Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-23, 11:43
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verner-0
Testat glycin?

Nej och det känns inte som jag vill det heller , vet inte ens vad det är
Citera
2017-02-23, 13:23
  #74
Medlem
dialektikers avatar
Vad skönt att du brutit trenden. Ligger du inne nu alltså? Ger de dig sömncoctails varje natt nu, eller sover du bara på?
Citera
2017-02-23, 17:30
  #75
Avstängd
Sympatiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Jag har typ sovit konstant nu sen i måndags , bara varit vaken korta stunder sen somnat om igen , nu börjar det klarna lite mer i skallen och det känns som jag är ikapp snart

Kul.
Då kommer du inte dö.

När det gäller spelberoendet har du gjort helt rätt val. Nu ska du bara fullfölja
Citera
2017-02-23, 20:34
  #76
Medlem
Är det laserturken som är TS?

https://youtu.be/esVuKP7k974?t=13

"...Jag har letat efter han nu fyra fem dagar, jag har inte sovit...

Förlåt men kunde inte hålla mig, det var det första jag tänket på nu när jag läste trådstarten. Allvarligt problem och jag kan tyvärr inte hjälpa till.

edit: såg nu att TS har lyckats somna och sovit rätt rejält verkar det som.
__________________
Senast redigerad av Mach3 2017-02-23 kl. 20:50.
Citera
2017-02-23, 22:03
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad skönt att du brutit trenden. Ligger du inne nu alltså? Ger de dig sömncoctails varje natt nu, eller sover du bara på?

Jag är utskriven , sov inne 2 nätter. Ej pga självmordsrisk utan snarare fara för mig själv, har sovit konstant sen jag blev utskriven och kom hem så nu börjar jag äntligen känna mig normal igen 😊 Eftersom kroppen och hjärnan var så utmattad så behövde jag inte ta medicin hemma , jag sov ändå.

Jag har fått med mig några tabletter stesolid med mig hem, som jag inte har behövt tagit pga det jag beskrivit ovan, innan kunde jag ju inte sova för det var som att hjärnan låst sig på att vara vaken och fullt stresspåslag pga så långvarig sömnbrist.

Nu får jag bara ta en om behovet inkommer framöver och jag har tid redan på mån hos läkare, eftersom dom bara lämnade 2st åt mig så finns det ingen risk för att jag skulle använda det fel , som dom annars brukar tänka när det gäller adhd patienter , jag skulle fan aldrig få en karta med mig hem med min impulskontroll som är 0.

Citat:
Ursprungligen postat av Sympatiskt
Kul.
Då kommer du inte dö.

När det gäller spelberoendet har du gjort helt rätt val. Nu ska du bara fullfölja

Ja nu har jag ju lämnat ifrån mig allt till mina föräldrar , mob bankid, bankdosa osv har dom nu och dom har låst kortet för internetköp , alla mina pengar som jag har haft på kontot är nu på deras konto , behöver jag pengar till tex bensin så för dom över 500kr det , små summor så det inte finns nån risk att jag spelar bort mer, men hur jag än försöker så tror jag det är omöjligt för mig att kunna spela eller ta lån längre när vi gjort så här.

Har ni mer tips på hur jag ska skydda mig själv så ge gärna det.
Men så här har vi löst det nu.

Vi har suttit och gått igenom alla räkningar och mina föräldrar har hjälpt mig att få rätsida på allt , så jag kommer inte få bet anm eller så , men lönen som kommer nu på ca 21000 rent så blir det ungefär 3000kr över att leva på , blir knapert men jag har inget annat val tills vi har ordnat allt med medlemslånet via jobbet för att samla alla skulder till 1 lån.

Att vi gjort så här gör att jag känner mig lättad , jag ska få hjälp både via jobbet och psykiatrin och jag vill verkligen det här , även fast det svider när jag tänker att jag kommer ha ett lån på ungefär 370000kr så måste jag tänka att det hade kunnat blivit betydligt mycket värre än så här.

Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Är det laserturken som är TS?

https://youtu.be/esVuKP7k974?t=13

"...Jag har letat efter han nu fyra fem dagar, jag har inte sovit...

Förlåt men kunde inte hålla mig, det var det första jag tänket på nu när jag läste trådstarten. Allvarligt problem och jag kan tyvärr inte hjälpa till.

edit: såg nu att TS har lyckats somna och sovit rätt rejält verkar det som.

Hahaha! Ska kolla på de där klippet sen och återkomma 😂 gör absolut inget att du skojjar lite hehe.

Edit: hahaha jag erkänner! Det där är jag , jag ska göra kaos med er!! 😲
__________________
Senast redigerad av Smeagoul 2017-02-23 kl. 22:05.
Citera
2017-02-23, 22:42
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Rekordet att inte sova är på elva dygn. Det var en amerikansk diskjockey som pratade i radio hela tiden. Det var någon gång på 50-60-talet.
Så pallar du några dar till slår du nytt rekord
Har för mig att det inte gick så bra för honom heller, eller om det var nån av de andra som oxå utsatt sig för liknande vakenhet. En av dom iaf verkade normal till en början men fick sen svåra problem med sitt beteende, fick sparken från jobbet och skilde sig som en konsekvens av personlighetsförändrigen.
Citera
2017-02-24, 03:16
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Nej och det känns inte som jag vill det heller , vet inte ens vad det är

Glycin är en neurotransmittor och icke-essentiell aminosyra som i det centrala nervsystemet verkar hämmande. Finns alltså, till skillnad från Stesolid och diverse andra narkotikaklassade läkemedel, i små mängder i maten som du dagligen konsumerar. Verkningsmekanismen är dock likartad så några överdoser är knappast att rekommendera. Det finns också studier som tyder på att det är önskvärt att minimera sitt intag om man lider av aggressiv cancer, se länk.

Andra studier och anledningen till att jag nämnde det är istället att intag av substansen visats leda till förbättrad sömnkvalitet samt att bristande glycin- (och GABA-) medierad cerebral aktivitet kopplats till sömnstörningar och förstadium till demens.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3989988/

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...7.00262.x/full
http://www.jneurosci.org/content/31/19/7111.short
__________________
Senast redigerad av verner-0 2017-02-24 kl. 04:08.
Citera
2017-02-25, 00:30
  #80
Medlem
fulgarvets avatar
Men TS är spelberoende och lider nu av svår ångest för sina bortspelade pengar, samt att han inte lyckas kombinera att spela hela nätterna och att gå till jobbet dagen efter.
Sen att sitta och erkänna för läkarna att han självdoserar sin affemedicin gör naturligtvis så att han inte kommer få några benzos.
Sluta ta dubbla doser av din uppåtmedicin och sök hjälp för spelberoende så kommer du sova gott sen.

Edit; orkade bara läsa dom tre första sidorna. Men du har gjort helt rätt angående ekonomi. Se till att få en bra kontakt med en bra läkare ang din medicin om du inte redan har det också. Perioder i ditt liv då du lider av extrem stress och ångest kanske du ska sänka dosen då ångest i sig kan ge hög puls, hjärtklappning och sömnbrist osv.
__________________
Senast redigerad av fulgarvet 2017-02-25 kl. 00:39.
Citera
2018-10-17, 00:53
  #81
Medlem
QwertySalms avatar
Hallucinerade du när du inte sov på fem dygn? Blev du även paranoid? Inget av dem är något man skämtar om. Det är allvarliga saker vi pratar om just nu.

Jag har också lidit av sömnbrist och inte heller sovit på fem dygn. Det var extremt obehagligt, precis som du sa kände jag ingen trötthet längre. Fallet var så att jag var rädd för att sova p.g.a. paranoia och trodde att någon skulle mörda mig i om jag somnade. Hallucinerade även ett ont leende mördaransikte i min hall, kändes så himla verkligt. Kände av främmande skuggor svepa förbi och timmen innan jag fick hjälp lät det som att någon aktiverade en bomb i mitt hem.
Blir rädd bara om att skriva om detta.

Hatt-fenomenet kände jag också, för er som vet vad det är. Jag "trycktes" ibland ner till marken

På det femte dygnen hamnade jag som tur är på sjukhus. Idag är jag frisk igen och mår oändligt mycket bättre. Testa INTE det där hemma, i värsta fall kan man dö.
__________________
Senast redigerad av QwertySalm 2018-10-17 kl. 00:56.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback