Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-20, 12:40
  #1
Medlem
Hej, nu skulle jag aldrig göra något sådant, däremot en bekant till mig.

Han har stulit ett gäng Macbook's som ligger orörda i låda, och undrar ifall han genom dessa datorer kan spåras på något sätt. Ifall man t.ex skulle gå in på en utav datorerna och använda den till vardagliga ärenden. Kan det få några konsekvenser?

Fridens liljor.
Citera
2017-02-20, 12:56
  #2
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Hej, nu skulle jag aldrig göra något sådant, däremot en bekant till mig.

Han har stulit ett gäng Macbook's som ligger orörda i låda, och undrar ifall han genom dessa datorer kan spåras på något sätt. Ifall man t.ex skulle gå in på en utav datorerna och använda den till vardagliga ärenden. Kan det få några konsekvenser?

Fridens liljor.

Det beror helt på vilket säkerhetstänk ägarna av datorerna har haft. De flesta (Macanvändare) har horribelt dålig koll på sådant, så din vän borde klara sig. Din vän bör kanske formatera om diskarna också för att vara på den säkra sidan.

Detta åsido, säg åt din vän att omedelbart lämna tillbaka datorerna och hälsa att svinet ska ta ansvar för sin ekonomi och köpa en egen Mac istället för att förstöra för andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback