Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 18:41
  #1
Medlem
Hej allihopa,

Jag är en fransk man som bor i Sverige 2 år sedqn och jag har en fråga angående inkomstförsäkring. Jag är medlem i Unionen.

Jag hörde att en inkomstförsäkring behövs för att få ett lån från en bank, är det sant? Att vara medlem från en Unionen (inklusive A-Kassa) är inte tillräckligt vanligt ?

Tack för hjälpen
Citera
2017-02-19, 22:03
  #2
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aureliengodard
Hej allihopa,

Jag är en fransk man som bor i Sverige 2 år sedqn och jag har en fråga angående inkomstförsäkring. Jag är medlem i Unionen.

Jag hörde att en inkomstförsäkring behövs för att få ett lån från en bank, är det sant? Att vara medlem från en Unionen (inklusive A-Kassa) är inte tillräckligt vanligt ?

Tack för hjälpen

Du har ju inkomstförsäkring genom Unionen. Den i kombination med A-kassa räcker nog gott och väl. Jag har aldrig fått en fråga om inkomstförsäkring när jag pratat bolån med banken.
Citera
2017-02-20, 08:40
  #3
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2017-02-20, 11:35
  #4
Medlem
Jag vet inte om det kanske kan hjälpa i vissa fall, men det är definitivt inget krav. Jag är inte med i något fack och har ingen inkomstförsäkring (men är med i A-kassan), fick bolån utan problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback