Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-24, 22:35
  #13
Medlem
abcabcs avatar
Att inrikta sig på test tror jag är ett utmärkt yrkesval, men det gäller att man brinner för det, är intresserad. Att det kommer automatiserade och mer avancerade testmekanismer bara stärker nyttan, någon behöver kunna och hantera dessa testmekanismer.

Jag kommer från inbyggda system, där har man i årtionden haft automatiserade tester, avancerade testmiljöer, tydlig och omfattande dokumentation av test.

Inom inbyggda system så finns det, och har funnits under lång tid, en stor mängd personer som endast arbetar med test, och en kultur, karriärvägar och kunskap om detta.

Nu verkar det som samma sak håller på att komma på IT-sidan, jag tycker det är bra och tyder på en mognad i branschen.

Det är lite synd att det verkar finnas ett gap mellan inbyggda system och IT och att kunskap inte verkar kunna överföras. Jag har kompisar inom IT som berättar det nyaste och vassaste inom test i IT, och jag inser att där låg vi för 15 år sedan inom inbyggda system.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback