Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-20, 22:47
  #13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
USA mot EU? Tror du EU vinner då?

Självfallet har Usa och Trump allt att förlora på det. I princip alla människor av betydelse i Usa har europeisk bakgrund. Jag har mycket svårt att tro att Trump skulle kunna få stöd för en konflikt med europa.

En djupgående konflikt mellan Usa och Europa skulle främst stärka Ryssland och Kina något som jag har svårt att tro att den genomsnittlige amerikanen har någon önskan att ske.
Citera
2017-02-20, 22:52
  #14
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
EU är rikare och mäktigare än USA.
EU är 28 länder och speciellt två tunga nationer - Tyskland och Frankrike.
USA är kört om dom startar ett handelskrig med EU.

Just i denna fråga tänkte jag om de sätter in militären. USA + England mot resten, skulle vara intressant att se.
Citera
2017-02-20, 23:06
  #15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Just i denna fråga tänkte jag om de sätter in militären. USA + England mot resten, skulle vara intressant att se.


Du tror inte att en stor del av amerikaner med europeisk härstamning skulle ha synpunkter på att gå i krig mor Europa för att Trumpeten är sur på Sverige.

Varför skulle Storbritannien medverka i ett krig mot sina grannländer?

Kan du ge något exempel på väpnad konflikt mellan demokratier?
Citera
2017-02-20, 23:15
  #16
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Vi skulle bli smala igen!
Citera
2017-02-20, 23:41
  #17
Avstängd
Vore väl det bästa som kunde hända i och med att de osunda rasblandningsideal och annan dekadens som sprids av Hollywood, amerikansk populärkultur, teve-serier och vulgärmusik då inte längre hittat vägen till oss. Utan den hjärntvättningen så kanske Europa kunnat hitta tillbaka till sitt forna jag.
Citera
2017-02-21, 09:20
  #18
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inpopularkultur
Vore väl det bästa som kunde hända i och med att de osunda rasblandningsideal och annan dekadens som sprids av Hollywood, amerikansk populärkultur, teve-serier och vulgärmusik då inte längre hittat vägen till oss. Utan den hjärntvättningen så kanske Europa kunnat hitta tillbaka till sitt forna jag.

Och vad har det för samband med att USA inte skulle köpa telefonsystem från Ericsson eller gruvutrustning av Atlas Copco. På vilket sätt skulle det bli bättre för amerikanska arbetare om dom inte kan sälja sina produkter till Sverige?
Citera
2017-02-21, 10:10
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Och vad har det för samband med att USA inte skulle köpa telefonsystem från Ericsson eller gruvutrustning av Atlas Copco. På vilket sätt skulle det bli bättre för amerikanska arbetare om dom inte kan sälja sina produkter till Sverige?
Jag kan inte se att det har ett samband alls. Osäker på varför du ställer frågan till mig.

Hursomhelst får de väl ersätta telefonsystem från Ericsson och gruvutrustning från Atlas Copco med material av sämre kvalitet.

Jag skiter i amerikanska arbetares livsvillkor då de till stor del bistå av latinamerikaner och negrer.
Citera
2017-02-21, 10:33
  #20
Medlem
Fris avatar
EU kommer att försvinna. Sverige kommer att få ett bilateralt handelsavtal med USA. Innan Löfvén kallas till Vita Huset för 5 minuters förhandlingar, så kanske vi ser leveransstörningar från USA när det gäller strategiska produkter inom mjukvara, elektronik, verktyg, avancerade tjänster. T.ex. så är väl driften av JAS beroende av amerikanska leveranser? Så att Löfvén har industrins oro med sig till förhandlingsbodet.

Ett handelsavtal skulle kunna se ut så här:

- Sverige ersätter SEK med USD.

- Sverige lämnar EU, WTO, IMF.

- Sverige avskaffar alla tullar och andra handelshinder såsom nationella regleringar för, samt momsbefriar, import från USA.

- Sveriges offentliga upphandlingar öppnas för konkurrens från amerikanska företag.

- Sverige importerar samtliga petroleumprodukter och all försvarsmateriel bara från USA.

- Eventuell obalans i handeln betalas kontant ur Sveriges statsbudget till USA månad för månad.

- Sverige ska subventionera utflyttning av svenska industriföretag till USA.

- Sverige bojkottar följande 30 länder: Mexiko, Kuba, Venezuela, Nordkorea, Iran...

Vad tror ni att den store fackpamps-"förhandlarn" Löfvén sätter emot Trump under sina 5 minuter i Ovala kontoret?
"- President Kennedy, I'm not drunk yet."

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jävlas Trump med Sverige så får han hela EU emot sig, och det kommer att svida!
Alla EU-politiker är ju helt dumma i huvet. Kan du nämna någon enda reform av betydelse som varit framgångsrik i något västeuropéiskt land de senaste 10 åren?Hjärnfunktionerna har inavlats bort ur Europeisk politik. Trump kommer att ignorera kollektiva organisationer som EU, FN, WTO, IMF för att istället förhandla bilateralt med varje land enskilt. Det har han ofta lovat offentligt, även nu som president. De korrumperade EU-idioterna klarar ju inte ens av att hålla ihop utan faller ihop av egen dumhet. Om Trump kan hjälpa Le Pen vinna i Frankrike, t.ex. genom att spetsa till frågor om handeln och NATO, så är EU begravet och glömt redan om några månader.
__________________
Senast redigerad av Fri 2017-02-21 kl. 10:39.
Citera
2017-02-21, 20:11
  #21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
EU kommer att försvinna. Sverige kommer att få ett bilateralt handelsavtal med USA. Innan Löfvén kallas till Vita Huset för 5 minuters förhandlingar, så kanske vi ser leveransstörningar från USA när det gäller strategiska produkter inom mjukvara, elektronik, verktyg, avancerade tjänster. T.ex. så är väl driften av JAS beroende av amerikanska leveranser? Så att Löfvén har industrins oro med sig till förhandlingsbodet.

Ett handelsavtal skulle kunna se ut så här:

- Sverige ersätter SEK med USD.

- Sverige lämnar EU, WTO, IMF.

- Sverige avskaffar alla tullar och andra handelshinder såsom nationella regleringar för, samt momsbefriar, import från USA.

- Sveriges offentliga upphandlingar öppnas för konkurrens från amerikanska företag.

- Sverige importerar samtliga petroleumprodukter och all försvarsmateriel bara från USA.

- Eventuell obalans i handeln betalas kontant ur Sveriges statsbudget till USA månad för månad.

- Sverige ska subventionera utflyttning av svenska industriföretag till USA.

- Sverige bojkottar följande 30 länder: Mexiko, Kuba, Venezuela, Nordkorea, Iran...

Vad tror ni att den store fackpamps-"förhandlarn" Löfvén sätter emot Trump under sina 5 minuter i Ovala kontoret?
"- President Kennedy, I'm not drunk yet."


Alla EU-politiker är ju helt dumma i huvet. Kan du nämna någon enda reform av betydelse som varit framgångsrik i något västeuropéiskt land de senaste 10 åren?Hjärnfunktionerna har inavlats bort ur Europeisk politik. Trump kommer att ignorera kollektiva organisationer som EU, FN, WTO, IMF för att istället förhandla bilateralt med varje land enskilt. Det har han ofta lovat offentligt, även nu som president. De korrumperade EU-idioterna klarar ju inte ens av att hålla ihop utan faller ihop av egen dumhet. Om Trump kan hjälpa Le Pen vinna i Frankrike, t.ex. genom att spetsa till frågor om handeln och NATO, så är EU begravet och glömt redan om några månader.

Klarar sig bara EU genom det franska respektive franska valen i år så kommer det att gå alldeles utmärkt för Europa, (dit jag, givetvis, inte räknar Ryssland). Däremot så håller dumbommen il duce Trump på att montera ned USA som supermakt.

Varför skulle något EU land, (annat än möjligtvis de som delar de facto fascisten Trumps ideologi. Men länder som t.ex. Ungern är grymt beroende av sin handel med EU, för att inte tala om alla bidrag som vi skattebetalare för stå för till det piss-landet), förhandla enskilt med USA när det ger så mycket mer styrka att förhandla samfällt mot omvärlden?
Citera
2017-02-21, 20:49
  #22
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Varför skulle något EU land
För att de är ledda av korrumperade idioter som aldrig har åstadkommit någonting. Västeuropa VILL misslyckas! Det är därför de staplar den tredje olösta krisen på den fjärde. Det lever ingen politiker i Västeuropa som känner till någonting om hur man gör någonting. Idiotin är epidemisk.

Varför avskaffade alla västeuropeiska länder sina försvar, öppnade gränserna för okontrollerbar terrorism och gjorde Ryssland så starkt?

Min förklaring är att alla västeuropeiska politiker är korrumperade idioter.
Vad är din förklaring?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback