Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 11:23
  #13
Medlem
8xxSeriess avatar
Tror tyvärr det bara är en tidsfråga. Vi ser upplopp, kaos och bråk NU på kvällar/nätter när det är kallt och tråkigt väder ute.. vänta bara tills sommaren 2017

Skulle ett mord inträffa så är nog risken att fler följer, speciellt när "de" lägger märke till hur Svensk polis alltid backar och inte får agera (läs bakbundna av våra politiker med Eliasson i spetsen)
Citera
2017-02-21, 12:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy


Eller så är det ett tecken på att den på Flashback så utbredda uppfattningen om laglösheten i svenska förorter är en smula överdriven.
Bor du på ett av sagda områden? Om inte brukar du besöka sagda områden? Om inte det heller
uttala dig inte vidare i denna fråga.
Citera
2017-02-21, 13:53
  #15
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det dör inte särskilt många poliser i förorten, men att därav dra slutsatsen att det är lugnt och idylliskt är helt felaktigt.
Det har, vad jag kan se, ingen gjort ännu i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Bor du på ett av sagda områden? Om inte brukar du besöka sagda områden? Om inte det heller uttala dig inte vidare i denna fråga.
Men lilla gubben. Har du makt att bestämma vem som får uttala sig i den här frågan?
Citera
2017-02-21, 14:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Det har, vad jag kan se, ingen gjort ännu i den här tråden.

Men lilla gubben. Har du makt att bestämma vem som får uttala sig i den här frågan?

Nej inte ordagrant, men du bagatelliserar problemen. Det som sker i Sverige är ytterst allvarligt och kanske de största problem som vårt land någonsin har stått inför. Det värsta är att det är problem som våra politiker har skapat och som inte alls hade behövt inträffa. Sverige har ända sedan 1970-talet haft som överordnat mål att bli ett mångkulturellt invandrarland. Man borde ha insett att det inte är problemfritt, utan snarare tvärt om. Men man har gått omkring i en rosa bubbla och trott att man kan lösa alla problem med att vara snäll.
Kanske håller polletten på att ramla ner för vissa, men det känns ändå som att det är långt kvar innan skutan kommer på rätt kurs igen.
Citera
2017-02-21, 15:04
  #17
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Mig veterligt har inte en endaste svensk polis fått sätta livet till under ett jobb i förorten.

[...]

- Hur reagerar/påverkas samhället vid ett polismord i ett s.k. "utanförskapsområde"?

- Hur kommer polisledning, media och politiker agera och vilka konsekvenser följer i dess kölvatten?
Polisledning, politiker och media har bara ett spår enligt vilket de KAN reagera.
Nämligen att det var gärningsmannens fel och att polisen begick grova kränkande fel i sin tjänsteutövning som grovt provocerade grovt kriminella albanturkar att "försvara" sig själva mot rasism. Och allt som polisen gör är ju per definition rasism. Att poliserna sköts ihjäl och dekapiterades och resten av deras lik hängdes upp och ned i träd och satt allt sändes live på Facebook, det är ju bara uttryck för frustrationen över brist på fritidsgårdar som detta gänga av 30+ anonyma arapor som ljuger att de är 14 år gamla och därför aldrig KAN bestraffas för någon form av brott.

"- Hehehe, fniss fniss fniss. Hee, Ge mig bara tretti miljoner kroner fallskärmscash, så ska jag investera det i en ungdomsgård, heheh, fniss fniss fniss, så att problemet försvinner, hehe, dräggel!". Säger kommunstyrelsens ordföranden som har haft ansvar för detta under 30 år.

Så gott som alla svenskar anser att de är födda till slaveri och vägrar använda sin hjärna, så de begår kollektivt självmord genom att rösta på drägglet igen.
Citera
2017-02-21, 15:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Mig veterligt har inte en endaste svensk polis fått sätta livet till under ett jobb i förorten. Detta är enligt mig ett smärre mirakel och jag frågar mig hur länge denna lyckliga statistik får vara intakt. Senast idag tvingades polis avlossa varningsskott i Rinkeby mot stenkastande mobb.
Jag skulle gärna se ett breddande av trådens ämne till frågan om hur ett dödsfall hos en journalist eller fotograf skulle mottas. Vi vet att svenska journalister har fått sätta livet till tidigare i stridszoner, vill minns en sekvens som filmades i Chile men kan inte hitta fakta just nu.

Polisen är ju i varje fall skyddsklädd och ofta beväpnad, medan journalister och fotografer inte är det. Vilket arbetsmiljöansvar tar arbetsledningen för SvT, DN, AB, Expressen och andra media för sina medarbetares fysiska säkerhet? Igår blev ju en DN-fotograf angripen av en mobb.

Å andra sidan, vilken bild skulle detta ge till mediekonsumenten angående förortsproblemens natur? Skulle en skyddsklädsel verka provocerande och indikera att situationen inte är så bra som det ofta ges sken av?

Samma diskussion kan gälla polisens skyddsklädsel. En ensam konstapel som kommer i ledig klädsel med en glasstrut i handen provocerar inte som en piketbuss med visirförsedda poliser med sköldar och batonger i nävarna.

Det var ju någon politiker som nyligen föreslog att skyddsväst skulle förbjudas eftersom han ansåg att det skulle "eskalera" risken för våld. Även här måste jag erkänna att jag inte hittar länken.

Intressant tråd, även om den bygger på en hypotetisk utveckling!
Citera
2017-02-21, 15:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Mig veterligt har inte en endaste svensk polis fått sätta livet till under ett jobb i förorten. Detta är enligt mig ett smärre mirakel och jag frågar mig hur länge denna lyckliga statistik får vara intakt. Senast idag tvingades polis avlossa varningsskott i Rinkeby mot stenkastande mobb.

Måhända smaklöst att spekulera i framtida polismord men jag anser att fråga är relevant och intressant att diskutera.

Således:

- Hur reagerar/påverkas samhället vid ett polismord i ett s.k. "utanförskapsområde"?

- Hur kommer polisledning, media och politiker agera och vilka konsekvenser följer i dess kölvatten?


Det enda som kommer ske är fackeltåg mot rasism/nazism, kvartskändisar som sebbe stax kommer få mer tid i tv sofforna och där sitta och prata om sina känslor och hur rasistisk polisen är.
Politikerna kommer öppna fler fritidsgårdar som blattarna bränner ner och hela skiten bara fortsätter tills den dagen tillräckligt med Svenskar har fått nog av kulturberikarna och börjar göra motstånd.
Citera
2017-02-21, 16:28
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Det har, vad jag kan se, ingen gjort ännu i den här tråden.

Men lilla gubben. Har du makt att bestämma vem som får uttala sig i den här frågan?
Tja vill du framstå som a clown som uttalar sig om saker du inte vet något om så varsågod..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback