Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-26, 04:07
  #37
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Tyvärr, Vi (Judarna) har för bra grepp om Europa och Sverige,

Högerpopulismen tror att den tar mark, vilket den stegvis gör, men bara tills vi säger nog. Sen manipulerar vi er media lite, höjer sänker räntor, skapar oro, och ni böjer er.
Och gör Malmö-modellen till en standard?? Nedu. Högerpopulism är lustgas åt högern och äntligen en konservativ agenda för landet. Det är de enda som viftar med Israel-flaggor och är öppna sionister vad jag vet, i.o.m att nationalstaten givetvis är till för alla, (utom kurder tyvärr) istället för kommunistiska experiment som leder till Babels torn.
Vad tycker judar om SD? vad tycker du o dina släktngar om att vara judar?? Vad kan du säga om de sorts judar som byter sina namn för att de skäms att vara judar?? t.ex soros. Tacksam för svar!
__________________
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-02-26 kl. 04:16.
Citera
2017-02-26, 15:50
  #38
Avstängd
TripZones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Och gör Malmö-modellen till en standard?? Nedu. Högerpopulism är lustgas åt högern och äntligen en konservativ agenda för landet. Det är de enda som viftar med Israel-flaggor och är öppna sionister vad jag vet, i.o.m att nationalstaten givetvis är till för alla, (utom kurder tyvärr) istället för kommunistiska experiment som leder till Babels torn.
Vad tycker judar om SD? vad tycker du o dina släktngar om att vara judar?? Vad kan du säga om de sorts judar som byter sina namn för att de skäms att vara judar?? t.ex soros. Tacksam för svar!

Judar skiter i vilket parti som styr egentligen. Worst case drar vi Aliyah kortet och drar. Jag tror jag och mina släktingar trivs i att vara Judar, främst min mor verkar gilla det.

De som byter namn, gör det inte för att de skäms, utan för att enklare smälta in. Ingen jude skäms för att vara jude, vi är väldigt stolta som etnisk grupp, kulturell grupp och nationalstat i Israel. Vi äger. Har du varit i Israel?

Soros är ju exceptionell.

Vill du ha en kippa? kan skicka dig en så får du känna på hur det är.
Citera
2017-02-26, 21:23
  #39
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Judar skiter i vilket parti som styr egentligen. Worst case drar vi Aliyah kortet och drar. Jag tror jag och mina släktingar trivs i att vara Judar, främst min mor verkar gilla det.

De som byter namn, gör det inte för att de skäms, utan för att enklare smälta in. Ingen jude skäms för att vara jude, vi är väldigt stolta som etnisk grupp, kulturell grupp och nationalstat i Israel. Vi äger. Har du varit i Israel?

Soros är ju exceptionell.

Vill du ha en kippa? kan skicka dig en så får du känna på hur det är.
I see. Nej har ej varit i Israel men hade gärna velat åka dit någon gång faktiskt.
Finns det splittring inom den judiska communityn precis som politiken idag, vänster/höger, globalister vs nationalister, palestina-vänner vs palestina-skeptiker. Global warming är ett hoax, eller hur? Varför tycker du Soros är bra???
Visst är det så att Ryssland-propagandan har med Putins lag emot NGOs? Jag hade gärna tagit emot en kippa.
Citera
2017-02-28, 22:30
  #40
Avstängd
TripZones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
I see. Nej har ej varit i Israel men hade gärna velat åka dit någon gång faktiskt.
Finns det splittring inom den judiska communityn precis som politiken idag, vänster/höger, globalister vs nationalister, palestina-vänner vs palestina-skeptiker. Global warming är ett hoax, eller hur? Varför tycker du Soros är bra???
Visst är det så att Ryssland-propagandan har med Putins lag emot NGOs? Jag hade gärna tagit emot en kippa.

Israel är lika diversifierat och delat som vilket annat västerland som helst. Skillnaden är att sammanhållningen os folket, oavsett styre eller politisk färg är väldigt mycket starkare men Israel är ändå väldigt homogent, som Japan typ. Den enda grupp som inte går jämt med andra är väl de ultraortodoxa, men fanatism är aldrig bra oavsett vad. Så de kan väl leka mongo och bära svart året om.

De som styr landet, är ju en slags populister, hökarna i knesset med Lieberman som är rena Psykopaten. Finns alla politiska läger, men samarbetsviljan är större, de gör det för Israels bästa. Oavsett om man lägger värde i det så har Judarna kämpat för Israel läääänge så klart dem kommer anstränga sig för att göra det bra.

Medan politikerna här mer gör det som är bäst för partiet. Många judar är idag väldigt moderata i sin tro eller helt sekulariserade. Tel Aviv har ju fler bögar per capita än ngn annan stad i världen, sen är det lagligt med innehav av majja upp til 10 g.

Soros är inte bra eller dålig, han bara är, han har väl sin roll att spela han med. Global Warming eller inte så har Israel stora problem med färskvatten, dock har vi även världens bästa återanvändningssystem, som vi klart uppfann. Har själv aktier i den marknaden.

Vet inget om Putin och NGO's och propaganda, han har också sin roll att spela
__________________
Senast redigerad av TripZone 2017-02-28 kl. 22:37.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback