Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 09:46
  #1
Medlem
Redgreys avatar
Jag tänkte att det skulle vara intressant att sammanställa hur folk upplevt olika doser av cubensis. Om ni vill kan ni använda er av 1-5 skalan, eller bara beskriv vad ni upplevde.

Level 1

This level produces a mild "stoning" effect, with some visual enhancement (i.e. brighter colours, etc). Some short term memory anomalies. Left/right brain communication changes causing music to sound "wider".

Level 2

Bright colors, and visuals (i.e. things start to move and breathe), some 2 dimensional patterns become apparent upon shutting eyes. Confused or reminiscent thoughts. Change of short term memory leads to continual distractive thought patterns. Vast increase in creativity becomes apparent as the natural brain filter is bypassed.

Level 3

Very obvious visuals, everything looking curved and/or warped patterns and kaleidoscopes seen on walls, faces etc. Some mild hallucinations such as rivers flowing in wood grained or "mother of pearl" surfaces. Closed eye hallucinations become 3 dimensional. There is some confusion of the senses (i.e. seeing sounds as colors, etcetera). Time distortions and "moments of eternity".

Level 4

Strong hallucinations, i.e. objects morphing into other objects. Destruction or multiple splitting of the ego. (Things start talking toyou, or you find that you are feeling contradictory things simultaneously). Some loss of reality. Time becomes meaningless. Out ofbody experiences and e.s.p. type phenomena. Blending of the senses.

Level 5

Total loss of visual connection with reality. The senses cease to function in the normal way. Total loss of ego. Merging with space, other objects, or the universe. The loss of reality becomes so severe that it defies explanation. The earlier levels are relatively easy to explain in terms of measureable changes in perception and thought patterns. This level is different in that the actual universe within which things are normally perceived, ceases to exist! Satorienlightenment (and other such labels).
Citera
2017-02-19, 10:18
  #2
Medlem
Redgreys avatar
Mina erfarenheter:

5g: Nivå 4. Tiden gick väldigt sakta, visuals överallt, skrattade hejdlöst stor del av tiden. När jag lyssnade på naturljud och blundade så såg jag vatten som rann ner för väggarna i ett fyrkantigt rum - sedan VAR jag vattnet. Jag var osäker på vad som var min resp. min pojkväns armar och ben när vi låg i sängen tillsammans.
Tydlig känsla av att inte kunna andas, att inte andas ofta nog (pga förvrängd tidsuppfattning). Övergående llamående.

5g (igen): Nivå 3. Visuals överallt, viss förvrängning av tidsuppfattningen (dock inte lika extremt). Personer såg ut som monster. Återigen förvirring kring vilka lemmar som var mina, dock visste jag vem jag var och att jag var människa etc. Euforisk, men skrattade inte som första gången. Brutalt illamående under come-up, kräktes t o m.

20+10 gram färska (doserade om när inget verkade hända): Svag nivå 3. Knappt några visuals före peak, men glad, närvarande och avslappnad.

3g: Nivå 3. Jobbig body load, illamående och mild ångest under come-up. Fantastiska visuals, rejäl överkänslighet mot andras sinnesstämmningar och ljud etc. Musik lät underbart!

2g: (4 dagar efter senaste tripp) Svag nivå 2. Ljuskällor såg annorlunda ut, annars inga visuals. Jag mediterade och det var intressant.

4g: (några dagar efter föregående tripp) Nivå 2. Hemsk body load, frös som en hund och fick ryckningar i hela kroppen, troligen pga adrenalinpåslag. Detta gav mig viss ångest. Milda visuals. Ovärd tripp.

2.5g: Nivå 2. Milda visuals, väldigt lugn, glad.

0.5g: Nivå 1. Hade inte ens varit säker på att något hänt om jag inte trippat innan. Mediterade och det var väldigt intressant!

1g: Nivå 1: Se ovan. Kände mig dock mer distraherad. Mer mentala bilder (obs, inte visuals)
Citera
2017-02-22, 21:44
  #3
Medlem
GuldBuddahs avatar
Potensen har varierat väldigt mycket från batch till batch egentligen. En gång fick jag ut en level 4 tripp, när jag egentligen ville ha en level 2.

Gör mitt bästa för att försöka sammanställa hur jag upplevt dem olika nivåerna:

Level 1:
0,8 g - 1,0 g ~
Brukar för det mesta vara på ett gott humör, men vill gärna ha mer. Väldigt svårt att det ska gå snett på den här nivån. Ligger avslappnad på soffan med ett smile och en lagom hög tankeverksamhet.
Starkare än ett rus på cannabis, men inte mycket.

Level 2:
1,5 g - 1,8 g ~
Klassiska "väggar som andas". Jag ser en del svaga abstrakta ljusa linjer som bildar olika abstrakta mönster när jag blundar. Börjar tänka riktigt djupt. Kan snöa in på en del djupa tankar och kan skrapa på ytan av en del coola insikter. Men är fortfarande med med en fot i verkligheten så att säga.
Allt som allt väldigt avslappnat fortfarande på nivå 2, och är man ute efter en lugn rolig stund så är det bra att stanna på denna nivå.

Level 3:
2,5 g - 2,8 g ~
Denna nivå är perfekt för mig. Har sällan slagit fel här egentligen. Är man redo till 100%, så är denna nivå mest balanserad.

Jag får väldigt djupa tankar. Kaleidoskopiska effekter och mycket morphande av saker.
När denna nivå slår, brukar jag bli som en ensam soldat på fientlig mark, någonstans i en djungel, mitt i natten.
Spänner öronen och ögonen och spanar in min omgivning. Allt som brukar vara bekant känns annorlunda på något sätt. Insnöad som jag blir, försöker jag ta reda på vad det är som är annorlunda.
Allt i rummet har en historia bara man tittar tillräckligt länge på det.

Lite stissig come-up tycker jag, men sen blir jag väldigt tung i kroppen. Får en väldigt bekväm "Lägg dig ned, ta det lugnt- känsla".
Kan ligga och blunda större delen av ruset till bra musik och se tydliga abstrakta former och mönster i huvudet. En låt i playlistan brukar vara en djup tanke. Ny låt innebär en ny tanke. Slår aldrig fel med bra musik!

Mycket färger när jag blundar också. Gult, rött och grönt är väldigt vanligt för mig.
Perspektivet när man blundar känns större bredare och ljusare på något sätt.
Har upplevt en skithäftig snurrande kub i skallen bland annat.
Har även vart med om att omgivningen tagit en annorlunda färg så att säga. Trippade mitt i sommaren till en soluppgång, och när solljuset fyllde min balkong och vardagsrum så blev allt galet rosa. Skit coolt.

Level 4
3,0 g - 5,0 g ~

Väldigt spirituellt, och inget som jag rekommenderar om man inte vill dyka in i sig själv, blotta själen och ge sig ut på en ordentlig jävla resa.
Här tycker jag svampen är brutalt ärlig mot dig. Mycket tankar som du inte kan styra, hur jobbigt den än må vara. Därför måste du kunna flyta med och acceptera det svampen har att visa dig.
Jag har hamnat på en nivå mellan 4-5, och jag var ute efter en nivå 2. Var inte beredd alls, och när jag trodde att det inte kunde bli mer intensivt så hade det bara precis börjat egentligen.
Åt en bulle och kollade på TV samtidigt. Fick en utanför kroppen-upplevelse och trodde jag hade fått en bit bulle i halsen och kvävts. Tog en stund att komma ifrån den känslan.

Senare när jag lugnat ned mig så tittade jag ännu en gång på TV:en. Helt plötsligt kickar ljud-hallisar in, och folket på TV:en pratar ett helt annat obegripligt språk. Det slog till HELT plötsligt och var sjukt läskigt!
Allt börjar eka och låta metalliskt. Klickar med tungan och hör hur det ekar 4- 5 gånger.

Låg i sängen i senare delen av trippen eftersom det blev så intensivt. Kommer ihåg att jag stack in huvudet i täcket och kom ut till en drömvärld. Pendlade även mellan vakenhet och en drömvärld fylld med Kaleidoskopiska former som snurrade. Så här såg formerna ut för er som inte förstår hur jag menar:

https://goo.gl/9hIR46

Sjuk jävla tripp, läskig som satan, men det är den allra mest givande utav dem alla, och har en del trippar på CV:et.
Sover mycket bättre, och kan tänka tillbaka på trippen och analysera den innan jag ska sova nu flera månader efter, och må sjukt bra på något sätt.
Glad att jag fick genomlida en sjukt intensiv tripp, häftigt att se hur mycket psykisk stress man kan tåla innan man tappar förståndet. För det kändes som att mitt vanliga jag var borta för alltid vissa stunder.

Level 5:
Har bara snuddat denna nivå tror jag, och det står i stycket ovanför. Kunde inte röra på mig, och såg inget annat en en slags drömvärld vart jag än tittade. Låg i min säng och krälade... kändes som jag blev utsatt av en exorsism eller något haha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback