Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-22, 21:03
  #13
Medlem
någon som vet om hortilux hs2000 är bra ? jag får med 2 600w lampor, 500kr,
Citera
2017-02-23, 19:39
  #14
Medlem
någon som vet om man inte skulle kunna använda 4st 70w hps lampor, hittade de med inbyggd tändare (så behövs ingen ballast) för 115kr st
Citera
2017-02-24, 11:50
  #15
Medlem
Tänk på att om du uppgraderar till mh/hps så kommer värmeproduktinen öka radikalt och du kommer va tvungen att ha ordentlig ventilation, cooltube är nästan ett måste. Även avstånd mellan planta och lampa måste ökas rätt mycket.

Led och cfl är det som funkar bäst i små utrymme är min uppfattning. Går att få rätt bra resultat under 125w cfl och självdrag. Men det beror ju helt på hur litet ditt utrymme nu är, har du möjlighet att köra cooltube och cfl är det ju klart bäst.
Citera
2017-02-24, 12:05
  #16
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wast123
någon som vet om man inte skulle kunna använda 4st 70w hps lampor, hittade de med inbyggd tändare (så behövs ingen ballast) för 115kr st

Är du 100% på att dom inte är LPS iställer för HPS (low pressure sodium - high pressure sodium)
LPS bulbarna ser lite annorlunda ut, annat ljus också, används mest i gatlampor osv.
70w är vanlig storlek på LPS lampor.
Länka dom så man får ta en titt är du snäll.
Citera
2017-02-24, 15:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Är du 100% på att dom inte är LPS iställer för HPS (low pressure sodium - high pressure sodium)
LPS bulbarna ser lite annorlunda ut, annat ljus också, används mest i gatlampor osv.
70w är vanlig storlek på LPS lampor.
Länka dom så man får ta en titt är du snäll.

bestämt mig för att köpa ett eti 400w ballast från head nature för 500kr ink frakt, salddar har jag hemma och en reflektor bygger jag då jag har en brosa som jobbar med att bocka plåt. men är eti ballasten bra ?
Citera
2017-02-24, 21:38
  #18
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wast123
bestämt mig för att köpa ett eti 400w ballast från head nature för 500kr ink frakt, salddar har jag hemma och en reflektor bygger jag då jag har en brosa som jobbar med att bocka plåt. men är eti ballasten bra ?

Har du liten budget köp lysrör eller lågenergi.
Har du inget stort utrymme så kommer du behöva lägga en hel del på ventilation med HPS.
Blir varmt med HPS lampa...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback