Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-20, 22:18
  #1
Medlem
Kleops avatar
Jag har rökt mer eller mindre varje dag genom september - december med 2-3 pauser på ett par veckor. Sen dess har det mest blivit på helger och lediga dagar men jag har ändå känt att ruset verkligen inte är som det brukade vara i somras. Då varade det roliga i flera timmar och jag hade mycket mindre kontroll. Det var oavbrutet skratt och galna idéer hela tiden. Nu peakar det i max en timme och det är verkligen inte på samma nivå. Hur länge, om det ens är en tidsfråga måste jag vänta innan effekterna är tillbaka som de brukade vara?
Citera
2017-02-20, 23:13
  #2
Medlem
Du kommer inte att komma tillbaka till dom tusen, din hjärna är nu van med substansen.

Du kan ta ett långt uppehåll på månader, och sen snurra en feting (1G+), då kommer du bli redigt stekt.

Jag föredrar dom lugnare rusen, finns inget tråkigare än att puffa med en färsking som inte kan hålla diskussionen och glömmer att passa pga denne "svävar runt i universum".
Citera
2017-02-21, 17:02
  #3
Medlem
Kennethkuks avatar
Ta en paus på ett år, så ska du se på färsk igen.
Citera
2017-02-21, 17:38
  #4
Medlem
kase189s avatar
Kom in i drog träsket när jag var 14. Rökte till och från i 5 år med vissa perioder dem åren dagligt bruk i månader. Men som minst 2 ggr varje vecka. Lyckades sluta på första försöket det tackar jag tjacket för. Brukade tjack i 1 mån ca 2-3 gånger veckan. Testade röka efter. Kan säga att den psykosen jag fick av rökat var inte ens nära paniken man kunde få i starten när man började röka cb. Vill aödrig någonsin röka hasch igen. Ren nu ifrån tjoet och cb ca 1 år.
Citera
2017-02-21, 17:56
  #5
Medlem
kase189s avatar
Värt att tilläga var att jag då fick tag på riktigt kashmir och rullade en FEET(normal när jag höll ihång) kan ha berott på mängden men färsk var jag garanterat efter 1 månad
Citera
2017-02-21, 20:33
  #6
Avstängd
Varför kan inte ni alla trådstartare vara vettiga och skriva vad ni rökt

1- Grönt, brunt, eller svart ?

2- Vilka strains eller sort?

3- Har ni odlat själv eller köpt av en skummis ?

Det gör så otroligt mycket om vi får svar på dessa tre ting.
Det skiljer så himla mycket i effekt mellan olika sorter.

Jag fick må dåligt när jag köpte på gatan skit. Vet fan inte vad det var i det bruna, men det måste varit aceton eller bensin, äckligt var det.

Helt annat nu när man odlar eget grönt och passande strains till olika behov.

Läs även på om CBD vad det gör, försök röka sorter med högre CBD Halt, odla det själv, då mår ni bra flesta vill jag lova.

DÖM inte ut Cannabis om ni köpt skit på gatan. Det är fel göra så. Man ska ha odlat det själv, eller en nära kompis, provat olika sorter, hitta rätt förhållanden i THC och CBD.
Om ni lyssnar på mina råd så kommer ni må toppen, odla själva !
Citera
2017-02-22, 09:59
  #7
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokodlaren
Varför kan inte ni alla trådstartare vara vettiga och skriva vad ni rökt

1- Grönt, brunt, eller svart ?

2- Vilka strains eller sort?

3- Har ni odlat själv eller köpt av en skummis ?

Det gör så otroligt mycket om vi får svar på dessa tre ting.
Det skiljer så himla mycket i effekt mellan olika sorter.

Jag fick må dåligt när jag köpte på gatan skit. Vet fan inte vad det var i det bruna, men det måste varit aceton eller bensin, äckligt var det.

Helt annat nu när man odlar eget grönt och passande strains till olika behov.

Läs även på om CBD vad det gör, försök röka sorter med högre CBD Halt, odla det själv, då mår ni bra flesta vill jag lova.

DÖM inte ut Cannabis om ni köpt skit på gatan. Det är fel göra så. Man ska ha odlat det själv, eller en nära kompis, provat olika sorter, hitta rätt förhållanden i THC och CBD.
Om ni lyssnar på mina råd så kommer ni må toppen, odla själva !

Vill man ha mer effekter åt det psykedeliska hållet hade jag satsat på mindre cbd. Du är för övrigt så fantastiskt naiv att det inte råder några som helst tvivel på att du är väldigt färsk. Trådens frågeställning var ju dock hur man blir det igen. Du har dock rätt i att det är dumt att köpa skit på gatan, hönsgödsel köper man på Plantagen. På gatan köper man hasch.

Jag tycker att många effekter egentligen är ett slags insättningssymptom, känner ingen över 30 som får fnitteranfall och munchies etc.
Citera
2017-02-23, 02:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokodlaren
Varför kan inte ni alla trådstartare vara vettiga och skriva vad ni rökt

1- Grönt, brunt, eller svart ?

2- Vilka strains eller sort?

3- Har ni odlat själv eller köpt av en skummis ?

Det gör så otroligt mycket om vi får svar på dessa tre ting.
Det skiljer så himla mycket i effekt mellan olika sorter.

Jag fick må dåligt när jag köpte på gatan skit. Vet fan inte vad det var i det bruna, men det måste varit aceton eller bensin, äckligt var det.

Helt annat nu när man odlar eget grönt och passande strains till olika behov.

Läs även på om CBD vad det gör, försök röka sorter med högre CBD Halt, odla det själv, då mår ni bra flesta vill jag lova.

DÖM inte ut Cannabis om ni köpt skit på gatan. Det är fel göra så. Man ska ha odlat det själv, eller en nära kompis, provat olika sorter, hitta rätt förhållanden i THC och CBD.
Om ni lyssnar på mina råd så kommer ni må toppen, odla själva !

Vad har ditt inlägg med TS fråga att göra? Ingenting.

Enkelt svar är 1 - 3 månader beroende på hur mycket du röker just nu. Du måste verkligen sluta för att tolleransen ska gå ner.
5 timmars bänghet kan du glömma.
Har man rökt cannabis lite ofta och under längre period kommer man bli bäng i kanske 3 timmar sen efter bäng 2 - 3 timmar.
Röker man dagligen så 2 timmar max sen måste man röka en till.
Röker man som tony montana så röker man 1 spliff per timme.

Minns de tiderna när man tände 1 bong typ varje 30 minut. Sjukt. Blev bara normal. Inte bäng bara normal.

Ju mer cannabis man röker ju chillare blir det. Men så som det var i början kan vi alla glömma.
__________________
Senast redigerad av Snabbaste 2017-02-23 kl. 02:42.
Citera
2017-02-23, 17:53
  #9
Medlem
NaCC.s avatar
Det blir man tyvärr aldrig, kroppen har vant sig.
Citera
2017-02-28, 01:45
  #10
Medlem
"Slutade" röka på nyår, rökte 6 bloss i fredags och vart perfekt bäng. Så det tar nog inte allt för lång tid att sänka sin tolerans, rökte kanske 0,4-0,5 per spliff innan.
Citera
2017-02-28, 12:39
  #11
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
Det blir man tyvärr aldrig, kroppen har vant sig.

Man kan få ner toleransen till i princip noll igen, problemet är bara att den går upp som en raket igen när man väl börjar röka på nytt.
Citera
2017-02-28, 13:03
  #12
Avstängd
Kesha100crowss avatar
Ja, man vet att som med många andra droger så visst, det är svårt att komma tillbaka till ruta noll, dessvärre, även om du gör det så stider du snabbt upp i gamla toleransen fort igen! MVH
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback