Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-20, 13:27
  #13
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
AC/DC är kult kommer du snart märka jag e bara en bessewisser

haha jodå men vem har inte lyssnat på ac/dc så kommer nog få en hel del intressant feedback från både musik-kunniga och folk som bara njuter av musik.

Fått en hel del bra tips redan.
Citera
2017-02-20, 15:25
  #14
Medlem
Sarkasms avatar
Men kors i taket! Varför skriver ingen att människan sjunger alldeles bedrövligt?
Skärp dig!
Citera
2017-02-20, 16:04
  #15
Medlem
Orkade inte lyssna en massa, men det första som slog mig var att du måste täta klangen, du släpper ut alldeles för mycket luft när du sjunger, vilket gör att du kommer bli trött väldigt snabbt och att det inte låter så bra.
Personligen avskyr jag den här sortens sång, men de sångare som KAN sjunga på det här viset har en tätare klang, mycket mindre väsande.
Citera
2017-02-20, 18:22
  #16
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkasm
Men kors i taket! Varför skriver ingen att människan sjunger alldeles bedrövligt?
Skärp dig!

Tack, Fått en hel del feedback och vet hur jag ska lägga om min sång. Kan inte erkänna att din kritik hjälpte mig så mycket på vägen dock och du får ju gärna prova sjunga själv och visa hur om det är så bedrövligt. haha (vilket det var)

Citat:
Ursprungligen postat av davidiot
Orkade inte lyssna en massa, men det första som slog mig var att du måste täta klangen, du släpper ut alldeles för mycket luft när du sjunger, vilket gör att du kommer bli trött väldigt snabbt och att det inte låter så bra.
Personligen avskyr jag den här sortens sång, men de sångare som KAN sjunga på det här viset har en tätare klang, mycket mindre väsande.

Tack för den konstruktiva kritiken ska prova göra om det utan att släppa ut så mycket luft. Kändes dock svårt att få till en bra teknik när man aldrig sjungit denna stil utan hamna där man hamnade.

Jag vet inte tyckte det var en rolig grej en paus från annan musik. Dock så verkar det inte blivit så jättebra. Så får fortsätta öva helt enkelt.

Känner mig dock nöjd med den feedback jag fått än så länge.
Citera
2017-02-21, 18:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Tack, Fått en hel del feedback och vet hur jag ska lägga om min sång. Kan inte erkänna att din kritik hjälpte mig så mycket på vägen dock och du får ju gärna prova sjunga själv och visa hur om det är så bedrövligt. haha (vilket det var)



Tack för den konstruktiva kritiken ska prova göra om det utan att släppa ut så mycket luft. Kändes dock svårt att få till en bra teknik när man aldrig sjungit denna stil utan hamna där man hamnade.

Jag vet inte tyckte det var en rolig grej en paus från annan musik. Dock så verkar det inte blivit så jättebra. Så får fortsätta öva helt enkelt.

Känner mig dock nöjd med den feedback jag fått än så länge.

Testa att täta klangen och istället släppa ut mer av ljudet genom näsan.
Överdriv först så du låter harmynt och jävlig och öva dig sedan på att minska nasaliteten succesivt till önskat resultat. Det är nästan ett måste att nasalisera i den här typen av sång.
Citera
2017-02-25, 10:19
  #18
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidiot
Testa att täta klangen och istället släppa ut mer av ljudet genom näsan.
Överdriv först så du låter harmynt och jävlig och öva dig sedan på att minska nasaliteten succesivt till önskat resultat. Det är nästan ett måste att nasalisera i den här typen av sång.

Tack för det ska prova där ska först få tillgång till min nya replokal så grannarna inte torteras

Insåg vid ett senare tillfälle att jag sjöng på samma sätt som Tom Keifer i cinderella gjorde dock var han oändligt många resor bättre än mig. Men han förstörde ju sina stämband till slut.

Så det var ju inte riktigt helt rätt för highway to hell.

Men ska ta till vara på det tipset och öva så och se om man kan lyckas med ett par månaders träning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback