Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-24, 12:56
  #25
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettarg
Hej,

Jag vill radera alla personuppgifter om mig.

Hur går jag till väga?

Tack på förhand!

Skaffa fejkade id kort, flytta ut i skogen med noll adress med kanske en husvagn till att börja med, fejka din egen död typ skoterdrucknings olycka genom isen .. nåt sånt ... jobba svart resten av livet
Citera
2017-02-24, 14:44
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nejdå. Det finns massor med olika sätt att formulera sig på..
Det handlar mer om att folk misstolkar det man säger med vilje/ovilje för att sätta in en.
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Gå in på närmaste Polisstation...
Jo, för jag litar ju på polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av d0pexx
Regelbunden "slipning" med pimpsten...valfritt postkontor och fråga efter deras poste restante adress...valfritt kontor hos skatteverket...blankett för "Särskild postadress"...
Tack för tipsen.
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Skaffa fejkade id kort, flytta ut i skogen med noll adress med kanske en husvagn till att börja med, fejka din egen död typ skoterdrucknings olycka genom isen .. nåt sånt ... jobba svart resten av livet
Bra tips.
Citera
2017-02-24, 16:49
  #27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettarg
Det handlar mer om att folk misstolkar det man säger med vilje/ovilje för att sätta in en.

Fast det är ingenting du behöver bry dig om eftersom när det kommer till (FB) Juridik så räknas bara sådant du faktiskt sagt, som bevis.

Fria Tolkningar kommer aldrig in i en rättssal.


Citera
2017-02-24, 19:27
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det är ingenting du behöver bry dig om eftersom när det kommer till (FB) Juridik så räknas bara sådant du faktiskt sagt, som bevis.

Fria Tolkningar kommer aldrig in i en rättssal.


Så om jag teoretiskt säger: "Alla negrer är äckliga små kräk", så åker jag inte i fängelse menar du?

Andra tolkar det som "rasistiskt", ja det är rasistiskt, det är just anledningen till att jag säger det. En person som yttrar rasistiska uttryck är inte för den del rasist. Kanske tvärtom. Denne kanske tycker att ord ska aldrig begränsas. Frihet bygger på att alla åsikter släpps fram. Hur dumma de än må vara. För endast då kan vi motbevisa dem.

Eller du kanske är för censur som alla andra?

Snacka inte om "hat", "hets mot folkgrupp", det är vad media håller på med och feminister, riktiga rasister, etc. Kan man inte "hantera sina känslor" som du tidigare skrev, och går till attack mot någon fysiskt som yttrar sina åsikter, kanske man ska sitt i fängelse. Men hur ser det ut i Sverige idag? Hmm. Åsikter = fängelse.
__________________
Senast redigerad av fettarg 2017-02-24 kl. 19:33.
Citera
2017-02-24, 19:36
  #29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettarg
Så om jag teoretiskt säger: "Alla negrer är äckliga små kräk", så åker jag inte i fängelse menar du?

Så länge du kan presentera i en domstol hållbara bevis för att alla negrer är äckliga små kräk, så löper du liten eller ingen risk att åka in, om det nu skulle gå så långt att du yttrar denna relativt korkat konstruerade ordföljd på en plats som är offentlig och det därefter skulle leda till åtal.


__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-02-24 kl. 19:45.
Citera
2017-02-25, 14:22
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så länge du kan presentera i en domstol hållbara bevis för att alla negrer är äckliga små kräk, så löper du liten eller ingen risk att åka in, om det nu skulle gå så långt att du yttrar denna relativt korkat konstruerade ordföljd på en plats som är offentlig och det därefter skulle leda till åtal.


Det är ju det man indirekt menar, sen att man inte är så språkligt begåvad kan ju omöjligt vara mitt fel?

Jag är fullt övertygad om att man åker i fängelse även om man säger som du påstår. Har du gjort det själv? Nej. Antingen fängelse, anmälan och åtal. Eller så blir man misshandlad och sen åker i fängelse. Har ingen som helst tillit till andra människor eller rättsväsendet.

Det är min erfarenhet. Alla väntar som sagt på "fel" ord. Precis som du säger.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback