Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 20:03
  #1
Medlem
Hej! Nu har jag bestämt mig för att köpa ett lagringsminne för flera års bilder och lite mer. Jag kommer att använda detta relativt mycket och behöver som minst 1 TB. Vilken HDD bör jag köpa? Den ska alltså vara pålitlig och ha ett bra pris. Jag kan vänta månader då det inte är akut. Bör jag beställa på Ebay diverse?
Citera
2017-02-19, 20:08
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Slå ett öga istället på svenska aktörer som Dustin, Komplett. Där finner du mängder med HDD med detta lagrinsutrymme till ett billigt pris. Western & Digital är ett bra märke.

Du nämner även i rubrik om "låsa filer", menar du något krypteringsprogram? Kör du med Windows så finns det redan där.
Citera
2017-02-19, 20:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Slå ett öga istället på svenska aktörer som Dustin, Komplett. Där finner du mängder med HDD med detta lagrinsutrymme till ett billigt pris. Western & Digital är ett bra märke.

Du nämner även i rubrik om "låsa filer", menar du något krypteringsprogram? Kör du med Windows så finns det redan där.

Jag har win 10 och där funkar det inte.
Citera
2017-02-20, 08:35
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Jag har win 10 och där funkar det inte.

Men det finns andra alternativ när det gäller kryptering. Det finns 3-partsprogram.

Har du funnit någon bra HDD ännu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback