Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-20, 16:45
  #1
Avstängd
Halloween2s avatar
Att det inte var oljeklubbar utan ''klassika'' fina klubbar som spelade, Spelare brydde sig mer om fotbollen än pengar/tatueringar och kändis liv? Ödmjukare spelare?


Vad tycker ni är bättre idag och sämre egentligen?
Citera
2017-02-20, 16:57
  #2
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Att det inte var oljeklubbar utan ''klassika'' fina klubbar som spelade, Spelare brydde sig mer om fotbollen än pengar/tatueringar och kändis liv? Ödmjukare spelare?


Vad tycker ni är bättre idag och sämre egentligen?

Allt är sämre förutom tillgängligheten att titta på fotboll via stream. De olika ligorna och all info finns tillgänglig så mycket fler lag/ligor går att nå/titta på.

Allt annat är typ förstört på ett internationellt plan tycker jag personligen.

Allsvenskan och lägre divisioner/inhemska ligor fortfarande intressanta. CL/EL/VM/EM etc är typ otittbart med all reklam, externa ägare, investerare, kineser, araber, shejker och alla jävla spelare som är egna företag snarare än spelare. Typ Neymar, Zlatan, Pogba, CR7 etc.

Jag börjar ledsna rejält på internationell fotboll på högsta hyllan. Den börjar mer och mer äckla mig.
Citera
2017-02-20, 18:23
  #3
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Allt är sämre förutom tillgängligheten att titta på fotboll via stream. De olika ligorna och all info finns tillgänglig så mycket fler lag/ligor går att nå/titta på.

Allt annat är typ förstört på ett internationellt plan tycker jag personligen.

Allsvenskan och lägre divisioner/inhemska ligor fortfarande intressanta. CL/EL/VM/EM etc är typ otittbart med all reklam, externa ägare, investerare, kineser, araber, shejker och alla jävla spelare som är egna företag snarare än spelare. Typ Neymar, Zlatan, Pogba, CR7 etc.

Jag börjar ledsna rejält på internationell fotboll på högsta hyllan. Den börjar mer och mer äckla mig.


Tack för ett bra som vanligt utav dig Johnny. Ja att pengarna styr fotbollen nu för tiden är nog det vidrigaste och tråkigaste. Kommer jag sluta följa fotboll pga det? Knappast troligt även om jag bidrar till skiten.

Något du tycker var sämre förr?
Citera
2017-02-20, 18:41
  #4
Medlem
trenbiffs avatar
Jag kollar allt mindre och mindre på fotboll. Kollar knappt utländsk fotboll nu mera. Kan hända att jag går in på soccerway för att se vem som gjorde mål och vem som vann etc.
Citera
2017-02-20, 18:45
  #5
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Att det inte var oljeklubbar utan ''klassika'' fina klubbar som spelade, Spelare brydde sig mer om fotbollen än pengar/tatueringar och kändis liv? Ödmjukare spelare?


Vad tycker ni är bättre idag och sämre egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Allt är sämre förutom tillgängligheten att titta på fotboll via stream. De olika ligorna och all info finns tillgänglig så mycket fler lag/ligor går att nå/titta på.

Allt annat är typ förstört på ett internationellt plan tycker jag personligen.

Allsvenskan och lägre divisioner/inhemska ligor fortfarande intressanta. CL/EL/VM/EM etc är typ otittbart med all reklam, externa ägare, investerare, kineser, araber, shejker och alla jävla spelare som är egna företag snarare än spelare. Typ Neymar, Zlatan, Pogba, CR7 etc.

Jag börjar ledsna rejält på internationell fotboll på högsta hyllan. Den börjar mer och mer äckla mig.

Är inne på samma grej. Det som helt klart förstörts mest enligt mig är Champions League. Klyftorna är på tok för stora mellan lagen. Det är omöjligt för något annat lag än Real, Barcelona och Bayern att vinna turneringen. Det är helt absurt att det typ anses vara en skräll när lag som Juventus, Manchester City, Dortmund och Atletico Madrid går långt.

Sen förespråkar jag inte att det blir finaler likt Porto-Monaco 2004 varje säsong, men tycker det ska finnas en rimlig chans att en mindre uppstickare kan ta sig långt. Den troliga utvecklingen är att Real, Barca och Bayern kommer fortsätta prenumerera på CL-titlarna ett bra tag framöver.

Det som är bättre är såklart spelkvalitén, men det är ointressant i slutändan om överraskningsmomentet i sporten helt dör ut.
Citera
2017-02-20, 18:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tack för ett bra som vanligt utav dig Johnny. Ja att pengarna styr fotbollen nu för tiden är nog det vidrigaste och tråkigaste. Kommer jag sluta följa fotboll pga det? Knappast troligt även om jag bidrar till skiten.

Något du tycker var sämre förr?
Jag följer mitt lag. Mycket mer än så gör jag inte längre. Samma sak med CL. Förr så följde jag mitt lag till de åkte ur. Sedan följde jag turneringen till finalen där jag skaffade mig en favorit innan matchstart.
De senaste åren har mest handlat om att se om Atletico kan sno en titel för de stora. I år lär jag se returen och sedan skiter jag i det.
Fotbollen är sönderköpt och jag gillar det inte.
Citera
2017-02-20, 18:54
  #7
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Jag kollar allt mindre och mindre på fotboll. Kollar knappt utländsk fotboll nu mera. Kan hända att jag går in på soccerway för att se vem som gjorde mål och vem som vann etc.

skriv gärna varför
Citera
2017-02-20, 19:32
  #8
Medlem
Helt ärligt efter 2008/09 gick det nedåt för klubblag. Barca började ju dominera innan dess var det fler PL klubbar som utmanade i CL , Alla ligor var bättre La Liga var fortfarande Barca Real men så var Valencia tätt efter plus Sevilla Villareal , Atletico är ju bättre nu. Men innan alla större klubbar köpte de bästa från mindre lag. Serie A bättre matcher Juventus var inte för bra. Skriver från PS4



Även fast laget jag gillar är mycket bättre nuförtiden, men är inte så roligt och spännande längre

Kommer säga såhär i La Liga det var alltid farligt för toppklubbarna att mötas. Alla klubbar hade bra anfall Villa Silva Mata Joaquin , L.Fabiano Kanoute J.Navas Capel , Cazorla G.Rossi Senna , Forlan Aguero Reyes M.Rodríguez Simao. Plus inte bara anfallet. Tänker tillbaks
__________________
Senast redigerad av Ufc123 2017-02-20 kl. 19:48.
Citera
2017-02-20, 23:59
  #9
Medlem
sebastian_s avatar
Själva spelkvaliten är bättre än någonsin. Fin teknik, inte så fysiskt, många drömmål. Men allt annat är sämre. När man var yngre var spelarna mer som halvgudar, riktiga idoler. Spelarna var förknippade med klubben Totti,maldini,zanetti, gerard, lampard, keane, viera, raul. Visst finns det några få exemplar kvar, men inte superhjältar på samma sätt Läktarkulturen är avsevärt sämre. I italien är det tomt och i england är det tyst och sterilt. Det största problemet är dock att det är för ojämnt. De senaste åren har varit hemska i italienska ligan som är min liga. Juventus vinner sin sjätte titel på raken. I tyskland vinner bayern för fjärde året i rad. Barca och real har vunnit 11/12 senaste gångerna i spanien. Enligt mig var säsongen 2013/14 senaste säsongen det var riktigt kul att följa fotboll med atleticos serieseger, deras cl-drömmar. Romas drömspel i serie a och ett vm som trots allt spelades i brasilien och var bra fram till kvartsfinalerna.
Citera
2017-02-21, 10:25
  #10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Allt är sämre förutom tillgängligheten att titta på fotboll via stream. De olika ligorna och all info finns tillgänglig så mycket fler lag/ligor går att nå/titta på.

Allt annat är typ förstört på ett internationellt plan tycker jag personligen.

Allsvenskan och lägre divisioner/inhemska ligor fortfarande intressanta. CL/EL/VM/EM etc är typ otittbart med all reklam, externa ägare, investerare, kineser, araber, shejker och alla jävla spelare som är egna företag snarare än spelare. Typ Neymar, Zlatan, Pogba, CR7 etc.

Jag börjar ledsna rejält på internationell fotboll på högsta hyllan. Den börjar mer och mer äckla mig.

Som vanligt håller jag med dig (börjar änna bli tjötigt, kan du inte börja hylla JL så vi blir oense nån gång för sakens skull? ).

Allsvenskan är det centrala för mig, jag går dessutom mycket hellre och ställer mig på en div.6 match nånstans och köper en kopp kaffe och en bulle för 20spänn i kiosken av en mamma till någon av spelarna än sätter mig i fåtöljen och ser diverse ligor som PL eller CL etc där det bara är plast och där det BARA är business.

Jag avskyr hela grejen med att folk hellre tar kort på spelarna och twittrar/Instagramar/facebookar om det än följer matchen. Det är dessutom horribla priser etc på den högsta nivån så det har mer och mer blivit ett turistmål än en fotbollsmatch.
Storklubbarna ser hellre att det kommer 50tusen turister varje match som köper mängder med nya souvenirer än att det säljs så många säsongskort. Jag fattar det ekonomiska i det men det är ändå en fotboll jag innerligt avskyr.

Vad som var SÄMRE förr? Stämningen på allsvenska arenor. Förr var det sällan två klackar på plats nu är det mer regel än undantag att det är åtminstone några från varje lag på plats. Det är inte direkt så att det bara är en minibuss upp på resor längre än Norrköping på vardagarna etc.
Citera
2017-02-22, 19:15
  #11
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Själva spelkvaliten är bättre än någonsin. Fin teknik, inte så fysiskt, många drömmål. Men allt annat är sämre. När man var yngre var spelarna mer som halvgudar, riktiga idoler. Spelarna var förknippade med klubben Totti,maldini,zanetti, gerard, lampard, keane, viera, raul. Visst finns det några få exemplar kvar, men inte superhjältar på samma sätt Läktarkulturen är avsevärt sämre. I italien är det tomt och i england är det tyst och sterilt. Det största problemet är dock att det är för ojämnt. De senaste åren har varit hemska i italienska ligan som är min liga. Juventus vinner sin sjätte titel på raken. I tyskland vinner bayern för fjärde året i rad. Barca och real har vunnit 11/12 senaste gångerna i spanien. Enligt mig var säsongen 2013/14 senaste säsongen det var riktigt kul att följa fotboll med atleticos serieseger, deras cl-drömmar. Romas drömspel i serie a och ett vm som trots allt spelades i brasilien och var bra fram till kvartsfinalerna.

Spelkvaliteten är ju ändå helt och hållet relativ till sin samtid då motståndet håller samma nivå.

Således är det rätt oväsentligt om alla spelare är bättre nu än förr.
Citera
2017-02-22, 20:34
  #12
Medlem
Kafferastens avatar
ALLT var bättre förr så även fotbollen. Dagens stjärnor kan hålla på längre och glänsa mera för det hårda spelet tillåts inte längre, ändå filmas det massor. Nej det mesta med dagens fotboll är balett så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback