Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 22:49
  #1
Medlem
colabulles avatar
Hej!

Jag ska inntalera Ghost Recon Future Soldier på en windows 10 dator, (har förut haft det instalerat på en Vista) Vid instalations valen frågar den mig om jag vill instalera följande saker utöver själva spelet.

1: Microsoft Visual C+++ 2008 SP1 Redistributable Package (x86)
2: DirekctX EndUser Runtime (jue 2010)
3: PunkBuster,

Alla dessa 3 saker är ju utdaterae sedan fet länge? Ska min "dator" ha dessa saker fast nyare verstioner? Alltså att versionerna bara blir uppdaterade inte att de skilljer sig från år till år?

Googlade snabbt och några träffar sa att åren har jätte betydelse då alla dessa C+++ skljer sig och att vissa appa/spel bygger på olika och att olika årsvertioner inte sammspelar...? Stämmer detta?

Jag har grafikkort och moderkort från 2015/2016 så allt sådant i datorn är år förbi då spelet gjorde och släpptes.

Tackar för svar redan på förhand!
Citera
2017-02-20, 00:00
  #2
Medlem
Jag klickar alltid på "Install" på allt sånt där skit, vet inte om de ersätter den nya versionen, sparar varje uppdatering som ett separat program eller hur den nu gör. Men det har aldrig varit nå strul med mig efter att jag klickat "Install" varje gång..


*Steam är ju smidigt på det viset att det automatiskt installerar saker man saknar för att starta spel, så fuckar det upp något så installeras en nyare version nästa gång du startar ett nyare spel..
__________________
Senast redigerad av nilltre 2017-02-20 kl. 00:04.
Citera
2017-02-20, 00:02
  #3
Moderator
memymos avatar
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator
Citera
2017-02-20, 00:12
  #4
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Jag klickar alltid på "Install" på allt sånt där skit, vet inte om de ersätter den nya versionen, sparar varje uppdatering som ett separat program eller hur den nu gör. Men det har aldrig varit nå strul med mig efter att jag klickat "Install" varje gång..


*Steam är ju smidigt på det viset att det automatiskt installerar saker man saknar för att starta spel, så fuckar det upp något så installeras en nyare version nästa gång du startar ett nyare spel..

Ja nej grejen är att jag inte vill hålla på och strula så att något annat blir uppfuckat...

Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator

tack MOD hade för mig support delen bara var för saker i spelen inte själva installationen men tack tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback