• 3
  • 4
2017-02-19, 21:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur investerar man i cannabis?

Aktier i cannabisproducenter menar han antagligen. Det är ett hett ämne nu när det legaliserats i flera delar av världen.
Citera
2017-02-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simdor
Hejsan!

Jag har lyckats spara ihop 350000 kr och undrar helt enkelt vad ni skulle göra med pengarna. De ligger bara på ett sparkonto med dålig ränta.

Det är alltid någon som undrar: Genom jobb och YouTube
Den bästa investering du kan göra är på dig själv. Njut av livet och lev det fullt ut då du aldrig vet när det kan ta slut.
Pengar finns alltid.
Citera
2017-02-20, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur investerar man i cannabis?

Jag skrev ju mer eller mindre hur. Gå in på www.avanza.se och öppna ett konto där. Börja sen läsa på webben om vilka bolag som kan vara intressanta, det är främst kanadensiska och amerikanska bolag.

Min favorit är Canopy Growth Corp som är störst på marknaden men det fiins ett tiotal andra som även är intressanta. Jag dubblade mina pengar förra året, vilket för mig som aldrig tidigare handlat med aktier kändes helt ok.

Avanzas support kan säkert hjälpa dig om du har ytterligar frågor.
Senast redigerad av 666ten 2017-02-20 kl. 02:50.
Citera
2017-02-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Men om han slösar upp pengarna får han ju mindre pengar varje månad =tråkigare liv enligt dig. Så alltså ska han investera dom. slösar han bort pengarna måste han slita för varenda krona. Investerar han dom och fortsätter spara så arbetar pengarna för honom istället mycket skönare så

Fast det tar för lång tid för att det ska bli kul. Jag har hellre roligt nu när man är runt 30 än när jag är 60.
Citera
2017-02-20, 15:01
Medlem
DeadByDawns avatar
Starta eget eller köp en lägenhet du tror kommer gå upp i värde i framtiden. Annars hade jag delat upp stålarna i några fina fonder på Avanza.
Citera
2017-02-20, 18:36
Medlem
Gör en snygg blogg eller hemsida i en pengastinn bransch.

De två lättåtkomligaste branscherna online är porr och spel.

Annars är ju börsen självklart bra med. Men då ska man helst
ha några miljoner tycker jag, så det blir några riktiga pengar.

Har man inte det, då häller man bränsle på
elden genom
företagande. Gör att du höjer din inkomst och net worth.
Pengar som du sedan kan investera, och bli fri.

Här är en bra artikel på ämnet:
http://www.fastlaneentrepreneurs.com...tem-portfolio/
Senast redigerad av Maxjohan1983 2017-02-20 kl. 19:00.
Citera
2017-02-21, 13:21
Medlem
Oj, tack för alla tips! Egentligen vill jag inte tänka på pengarna, jag vill bara lägga dem någonstans med bättre utdelning än ett sparkonto. Återigen, tackar för er hjälp. Man lär sig en hel del här på FB
Citera
2017-02-21, 13:43
Medlem
Investera i en lägenhet!
Citera
2017-02-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Fast det tar för lång tid för att det ska bli kul. Jag har hellre roligt nu när man är runt 30 än när jag är 60.

Det tar inte så lång tid. Ge järnet i tex 4år och spara ihop en mille, då har du ungefär 80k extra per år. Alltså 6,6k i månaden extra i resten av ditt liv. Utan att arbeta en sekund. Och då är det inte ens räknat på avveckling av kapitalet då kan du både ha roligt nu, samt ha ännu roligare resten av ditt liv.
Citera
2017-02-23, 18:33
Bannlyst
Kassa jävla förslag.

Hade köpt eller hyrt en koisk eller en sån liten rullande thaivagn och skimmat kort.

Vill du inte casha ut dom själv kan du sälja för 500 kr styck på darknet. Stor efterfrågan på svenska kort och du skulle ha väldigt liten risk att åka fast.

Räcker med tiotal kunder per dag för att du ska ha hundratusentals kronor i månaden.
Vissa kreditkort som typ folk använder i företaget och har högt kreditvärde kan du dra och köpa nåt riktigt dyrt med.

Ännu bättre ställe att göra detta på är utomlands där det är mycket folk. Tänk dig att ha en liten strandbar med hundratals kunder varje dag. Oh boy.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in