Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 00:55
  #13
Medlem
seriously?s avatar
Är det bara i Spotify? Prova ge programmet mer processorkraft eller stäng av maskinvaruaccelerering.

Edit: Hör ett svagt knast i Steer your way, både på Flac och Spotify. Men knappt så jag lägger märke till det om jag inte hade lyssnat efter det.
__________________
Senast redigerad av seriously? 2017-02-21 kl. 01:12.
Citera
2017-02-21, 07:47
  #14
Medlem
Dahnars avatar
Hör det både på Flac, youtube samt spotify. maskinvaruaccelerering är av.

Är primärt en gamer så det är vad jag använder systemet mest till. Där hör hörs allt perfekt, därav min suprise när jag lyssnar på musik.
Ändå nice att ni också hör det. Dock inte lika tydligt. Då känns det som min setup inte är problemet, utan ljudfilerna.

Varför släpper man ut en version ( London grammar då) där det är väldigt tydligt ?
Citera
2017-02-21, 11:39
  #15
Medlem
London Grammar-exemplet har jag själv tänkt på tidigare (likadant på CD'n och på Tidal), och hörde det nu i Cohen. Oklart varför det blir/är så, men det finns på rätt mycket musik. Dock hör man det oftast bara med bra utrustning.
Citera
2017-02-21, 14:08
  #16
Medlem
Dahnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
London Grammar-exemplet har jag själv tänkt på tidigare (likadant på CD'n och på Tidal), och hörde det nu i Cohen. Oklart varför det blir/är så, men det finns på rätt mycket musik. Dock hör man det oftast bara med bra utrustning.

konstigt att man som producent släpper igenom en låt med sådan tydlig distortion. Borde väl vara tämligen enkelt att fixa till ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback