Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-23, 18:31
  #13
Medlem
Nikeniks avatar
Sitter nu och skriver på min nya Lenevo ideapad 310 med 8Gb RAM, 256Gb SSD och HD-skräm.
Köpte den för 4490kr, hade kollat in mig på en annan Lenevo för 3500kr på siba, som hade 8Gb i ram men 128Gb SSD men ingen HD-skärm. Men trots det stod på nätet den fanns i lager fanns det ingen i butiken vilket gjorde mig irriterad, och orkade inte åka till nästa eller vänta längre så gick in på elgiganten istället. Tänker att fullHD-skärm och 8Gb borde räcka ett tag. Skönt med stor skärm också istället för en liten 11" utan fläkt. Kom på att jag använder nummertangentbordet flera gånger om dagen så hade nog irriterat mig på en mini-dator.

Datorn är inte knäpptyst, men jag kan verkligen kalla den tyst. Har en stor 1080p-film rullande i bakgrunden med ljudet av och fläkten är på men inte alls störande. Min förra dator gick upp på högvarv då man försökte spela en 720p-film, så nöjd med köpet än så länge. Så inget jag kommer störa mig på eller få huvudvärk av som jag fick av HP'n.

Skärmen var däremot förinställd på att vara jätteblå/kall vilket gjorde lite ont i ögonen och filmer såg inget vidare ut, fick dra ned den blåa färgen under "färgförbättring" till -60 innan det började se normalt ut.

http://www.elgiganten.se/product/dat...B&gclsrc=aw.ds
Citera
2017-04-13, 20:23
  #14
Medlem
Nikeniks avatar
Och nu är datorn inte tyst längre. Har blivit något att så fort jag startar chrome går fläkten igång på högvarv och sedan ligger hela tiden på det näst högsta. Trots att datorn är kall, inte ens ljummen.

Hittade en tråd på ett supportforum för lenovo om flera ideapad-användare som hade samma problem, många av dem hade lämnat tillbaka dem. Tyvärr hände detta i veckan, långt efter 30dagar öppet köp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback