Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-04-14, 12:52
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simparion
Trevligt, ungefär samma då, dock aningen mer än vad jag kör (250 E3.5D?).

Lite intresserad, hur mycket har du gainat skulle du påstå under tiden? Ligger du på kcal över/underskott? Jag gainade typ 5?kg första veckorna men har nu lugnat mig lite och försöker istället satsa på att komma ner lite i fett %, såg att jag var "overweight" i BMI när jag var på 90 kg

Vill såklart gaina mer, samtidigt cutta mer... får höra av i princip alla i min omgivning att jag har bra form osv, men, jag ser knappt någon skillnad själv alltså. Förstår inte. Väger ändå 90kg och är inte fet, någonting borde det ju säga tycker man. Men ja, man är väl sin egna bästa kritiker så att säga, är väl något alla vi som är seriösa med träningen har gemensamt - man har orimliga mål vilket är det som driver oss att ta till sånt här från första början

I see! Och hur pass länge kan man gå med eventuell obehandlad gyno skulle du säga (generellt då dvs) utan att det skulle vara någon större fara? Märker av att jag tog dubbla Adexen kan jag säga, krigaren är inte lika aktiv som han brukar vara så antar att det är ett tydligt tecken på att jag har låga östrovärden. Dock har jag inte känt något i tutten nu på hela morgonen och inte igårkväll heller så det är

Funderar på att öka min dos till typ 500 EW eller något, börjar få lite insyn i det hela och 250 är ju som sagt en relativt låg dos trots allt!


ingen aning på den frågan faktiskt.. eftersom jag aldrig har passerat strecket där jag inte kan vända på det så skulle jag bara hitta på något om jag svarade på frågan

det kan vara låga men det kan också vara höga värden, mitt tips är att du ligger kvar i en vecka som sagt och om killen vaknar till liv så vet du att det berodde på för höga värden, om inte ahh då ska du sänka adexen vad är en vecka utan bånge liksom?

kör din kur nu som du planerat så kör du nästa på 500, man ska alltid följa planen som man har lagt upp
Citera
2017-04-15, 11:37
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Ökade typ 4 kilo första månaden sedan har vågen stått i princip still så antar det är vattenvikt. Ligger på maintenance just nu men ska köra 500 kcal över nu när vecka 6 är klar och jag sätter första sticket på vecka 7. Har hört det ska börja kicka in rejält då. Har inte märkt några stora styrkeökningar hittils iaf. Mår prima iaf.
Okej pretty much the same då isf. Känns som man inser först nu vad en kur faktiskt innebär och får mer o mer respekt till "the big guys" då det verkligen tar tid, även med massavis av hjälpmedel, att bli stor. Dock skulle det ju inte skadat om man hade ökat lite snabbare

Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
ingen aning på den frågan faktiskt.. eftersom jag aldrig har passerat strecket där jag inte kan vända på det så skulle jag bara hitta på något om jag svarade på frågan

det kan vara låga men det kan också vara höga värden, mitt tips är att du ligger kvar i en vecka som sagt och om killen vaknar till liv så vet du att det berodde på för höga värden, om inte ahh då ska du sänka adexen vad är en vecka utan bånge liksom?

kör din kur nu som du planerat så kör du nästa på 500, man ska alltid följa planen som man har lagt upp

aight!
Citera
2017-04-15, 15:50
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simparion
Okej pretty much the same då isf. Känns som man inser först nu vad en kur faktiskt innebär och får mer o mer respekt till "the big guys" då det verkligen tar tid, även med massavis av hjälpmedel, att bli stor. Dock skulle det ju inte skadat om man hade ökat lite snabbare



aight!


det är absolut jävligt mycket arbete och ett 24 timmars projekt oavsett hur mycket prepp i världen man har... det som folk säger att jag hade också kunnat se ut sådär på steroider är bullshit...

ingen kan se ut som phil heath pga att de har oändligt utbud på steroider... 1 av 1000 kan inte ens se ut som en IFBB-PRO med rätt verktyg, men med rätt verktyg och tillräckligt hög arbetsmoral och en klar bild så kan möjligtvis 1 av 10 000 göra det
Citera
2017-04-17, 17:50
  #52
Medlem
Skadekänningar i både höger knä samt höger axel... känns förjävligt. Axeln har repat sig någorlunda, men haft problemet av o till i några månader, men hade 1-2 dagar då den gjorde sjukt ont...

Knät är inte än en skada, men är liksom på väg. Känner av den, går inte helt rakt utan "haltar" lite pga jag har något latent i höger knä. Tror jag vart lite för girig på squatsen tyvärr och råkat låsa knäna eller dylikt. Vet ej vad jag ska göra åt det, då ett knä är rätt jävla unikt...

Har i princip lagt om hela mitt schema till att satsa mer på hög-reppare än att satsa på styrka. Är trots allt ute efter volym främst, dock jävligt kul o bli starkare o maxa osv, men just nu passar det min kropp mycket bättre o köra hög-volym.

Vikten knakar på, 92kg imorse. Måste verkligen skippa carbsen om det ska bli nån sommarform
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback