Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-20, 08:08
  #1
Medlem
Finns det ett kort som kan skicka olika bilder till tre olika skärmar som alla bara har VGA-anslutning.
Inga spel ska köras det är till ett konstprojekt med kontorstema.
Skärmarna skall alltså inte visa samma bild utan fungera som ett långt skrivbord som musen kan glida mellan.
Citera
2017-02-20, 08:20
  #2
Medlem
Det har jag svårt att tro. Men det går ju att koppla in flera grafikkort i en dator och det finns även adaptrar för dvi till vga.
Citera
2017-02-20, 09:36
  #3
Medlem
Soluss avatar
Nej, det tror jag verkligen inte existerar. Jag har ett kort med tre kanaler, två digitala och en analog, med utgångskonfigurationenen 2 x HDMI + DVI-D + VGA. En HDMI delar kanal med DVI'n.

Att hitta ett kort med tre analoga kanaler tror jag är i det närmsta omöjligt. Köp istället två billiga grafikkort med två analoga kanaler vardera. Högst troligt kommer de ha konfigurationen DVI-A + VGA. Bara att köpa passiv konverter, aka adapter, till VGA. Tada, fyra VGA-portar.
__________________
Senast redigerad av Solus 2017-02-20 kl. 09:38.
Citera
2017-02-20, 11:28
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Finns det ett kort som kan skicka olika bilder till tre olika skärmar som alla bara har VGA-anslutning.
Inga spel ska köras det är till ett konstprojekt med kontorstema.
Skärmarna skall alltså inte visa samma bild utan fungera som ett långt skrivbord som musen kan glida mellan.

Ja. Men det är så kostsamma grejer så att tre nya skärmar är billigare. (Eller en ny dator med tre billiga moderna grafikkort.
Citera
2017-03-04, 03:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Finns det ett kort som kan skicka olika bilder till tre olika skärmar som alla bara har VGA-anslutning.
Inga spel ska köras det är till ett konstprojekt med kontorstema.
Skärmarna skall alltså inte visa samma bild utan fungera som ett långt skrivbord som musen kan glida mellan.

Tror aldrig sett ett grafikkort med 3 VGA-utgångar, doc så är det möjligt med adapter, vanligast är väl DVI av något slag men finns säkert till HDMI och displayport också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback