Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-20, 21:21
  #1
Medlem
Hej på er!
Jag är en ung modell och jag behöver lite hjälp av er.
Jag är 178 cm lång och väger cirka 56-57 kg kanske, jag är 93-94 cm runt höften (vilket är väldigt mycket enligt mig), sedan är jag 63-62 cm runtom midjan och ca 82 runtom bysten. De ideal måtten för modeller är ungefär 80 (byst) - 60 (midja) - 90 (höft).
Jag går på castings för bl a IMG och lite andra worldwide agenturer, men blir nekad på grund av mina mått.

Jag skulle bli oerhört tacksam för tips hur jag kan bli lite smalare runt höften och midjan. Just nu tränar jag bara lite, ungefär 0-2 gånger i veckan men ingenting på senaste veckan. Jag har inte ätit socker (förutom fruktsocker) sedan den 10 januari, äter heller inte mjöl nu på senaste tiden.
Hoppas ni kan hjälpa mig eftersom jag vill kunna ha en karriär inom modellvärlden.

Tack på förhand!
Citera
2017-02-20, 21:26
  #2
Medlem
Tripportreats avatar
Det enda sättet att bli mindre är att gå ner i vikt, detta nås mha kaloriunderskott. Jag kan dock inte med gott samvete rekomendera någon som redan är smal att banta ner sig till modellpropotioner, var försiktig.

Pubktförbränning kan du glömma, det enda du kan göra är att gå ner i vikt tills du blir smal nog.

//Tripportreat
Citera
2017-02-20, 21:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det enda sättet att bli mindre är att gå ner i vikt, detta nås mha kaloriunderskott. Jag kan dock inte med gott samvete rekomendera någon som redan är smal att banta ner sig till modellpropotioner, var försiktig.

Pubktförbränning kan du glömma, det enda du kan göra är att gå ner i vikt tills du blir smal nog.

//Tripportreat

Okej med det menar du att jag ska äta mindre portioner?
Tänker på att om jag springer en runda på ca 5 km 3 gånger i veckan kanske, skulle det funka?
Jag är naturligt smal och kan egentligen äta vad som helst utan att "bli tjock", så min diet jag går på har inte gjort så jag sett någon skillnad.
Tycker detta med att sluta äta är så jäkla tråkigt för oss modeller..
Citera
2017-02-20, 21:39
  #4
Medlem
Moll-Es avatar
Trådstarten har inget med Modeller, paparazzi och kändisskvaller att göra. Vi testar Träning, kost och kosttillskott istället.

/Moderator
Citera
2017-02-20, 21:56
  #5
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpislimpis
Okej med det menar du att jag ska äta mindre portioner?
Tänker på att om jag springer en runda på ca 5 km 3 gånger i veckan kanske, skulle det funka?
Jag är naturligt smal och kan egentligen äta vad som helst utan att "bli tjock", så min diet jag går på har inte gjort så jag sett någon skillnad.
Tycker detta med att sluta äta är så jäkla tråkigt för oss modeller..

Det är lättare att plocka bort 500 kcal från sin kost än vad det är att bränna dem med motion, det bästa är dock nästan alltid att kombinera dessa.

Så länge du inte håller koll på ditt kaloriintag så kan du inte riktigt kalla det diet, att plocka bort socker ur sin kosthållning gör liksom ingen jätteskillnad på vikten om du ersätter dessa kalorier med något annat - detta har du ingen riktig koll på om du inte fokuserar på hur mycket energi du stoppar i dig.

Var som sagt försiktig, du är nog redan ute på tunn is. Ätstörningar är inte så kul och det går att pressa sig till detta trots att man kanske inte ansett sig ha anlag för det sen tidigare.

//Tripportreat
Citera
2017-02-21, 09:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpislimpis
Okej med det menar du att jag ska äta mindre portioner?
Tänker på att om jag springer en runda på ca 5 km 3 gånger i veckan kanske, skulle det funka?
Jag är naturligt smal och kan egentligen äta vad som helst utan att "bli tjock", så min diet jag går på har inte gjort så jag sett någon skillnad.
Tycker detta med att sluta äta är så jäkla tråkigt för oss modeller..

Det finns många trådar om myten kan äta vad som utan att bli tjock vilket ä bs.
Lägg upp en bild om du vill ha hjälp så folk ser att du inte försvinner av att tappa några kilo.
Citera
2017-02-21, 09:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpislimpis
Okej med det menar du att jag ska äta mindre portioner?
Tänker på att om jag springer en runda på ca 5 km 3 gånger i veckan kanske, skulle det funka?
Jag är naturligt smal och kan egentligen äta vad som helst utan att "bli tjock", så min diet jag går på har inte gjort så jag sett någon skillnad.
Tycker detta med att sluta äta är så jäkla tråkigt för oss modeller..

Du är vad du äter. Dvs så är du smal för att du äter lika många kalorier som en person som är lika smal som dig på din längd (om ni rör er lika mycket på dagarna vill säga).
Vill du ner i vikt måste du sänka ditt dagliga kaloriintag eller röra dig mer. Enklast i ditt fall är att äta färre kalorier om dagen.
Citera
2017-08-05, 01:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpislimpis
Hej på er!
Jag är en ung modell och jag behöver lite hjälp av er.
Jag är 178 cm lång och väger cirka 56-57 kg kanske, jag är 93-94 cm runt höften (vilket är väldigt mycket enligt mig), sedan är jag 63-62 cm runtom midjan och ca 82 runtom bysten. De ideal måtten för modeller är ungefär 80 (byst) - 60 (midja) - 90 (höft).
Jag går på castings för bl a IMG och lite andra worldwide agenturer, men blir nekad på grund av mina mått.

Jag skulle bli oerhört tacksam för tips hur jag kan bli lite smalare runt höften och midjan. Just nu tränar jag bara lite, ungefär 0-2 gånger i veckan men ingenting på senaste veckan. Jag har inte ätit socker (förutom fruktsocker) sedan den 10 januari, äter heller inte mjöl nu på senaste tiden.
Hoppas ni kan hjälpa mig eftersom jag vill kunna ha en karriär inom modellvärlden.

Tack på förhand!

Eftersom jag har lite personlig erfarenhet av samma sak så tänkte jag att jag kunde dela med mig av vad jag lärt mig. Först och främst vill jag dock poängtera att om du behöver ta till helt sjuka och ohälsosamma metoder för att uppnå ett visst höftmått så kanske du ska se dig om efter en annan agentur och mer kommersiella modelljobb. Du har bara en kropp så ta väl hand om den.

Oavsett så är det bra för alla människor att röra på sig, så någon form av motion behöver du. Försök att hitta något du tycker är roligt och kommer att fortsätta kontinuerligt med. Personligen gör jag mycket yoga och försöker få in så mycket vardagsmotion som möjligt. Det hade nog varit bra för mig att jogga 30 min ca 2 ggr i veckan, men det kan jag inte med gott samvete säga att jag gör för tillfället...

När det kommer till kost så håll dig till fasta måltider (3, 4 eller 5 ggr per dag), ät ren och riktig mat (läs etiketten och undvik produkter som innehåller saker som är kemiska och konstgjorda), socker, för mycket salt och snabba kolhydrater (pasta, potatis, bröd, etc). Ät dig mätt på främst grönsaker och ät inte mer än vad kroppen faktiskt vill ha. Försök att laga all mat själv, på så vis vet du exakt vad du får i dig.

Hoppas att det hjälper och lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback