Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-02-20, 21:45
  #1
Medlem
cupiditass avatar
*Skriver inlägget ihop med min vän, vi kallar henne för Nachos (för hon gillar nachos)*

Vi hade fixat vita transformers, fem stycken, och vår langare skickade med oss 1 g tjack för att vara snäll. Tanken innan detta var att vi skulle spara det till ett speciellt tillfälle, men det gick sådär. Vi tog allt samma dag nämligen. Nu delar vi med oss av vår BÄSTA e-tripp!

15:00 Jag och Nachos sitter hemma hos henne och softar, vi har precis kommit hem med grejerna. Vi bestämmer oss för att ta varsin lina tjack för att se om det är något bra, vi blev aningen stirriga och sjukt sugna på att testa e:na. Vi delar på en e och bestämmer oss för att dra hem till mig eftersom Nachos mamma precis kommit hem.

15:30 Åker buss under tystnad. Vi sa inte ett ord till varandra förrens i slutet då e:n börjar kicka in litegrann. Jag ser ett stort leende på Nachos, varpå hon säger "ska vi lyssna på musik?". Jag sätter mig tätt intill henne, stoppar in en lur i örat och håller om hennes arm.

16:30 Vi kommer hem till mi casa och poppar varsin e till. Mina föräldrar var bortresta men brorsan var hemma en sväng. Jag och Nachos låser in oss på mitt rum och sitter där under tystnad.

17:10 Nachos stirrar på mig när vi sitter i sängen. Så säger hon med ledsen röst "Ska inte din bror åka snart? Det rycker i mina ben, jag vill inte ha honom här". Jag skrattade lite åt henne varpå hon börjar hoppa upp och ner i sängen av tristess.

17:20 Nu åker min bror. Just i detta ögonblicket så kände vi båda att det var det bästa som har hänt i hela våra liv, för att nu var vi helt fria. Det kändes lite som att fängelsevakten släppt ut sina fångar och åkt på semester.

17:23 Vi står i mitt kök. Nachos kollar på mig med sin psykopatiska tjack-blick och säger med intensiv röst "JAG. MÅR. SÅ. BRA.". Jag ler större än jag någonsin gjort och svarar henne "JAG. OCKSÅ.". Jag springer runt i mitt hus av lycka och in på min brors rum. Känslan av att NU SKA DET SPELAS MUSIK! OCH DET ÄR NU OCH INTE OM 1 SEKUND fyllde hela mig. Jag häver fram min brors feta högtalare och bär in den i köket, jag sätter sedan på den grövsta dunka-dunka musiken jag kan hitta. När musiken är på högsta volym så spänner jag ögonen i Nachos och hon spänner ögonen i mig, tänk er att våra ögon höll på att ploppa ut för vi stirrade så mycket på varandra.

17:45 Vi hoppar omkring i köket och sliter i våra hår, dansar som riktiga durasellkaniner och ler som två idioter. När vi är på varsin sida av köket så springer vi emot varandra och sliter tag i varandras huvuden. Vi höll så hårt att ingen av oss kunde röra huvudena åt något håll varpå vi SKRIKER till varandra saker som: "JAG MÅR SÅ JÄVLA BRA!" "JAG HAR ALDRIG MÅTT SÅ HÄR BRA I HELA MITT LIV" "VI ÄR SÅ JÄVLA SNYGGA!" "JA! SNYGGARE ÄN ALLA ANDRA" "DET FINNS INGET SOM KAN SÄNKA MIG!" "JAG SKULLE KUNNA TA ÖVER VÄRLDEN MED DIG!" "JAG ÄLSKAR DIG!" "JAG ÄLSKAR DIG MED, DU ÄR BÄST!"

18:40 Vi tar en paus från dansandet, vi dricker vatten och sätter oss på min altan för att ta lite luft. Vi säger upprepade gånger till varandra att vi älskar varandra, att vår vänskap är ovärderlig och att vi hade kunnat ta kulor för varandra, bli påkörda och sparkade på för varandra. Jag ler som ett litet barn och tittar kärleksfullt på Nachos "Ska vi lägga oss i soffan och gosa?". Nachos tycker det låter som en utmärkt ide och lägger sig i soffan, jag lägger mig över henne och liksom lutar mig över henne som att jag ska kyssa henne. Men istället drar jag en slinga av hennes hår bakom hennes öra och med sårbar röst kommer min kärleksförklaring till min bästa vän. "Jag vill bara säga en sak, jag vill bara få ut det här. Jag älskar dig, det finns ingen som du, du är som stjärnorna, så fina och så strålande. Du och jag är som två försvunna själar i en värld där ingen förstår någon, men så hittade vi varandra och liksom flöt samman. Alltså, vi är som två pusselbitar som äntligen hittat varandra". Nachos ler supergulligt och tittar mig i ögonen, lägger en hand på min kind och säger "Åh, du är så himla söt. Jag känner precis likadant, vi är verkligen själsfränder. Jag kan inte föreställa mig två människor som förstår och passar ihop lika bra som vi. Är så imponerad över hur fina ord du använder min vän, känner mig så älskad just nu".

19:30 Vi springer in i köket igen och dansar, sjunger och hoppar omkring. Såhär i efterhand har vi konstaterat att vi måste sett ut som riktiga miffon när vi stod där och tog oss själva i håret, stirrade på varandra och gjorde riktigt snabba och konstiga dancemoves.

20:00 Vi ringer till en kille, vi kallar honom Måns. Måns var en kille som jag dejtade under några månader, och detta var precis i början av vår relation. Vi tvingade han köra till mig, med sig hade han en killkompis, Stefan, som vi hade hört en massa dåliga saker om, riktigt dåliga. Så vi hade lite fördomar om honom men just i detta tillfället så kändes inte det som något större problem, allt skulle ju ändå lösa sig!

21:30 Killarna kommer så vi springer ut på framsidan och säger hej. Sedan stirrar vi bara på dem, det var förmodligen lite obekvämt för dem. Måns frågar vad vi har tagit och vi svarar att vi tagit lite e. Vi går in och tar varsin e till. Jag står med Nachos i köket och tjatar om att jag vill pussa Måns men att jag inte vågar, jag vill jättegärna men samtidigt blev jag lite blyg av drogen. Vi går ut och tar en cigg på framsidan, jag ställer mig mitt emot Måns och tittar blygt på honom. Med grövsta bebisrösten och stirriga ögon frågar jag "Får jag krama dig?". Han skrattar och kramar om mig, det var supergosigt. Jag tittar upp på honom igen och frågar om jag får pussa honom och han säger ja, så vi står där och pussas lite medan Nachos skrattar åt mig.

21:45 Vi sitter i soffan, Nachos sitter bredvid Stefan och jag sitter i den andra soffan och gosar med Måns arm. Nachos blev avundsjuk så hon flyttade sig närmre Stefan och frågade om det var okej att hon la sig i hans knä, han sa naturligtvis ja. Så hon låg där, med världens nöjdaste flin och gosade med en människa hon aldrig träffat förut, dem hade inte ens sagt ett ord till varandra förrens nu (killarna var också höga, Måns på tjack och Stefan på morfin).

23:00 Vi fyller upp bubbelbadkaret och jag, Nachos och Måns klämmer ihop oss. Vi kastar skum på varandra och fnittrar som småbarn. Stefan satt helt ensam på toan, han sa ingenting men såg ändå helt nöjd ut. Vi tjatade dock på honom om att han skulle hoppa i och att han också fick plats, enbart för att vi tyckte så synd om honom för att han skulle behöva sitta helt ensam på toan medan vi andra hade det så mysigt i badkaret. Måns skojade och gjorde ett skägg med skummet, vi kallade honom jultomten en stund och tyckte att vi var världens komiker.

23:20 Det var inte kul att bada längre så vi kliver upp, Måns går och lägger sig (tråkmåns HA HA). Vi andra tre tar fram massa filtar och lägger på gräset på baksidan, där vi sedan lägger oss för att titta på stjärnorna.

00:30 Vi ligger fortfarande och tittar på stjärnorna. Stefan berättar att det är många som inte tycker om honom och vi sympatiserar med honom och berättar att vi hört saker men att han verkligen är världens gosigaste kille och att vi tycker så mycket om honom redan. Vi håller om varsin arm från varsin sida och tittar på honom och tjatar på honom i säkert 20 minuter att han inte ska lyssna på vad folk säger utan tro på sig själv för han är bra som han är... Vi har alltså aldrig träffat denna killen förut... Men det kändes så rätt att säga allt det där just då.


Efter detta så gick vi in och sakta men säkert kom vi ner. Vi är båda två överens om att denna trippen hade allt det som en tripp ska ha. Hype, kärlek, dans, mys och spontanbad.

Hoppas ni uppskattade historien
Citera
2017-02-26, 06:25
  #2
Medlem
floOris0nfajjas avatar
Bra skrivet! Känner igen den där oskuldsfulla barnsliga lyckan. Man är ren som snö. Upptäcker världen och universum, som en upptäcktsresande mellan nya dimensioner. Känner även igen det där du säger om att man tänker på sig själv som bäst och snyggast. Har du hört Dominator? En gammal rave hit som är mitt i prick.
Human Resource - Dominator
https://youtu.be/2DVmDFszz2U
Ta inte E för ofta bara. Man kan få svåra depressioner som kan bli latenta. Inget man önskar sin värsta fiende. Trust me babe im a hardcore raver child. (Det gick över efter några år som tur va.)
Love.
Citera
2017-02-27, 21:00
  #3
Medlem
Bra skrivet. Låter som en riktigt mysig och oskuldsfull trip. Flippade trippar kan vara kul ibland, men mysiga som denna är det bästa jag vet.
Citera
2017-04-10, 20:27
  #4
Medlem
cupiditass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floOris0nfajja
Bra skrivet! Känner igen den där oskuldsfulla barnsliga lyckan. Man är ren som snö. Upptäcker världen och universum, som en upptäcktsresande mellan nya dimensioner. Känner även igen det där du säger om att man tänker på sig själv som bäst och snyggast. Har du hört Dominator? En gammal rave hit som är mitt i prick.
Human Resource - Dominator
https://youtu.be/2DVmDFszz2U
Ta inte E för ofta bara. Man kan få svåra depressioner som kan bli latenta. Inget man önskar sin värsta fiende. Trust me babe im a hardcore raver child. (Det gick över efter några år som tur va.)
Love.

Tackar! Ja den är verkligen underbar, blir alltid så barnslig. Lyssnade på låten precis, kan verkligen tänka mig att man hypar ordentligt till den på E. Får spela den nästa gång, tack för tipset!

Givetvis ska man vara ansvarsfull med E och alla andra droger med för den delen. Vi gör det vid speciella tillfällen, några gånger per år. Tack för omtanken
Citera
2017-04-10, 20:30
  #5
Medlem
cupiditass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johny555
Bra skrivet. Låter som en riktigt mysig och oskuldsfull trip. Flippade trippar kan vara kul ibland, men mysiga som denna är det bästa jag vet.

Ja men eller hur! Det är ju två helt olika typer av kul, man har ju haft sjukt roligt när man spårat ibland men denna gånger var det bara ren eufori och lycka vilket gjorde hela trippen så sjukt bra
Citera
2017-04-12, 11:44
  #6
Medlem
floOris0nfajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupiditas
Tackar! Ja den är verkligen underbar, blir alltid så barnslig. Lyssnade på låten precis, kan verkligen tänka mig att man hypar ordentligt till den på E. Får spela den nästa gång, tack för tipset!

Givetvis ska man vara ansvarsfull med E och alla andra droger med för den delen. Vi gör det vid speciella tillfällen, några gånger per år. Tack för omtanken
Går du på raves? Under bron (stockholm) har grymma artsister och djs https://www.facebook.com/search/top/...on%20stockholm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback