Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-04-11, 09:33
  #61
Medlem
mustangbases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är varje Vapiano-resturang ett eget bolag?

Ja, restaurangerna drivs av franchisetagare.
Citera
2020-04-11, 10:06
  #62
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mustangbase
Ja, restaurangerna drivs av franchisetagare.

Gjorde - tror Christian hade rättigheterna för sverige o drev dem? Men tyskarna har tagit över-
således EJ franchising längre
Citera
2020-04-16, 12:31
  #63
Medlem
321js avatar
https://www.foodnet.se/article/view/...campaign=daily

Totalt cirka 120 anställda berörs på Vapiano i Skrapan, på Kungsbron och i Täby.
Citera
2020-04-17, 03:46
  #64
Medlem
Ringhals3s avatar
Konken nu men coronaviruset var bara dödsstöten, de har gått me förlust länge!
Citera
2020-04-17, 12:19
  #65
Medlem
halaltarzans avatar
I Gamla stan hade de satt ut en trottoarpratare med något meddelande om att de går dåligt och ville ha folkets stöd. För några år sen när det var mycket folk där upplevde jag personalen som stöddig och dryg, ungefär som de jobbade på Sthlms coolast krog. Tänk så det kan bli.
Citera
2020-04-20, 10:51
  #66
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
I Gamla stan hade de satt ut en trottoarpratare med något meddelande om att de går dåligt och ville ha folkets stöd. För några år sen när det var mycket folk där upplevde jag personalen som stöddig och dryg, ungefär som de jobbade på Sthlms coolast krog. Tänk så det kan bli.
Det går fort.
Minns när jag var på Vapiano i början 2008-2009.
Det var säkert en halvtimmes kö för att få beställa. Vilket gjorde att jag därefter ofta unvik Vapiano för att slippa stå i kö. Och antagligen gjorde många samma sak som mig. Nu är vi där de har inga gäster alls.
Citera
2020-04-20, 11:00
  #67
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Det går fort.
Minns när jag var på Vapiano i början 2008-2009.
Det var säkert en halvtimmes kö för att få beställa. Vilket gjorde att jag därefter ofta unvik Vapiano för att slippa stå i kö. Och antagligen gjorde många samma sak som mig. Nu är vi där de har inga gäster alls.
Jag gillade inte heller Vapiano av samma anledning. Maten var inget speciellt och systemet att stå i olika köer för att första beställa mat och sen dryck och försöka hitta plats och sitta var bara idiotiskt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback