Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-02-20, 17:23
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
tycker din fru ska ta det där som en komplimang..
Förmynderi är det! Omyndigförklarad blev hon. Skyddad mot speldjävulen för att hon ville köpa två trisslotter, snart blir det hjälmtvång när man ska ut och gå i detta landet.

Att folk tycker att hon ser ut att vara några år yngre än vad hon egentligen är tar hon såklart som en positiv komplimang som alla andra, men att bli tagen för att vara ett barn när man är 39 känns inte ok och det är såklart bara löjligt att någon skulle kunna tro att en 39-åring är under 18.

Skulle ni som skriver att hon ska ta det som en komplimang verkligen må bra om ni vore 39år och blev nekade att köpa en trisslott inför hela gänget en lördag kväll när ni var ute.
Citera
2017-02-20, 17:33
  #50
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Förmynderi är det! Omyndigförklarad blev hon. Skyddad mot speldjävulen för att hon ville köpa två trisslotter, snart blir det hjälmtvång när man ska ut och gå i detta landet.

Att folk tycker att hon ser ut att vara några år yngre än vad hon egentligen är tar hon såklart som en positiv komplimang som alla andra, men att bli tagen för att vara ett barn när man är 39 känns inte ok och det är såklart bara löjligt att någon skulle kunna tro att en 39-åring är under 18.

Skulle ni som skriver att hon ska ta det som en komplimang verkligen må bra om ni vore 39år och blev nekade att köpa en trisslott inför hela gänget en lördag kväll när ni var ute.

Det känns lite som om du gör en höna av en fjäder, jag vill inte veta hur du hanterar riktiga problem om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2017-02-20, 17:57
  #51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Det känns lite som om du gör en höna av en fjäder, jag vill inte veta hur du hanterar riktiga problem om jag ska vara helt ärlig.
Nej det är ingen höna av en fjäder. Både kvinnan i kassan och systembolaget gör fel när man frågar någon om leg som ser äldre ut än 18 eller 20 år. Att en person ser att kunna vara 22-23 fast de är 36 år är helt ointressant. Väldigt få 36 åringar ser ut att vara 19 ännu färre 39 åringar ser ut som 17.

Patetiskt agerande av företagen.
Citera
2017-02-20, 18:00
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Jag vill inte veta hur du hanterar riktiga problem om jag ska vara helt ärlig.
Ibland har man stora problem och ibland lite mindre, att 39-åringar ska behöva visa leg där det är 18-års gräns är kanske inte det största problemet jag har ställts inför i mitt liv, men dina problem med diverse drogshoppar är nog i så fall ett ännu mindre problem.
__________________
Senast redigerad av Xuno 2017-02-20 kl. 18:42.
Citera
2017-02-20, 18:04
  #53
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Ibland har man stora problem och ibland lite mindre, att 39-åringar ska behöva visa leg där det är 18-års gräns är kanske inte det största problemet jag har ställts inför i mitt liv, men dina problem med diverse drogshoppar är nog i så fall ett ännu mindre samhällsproblem.

Tror du får jobba på läsförståelsen lite..
Din definition av samhällsproblem gick mig att dra lite på smilbanden.
Citera
2017-02-20, 18:46
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Tror du får jobba på läsförståelsen lite..
Din definition av samhällsproblem gick mig att dra lite på smilbanden.
Jag tog bort ordet samhällsproblem och skrev problem istället om det då blir bättre, ett samhälle som kontrollerar legitimationer/Id handlingar överdrivet mycket tycker jag ändå har vissa problem.
Citera
2017-02-20, 19:25
  #55
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Jag tog bort ordet samhällsproblem och skrev problem istället om det då blir bättre, ett samhälle som kontrollerar legitimationer/Id handlingar överdrivet mycket tycker jag ändå har vissa problem.

Instämmer delvis, som när man blir ombedd att visa leg på tåget fast man har vanlig biljett, hade jag suttit med en ungdomsbiljett så visst vore det motiverat - har tvärvägrat vid 2 tillfällen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback