Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 11:33
  #25
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Det där tror jag också på. Vissa personer har "det" som man inte kan sätta fingret på. En utstrålning som drar till sig människor som leder till relationer. Vissa människor har ingenting av "det". Jag tror att jag är en sådan person som inte har någonting av "det" tyvärr. Frågan är om man kan skaffa sig "det"?

"Det" är i sin enkelhet en positiv attityd till livet, i alla fall enligt mig. Problemet blir ofta för folk som har generellt en pessimistisk och negativ syn på livet att de ses som tråkiga och energislukande - Vilket de ofta är också.

Om vi nu tar relationer på krogen som exempel så är det egentligen ganska enkelt. Folk går ut för att ha kul och slippa tänka på sina jobb, utbildningar eller andra vardagsproblem. Därför dras man gärna till andra människor som bidrar till en positiv och rolig stämning. I det här fallet verkar det vara TS kompisar. TS däremot uppfattas inte på samma sätt, anledningarna till detta kan variera och jag kan inte genom en textrad avgöra exakt vad.

Men om jag får spekulera lite skulle jag gissa på att TS bryr sig en hel del om hur han uppfattas av andra, och väljer sina uttryck med försiktighet för att bli omtyckt eller få bekräftelse. Detta i sig är en ganska oattraktiv egenskap. Det blir dock gärna så när man pratar med främmande människor eftersom man inte vet om hur de tänker eller känner inför olika frågor eller ämnen. Man vill helt enkelt inte trampa någon på tårna eller säga något olämpligt.

Problemet med att resonera så är att man blir aldrig unik på något sätt när man bara pratar om saker som exakt alla andra pratar om. Istället blir man, helt enkelt - tråkig.

Så mitt tips till herr TS är följande - Nästa gång du befinner dig i samma situation där du känner att du lämnas utanför konversationen, säg någonting helt galet, något som framkallar en reaktion. Bra eller dålig kvittar egentligen i sammanhanget eftersom ditt största problem är att du inte blir sedd. Det får gärna ha någon anknytning eller vara aningen relevant i sammanhanget, annars blir du nog bara sedd som konstig.

Detta i sig kommer givetvis inte landa dig i säng med en kvinna men det ger dig en identitet och lämnar öppet för ytterligare konversation eller intresse från andras sida. Därifrån kan du jobba dig vidare.
Citera
2017-02-22, 12:57
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Ibland kan det bästa rådet vara att titta efter vad man inte skall göra, låt oss använda Oldschool-jags inlägg som exempel. Innan vi totalsågar det så låt oss ge honom ett rätt, då självförtroende kan vara viktigt vid första kontakt, men viktigare på sikt är självkänsla. Och sådan är svårare att bygga men mycket mer värd.

De damer jag träffat som imponeras av någon som låter som en sliskig försäljare på koks är inget att ha. (Key för framgång är basicly att inte köra ett svengelskt race och referera till sina medmänniskor som motherfuckers. Det vittnar om kass attityd.) Givetvis kommer diverse osäkra människor alltid dras till folk som för mycket väsen men dessa mindre begåvade måste vi andra ta hand om, och leda rätt så de inte blir påsatta av folk som Oldschool-jag och får men för livet.

Ett lite allmänt råd är att inte ta råd av folk som påstår att de lärt sig allt som finns att veta, oavsett ämne och speciellt inte något mänskligt. Folk som har attityden att tjejer är nåt man "tar" och konsumerar skall man inte heller ta relationsråd av, då dessa troligen har problem med anknytning och knappast kommer kunna etablera en ömsesidig, djup, kärleksrelation någonsin. Du TS, har mångfallt större chans till detta än idioten jag citerar.

Jag påstår inte att jag haft mer framgång än idioten ovan, men jag vet att många av mina tjejkompisar och flickvänner nämnt nåt om hur mycket de hatar killar som bara mal på om sitt eget. Själv brukar jag ställa frågor om hennes person och intressen och vara intresserad av vem hon egentligen är. Men Oldschool-jags taktik kanske funkar på tjejer som inte kräver så mycket ömsesidighet, eller har svårt att formulera hela meningar själva. Till skillnad från Oldschool-jag skall du satsa på normalbegåvade tjejer utan självskadebeteende, tycker jag.

"Hur man skall prata" är väldigt viktigt för att få tjejer att slappna av och vara sig själva och berätta vad de verkligen tycker och känner, det är nämligen skitviktigt att veta, om man vill undvika brudar som ser ned på en och bara är på en för kokset och drinkarna.
Lyssna på henne och försök läsa av och anpassa dig. Det handlar ju som idioten mycket riktigt påpekar inte om ämnet utan om att konversationen flyter. Ställ frågor och låt henne prata om du själv är tystlåten av dig.

Umgås med tjejer utan sexuella baktankar, skaffa kvinnliga vänner i varierande åldrar så att inte krogen är enda stället du snackar med tjejer. Om till och med rikspuckon som Oldschool-jag får onanera mot nån stackars bimbo ibland så har du alla möjligheter!

"Idioten."

Vilken trevlig prick. Blev du irriterad över att din framgång rl inte är så bra och istället är du expert nu?

Oavsett om jag är idiot eller inte så får jag så pass mycket fitta jag vill ha.

*Inväntar 10 minuters hån* - Men ansträng inte dig för mycket, jag lär nog inte läsa ditt svar förrän om någon vecka eller så, jag skall utomlands.
__________________
Senast redigerad av Oldschool-jag 2017-02-22 kl. 12:59.
Citera
2017-02-22, 18:24
  #27
Medlem
angieeeees avatar
1. Lägg ner all form av porr.
2. Lägg ner all form av skräpmat och ät frukt och grönsaker varje dag, samt riktig mat.
3. Börja träna om du inte redan gör det - basövningarna, löpning + stretching för att få bra hållning mm.
4. Ta kallduschar - ökar immunförsvaret samt testosteronproduktionen mm.
5. Läs många böcker.
6. Lägg ner all form av porr!
Citera
2017-02-23, 01:22
  #28
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag tackar och bockar för svar.

Jag tränade under en kortare period och fick ganska snabbt resultat då jag var smal innan. Så fick lite mer fett på ansiktet och volymen ökade något, och detta är något jag fått komplimanger för av kompisarna och familjen faktiskt. Kan själv känna att resultatet (om än litet) höjt mig någon nivå. I kombination med skägg och en schyst frisyr så kan jag faktiskt erkänna att jag ibland även känner mig riktigt fräsch. Dock vet jag inte hur jag betraktas i andras (tjejers) ögon.

Det jag kan och borde förbättra mig på är nog den sociala biten. Det handlar inte så mycket om att jag är blyg och osocial, det är mer att det verkligen blir stopp i huvudet och jag vet verkligen inte vad jag ska prata om. Skulle jag kunna hålla igång ett samtalsämne/diskussion utan att bli alldeles för alldaglig så tror jag mycket är vunnet.
Citera
2017-02-23, 02:10
  #29
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
...text...Umgås med tjejer utan sexuella baktankar, skaffa kvinnliga vänner i varierande åldrar så att inte krogen är enda stället du snackar med tjejer.

Som tjej kan jag lova dig att jag INTE hoppar i säng med vänner. Om TS vill hitta någon att älska och att ha sex med, så ska han vara tydlig med den saken. Allt annat tolkar vi tjejer bara som falskt smicker.

Däremot har du rätt i att en kille inte ska ha sexuella baktankar. Han ska visa självförtroende genom att visa sitt sexbegär helt öppet och ärligt ! Då får han ligga.
Citera
2017-02-24, 14:13
  #30
Medlem
R.Bloodworths avatar
Måste erkänna en sak. Läste en tråd här på flashback för någon dag sedan där en kille förklarar vilka som får och inte får tjejer, och en av punkterna stämde väldigt bra med mig och min mentalitet. Det han kallar "passiva raggare".

Det är alltså killar som drar ut till något hak med vänner som hoppas på att en tjej där ska tycka du är snygg/lägga märke till dig OCH ta första steget. Det är extremt långsökt och något som inte händer ofta alls, inte ens de snygga killarna. Så där kände jag mig faktiskt guilty då jag haft den mentaliteten eller förhoppningen.
Citera
2017-02-24, 18:01
  #31
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Alltså, key för framgång är att värdesätta sig själv, ha ett driv / mål i livet och köra sitt eget race. Så fort du slutar bry dig om hur tjejer och egentligen vartenda motherfucker gör eller tycker och tänker om dig så blir livet mycket enklare och människor lär komma till dig istället för att du ska öppna liknande trådar igen.

Edit: Tjejer gillar män som vet vad de vill ha. Sen jag lärde mig allting så går jag ut och letar efter honan jag vill ha sedan tar jag henne. Jag pratar basicly om saker som JAG tycker är intressant. Vad hon tycker kan kvitta, eller hur?

Man behöver inte "veta hur man ska prata." Allting fungerar att prata om, exakt allting, bara du tror på det du själv gör.

Precis så funkar det. Kan jag intyga som är tjej.

Ytligt sett kan det låta som om en sån kille (som ovan) är otrevlig och dryg. Men det är inte alls det som är grejen utan just att killen har ett liv och intresse(n), gillar sig själv och behandlar sig själv väl både mentalt och värdsligt.
Citera
2017-02-24, 20:22
  #32
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Precis så funkar det. Kan jag intyga som är tjej.

Ytligt sett kan det låta som om en sån kille (som ovan) är otrevlig och dryg. Men det är inte alls det som är grejen utan just att killen har ett liv och intresse(n), gillar sig själv och behandlar sig själv väl både mentalt och värdsligt.

Ja men man måste väl fortfarande se ut på ett viss sätt, eller?
Citera
2017-02-25, 16:58
  #33
Medlem
Royal.Armadas avatar
Detta är trådens viktigaste punkter nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Alltså, key för framgång är att värdesätta sig själv, ha ett driv / mål i livet och köra sitt eget race. Så fort du slutar bry dig om hur tjejer och egentligen vartenda motherfucker gör eller tycker och tänker om dig så blir livet mycket enklare och människor lär komma till dig istället för att du ska öppna liknande trådar igen.

Edit: Tjejer gillar män som vet vad de vill ha. Sen jag lärde mig allting så går jag ut och letar efter honan jag vill ha sedan tar jag henne. Jag pratar basicly om saker som JAG tycker är intressant. Vad hon tycker kan kvitta, eller hur?

Man behöver inte "veta hur man ska prata." Allting fungerar att prata om, exakt allting, bara du tror på det du själv gör.

Somliga har dissat ovan råd, som är rena guldgruvan och överlag "rätt" =)) Det är precis så som Oldschool skriver, denna eviga fråga "hur gör man så tjejer tycker om en?" bottnar i att man inte förstått att "tjejer tycker om killar som tycker om sig själva" och "tjejer tycker om killar som VET vad de VILL GÖRA med tjejer och är MYCKET kapabla till det..." killar som "har den där blicken" = betyder, killar som har sexuellt SUG i blicken =)) DVs, som oldschool skriver, killar som SKITER i hur alla andra gör, vill, tycker, och som VÄLJER i att göra som han SJÄLV vill.. inkl interaktionerna och samtal med motsatta könet... spot on skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Jag tror (egen teori, som jag fått genom erfarenhet) är utstrålning. Jag tror varje människa släpper ut något som är osynligt men som ändå nappas upp av det andra könet. Och det man strålar ut har att göra med självförtroende, självkänsla och positivism. Och denna punkten väger mer än utseendet. Skillnaden är att det inte finns någon vidare begräsning med utstrålning. Jobbar med man det kommer det bara bli bättre och bättre. Bygg upp dig på denna punkten, ge det tid. Kan säga att negativism, osäkerhet och desperation är väldigt dåliga och avtändande egenskaper, oavsett kön. Och just nu verkar du tyvärr ha mycket av dessa. Ändra tankesättet.

Du är ju århundradets geni! Och jag är inte sarkastisk! Jag har försökt förklara detta i ord många gånger, med inre energi och folk bara tror jag flummar =)) DET ÄR JU EXAKT SOM DU SKRIVER!! Och denna inre energi är verkligen vad tjejer snappar upp på.

Jag tippar 10:1 att TS helt enekelt utstrålar en slags inre besegrad kille. Detta har typ, lika mykcet med fysik som psykiskt tillstånd att göra.

Du behöver bygga upp din inre energi så den "strålar mer". Grounding, earthing, bada naken mitt i vintern, örfila sig själv över hela kroppen, etc, är mycket bra sätt att öka sin inre glöd och energi =)) Jag skämtar ej.

Rent psykiskt så föreställ dig typ hur du vill förföra dina tjejer. Och tänk på detta ofta, och när du ser tjejer tänk dig att du verkligen VILL göra just detta nu, så att de ser på dig att du är väldigt villig och kapabel till att sätta på dem ordentligt =))

Bra sätt att förföra tjejer handlar primärt om energier i luften, som utmynnar i laddade blickar, långsamma sensuella beröringar, tafs, lätta örfilar, sära / trycka ihop tjejers ben, dra i trosorna etc etc du kan själv hitta på din förförelse plan och tänka på allt du vill göra med tjejer du träffar ute...

Om det inte finns något att "läsa" hos dig, kommer få tjejer söka din blick. Om du tänker snusk ofta så händer det till slut att det allesom "fastnar" i ansiktet över tid och du ser mer kåt ut överlag... om du över lång tid ist "fastnat" i ett psykiskt / fysiskt besegrat tillstånd så utstrålar du det istället...

Detta som ovan 2 pers skriver är verkligen kärnan i allt jag tänker på om "hur man förfrör" tjejer ...

Det är verkligen den största skillnaden mellan de som drar blickarna till slig av motsatta könet, de som har inre energi tjejer gillar (kan faktiskt vara allt, positivit, till o med spirituell flum kille), vs de som "utstrålar" besegrad. '

Lyssna som FAN på dessa ovan råd =))
__________________
Senast redigerad av Royal.Armada 2017-02-25 kl. 17:17.
Citera
2017-02-25, 17:06
  #34
Medlem
Royal.Armadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ja men man måste väl fortfarande se ut på ett viss sätt, eller?

Du "ser ut" som du MÅR också! =))
Om du MÅR dåligt, av olika skäl, så SYNS detta och du blir MINDRE ATTRAKTIV.

Eg kan du vara fett ful, och kommer inte "ses" som ful, om du äter rätt, sover rätt, jobbar på DIN HÄLSA, och sådant som är 1000% mer viktigt än ditt "utseende".

Dessutom är ditt "utseende" något mycket mer än bara fina ansitskdrag - det är den totala summan av DU. Inkl div födelse defekter/sjukdomar som i regel ALLTID kan uppas upp =)) Förbättras, alltså, genom bättre livsstil och bättre val.

De mest fula killar kan vara otroligt karismatiska och förföriska, pga att de INTE sabbar sin fysiska psykiska hälsa utan istället bygger upp den.
__________________
Senast redigerad av Royal.Armada 2017-02-25 kl. 17:16.
Citera
2017-02-25, 17:15
  #35
Medlem
Royal.Armadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Som tjej kan jag lova dig att jag INTE hoppar i säng med vänner. Om TS vill hitta någon att älska och att ha sex med, så ska han vara tydlig med den saken. Allt annat tolkar vi tjejer bara som falskt smicker.

Däremot har du rätt i att en kille inte ska ha sexuella baktankar. Han ska visa självförtroende genom att visa sitt sexbegär helt öppet och ärligt ! Då får han ligga.

Äntligen en tjej på FB som tallar sanningarnas sanning =)) Åtminstone det jag fetstilat är 100% sant =))

Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Precis så funkar det. Kan jag intyga som är tjej.

Ytligt sett kan det låta som om en sån kille (som ovan) är otrevlig och dryg. Men det är inte alls det som är grejen utan just att killen har ett liv och intresse(n), gillar sig själv och behandlar sig själv väl både mentalt och värdsligt.

Wow, riktiga tjejer, som tycker om män, på flashback?=)) Ej ufo nördar till tjejer som man är van vid här? De säger sanningen återigen... otroligt.


Jag vill dock tillägga: allt jag gett tips om, och tjejerna med, handlar fortfarande om svar på hur DU ska få BLICKAR - dvs sexuella inviter.

Detta är ett kritiskt första steg, men du kan lika gärna SJÄLV provicera FRAM dessa blickar, genom att bara titta "kåt" på tjejer =))

Och efter denna första, relativt passiva sätt att ragga tjejer (nåja, inte helt passivt), så måste du fortfarande faktiskt GENOMFÖRA själva FÖRFÖRANDET =)) Precis som i affärer. Bra planer, rätt förutsättningar för att lyckas? Well grejt! Men inget kommer hända om du inte kavlar upp ärmarna och menar ALLVAR med alla blickar och energier du utstrålat genom att fysiskt och handbegripligen sedan börja förföra tjejer... =))
Citera
2017-02-25, 17:25
  #36
Medlem
Kingahzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angieeeee
1. Lägg ner all form av porr.
2. Lägg ner all form av skräpmat och ät frukt och grönsaker varje dag, samt riktig mat.
3. Börja träna om du inte redan gör det - basövningarna, löpning + stretching för att få bra hållning mm.
4. Ta kallduschar - ökar immunförsvaret samt testosteronproduktionen mm.
5. Läs många böcker.
6. Lägg ner all form av porr!


Varför lägga ner all form av porr? Säger varken bu eller bä, vill bara höra ditt resonemang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback