Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-02-23, 14:03
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag är inte rädd för hundar alls, däremot tycker jag det är sjukt obehagligt när ägarna visar tydliga tecken på att inte ha den minsta kontroll över sina okopplade hundar. Jag vet ju inte om det är en sund individ som kommer rusande mot mig med rest ragg och blottade tänder, medan ägaren står 40-50 m bort och vrålar "HIIIT" utan framgång.
Och det händer ofta din lilla mes Är så trött på alla svennar som tror/vill att det skall vara dött på jorden frånsett människor,,,, du glömde en sak HUNDBAJS iieeoou så äckligt tänk om barn trampar i det ,,,blabla
Citera
2017-02-23, 15:32
  #50
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Jag blir skitglad när hundar kommer fram och hälsar, brukar ta dom 4 sekunder att inse att jag har svart bälte i att klia bakom örat så får man en ny kompis direkt!
Är man hund-noob och inte kan läsa av en hunds kroppsspråk / kommunicera med sitt eget på ett bra sätt så gå en ABF kurs så slipper ni vara rädda sen i onödan!
Lycka är en pitbull i knät, människans bästa vän!

Det vore skönt om ni djurmänniskor kunde ta och fatta att inte alla gillar djur.
Jag hatar inte djur men när jag ser in i ett djurs ögon känner jag bara "jahapp".
Citera
2017-02-23, 15:33
  #51
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Och det händer ofta din lilla mes Är så trött på alla svennar som tror/vill att det skall vara dött på jorden frånsett människor,,,, du glömde en sak HUNDBAJS iieeoou så äckligt tänk om barn trampar i det ,,,blabla

Fast skogsdjur är ett mindre problem eftersom de i allmänhet är skygga för människor och bara blir aggressiva om de skulle känna sig trängda, till skillnad från hundar som aktivt söker upp en.
Citera
2017-02-23, 17:10
  #52
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Och det händer ofta din lilla mes Är så trött på alla svennar som tror/vill att det skall vara dött på jorden frånsett människor,,,, du glömde en sak HUNDBAJS iieeoou så äckligt tänk om barn trampar i det ,,,blabla
Hade en granne med såna hundar, det hände dagligen i 4,5 år. Har även blivit jagad av lösspringande hundar när jag suttit på hästryggen ett flertal gånger, och hundägarna, såklart med fuuuuull kontroll, kan vara jävligt glada att den enda skada mina hästar utdelat är en bruten käke.
Citera
2017-02-23, 21:07
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Hundägare som inte kopplar sina hundar, oavsett ras, är muppar. (Och nu kommer vi få höra av ett gäng hundägare hur de minsann har sån pli på hundarna att de kan gå okopplade,


Som hundägare ,så håller jag med dig helt och fullt.
Hundar skall hållas kopplade på allmän plats -PUNKT-
Det är rent hyfs! Oavsett om din hund "bara vill hälsa" så kanske min är extremt aggressiv,det vet ju inte du.


Jag har haft många olika hundar i min närhet allt från "mindre råtta" aka chiuhauha (nä jag kan inte stava det.) till pitbull-blandras.
Alla hundar, har alltid, när jag varit ute med dom, gått i koppel och helstryp.
Inte för att jag inte litat på dom , utan för att jag inte litar på andra hundägare.
Och framförallt inte på andra hundar.
Bara för att Jag har pli på min hund, så betyder inte det att andra har det.

När jag hade pitbull mixen ,blev jag huggen minst 3 gånger , för att jag utmanade henne om "alfa rollen" konstant.(det var en gatuhund , importerad från större stad i Europa och anledningen till att jag hade den,var att få "rätt på den" )

Det skulle jag aldrig med något samvete ens kunna riskera att utsätta någon annan för.
Då skulle jag aldrig haft hund från början.
Samtidigt så krävs det att du litar på din hund för att den ska lita på dig.
Så när jag märkte att blandrasen började lyssna och skärpa sig,så släppte jag efter lite efterhand på reglerna, dock aldrig koppelreglerna.



Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Det jag tycker är fascinerande är att dom måste välja den mest aggressiva hunden, visst det kan diskuteras om pitbull verkligen är farligast men dom måste verkligen ha den farligaste hunden för att känna sig tuffa känns det som. En ren status grej. Varför inte en schäfer? tusen gånger finare. Pitbulls är inte ens fina/söta men smaken är som baken.

Nej.
En pitbull är vad du gör den till.
Alla hundar är vad du formar dom att bli.
En chiuhauha exempelvis blir skällig och jävlig just för att "det är ju bara att lyfta upp den"
Jo, förvisso är det enkelt att lyfta upp den men den ska veta att om du tar rollen som alfa, då ska det räcka. det ska egentligen räcka att du som hundägare säger till din hund "det är ok" i normal samtalston för att hunden ska lägga ner. Då har du lyckats med uppfostran.

Angående schäfer så är de inte speciellt "fina" inte om man tittar på ras-standard som säger att de ska ha kortare ben bak och se ut som en räka i ryggen.
Däremot så är de som inte är sönderavlade faktiskt ganska vackra att titta på.
Att säga att en schäfer är "bättre" än en pitbull är dock helt fel, det beror på ägare och vad hunden skall användas till.

och angående "farlighet" och "aggressivitet"
De som ligger bäst till för att vara riktigt farliga är Golden Retriver (för de är komplett dumma i huvudet som inte förstår bättre och som gör allt för att få godis) Samt Rhodesian ridgeback som historiskt sett användes till att jaga Lejon och behövde vara ytterst "tuffa".

Personligen skulle jag aldrig ge mig på att försöka räta ut en Golden.
Däremot ridgeback skulle jag kunna jobba med om den aldrig bitit.
__________________
Senast redigerad av Throwaway1912 2017-02-23 kl. 21:32.
Citera
2017-03-03, 16:39
  #54
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Haha, ja, det kan kännas lite överdrivet. Pit Bulls kallas ju inte nanny dogs för intet, liksom. Men det spelar ingen roll för huvudargumentet: kritiken mot lösa hundar (i detta fall "mördarmaskiner").

Pitbulls kallas INTE för nanny dogs, det epitetet gäller enbart Staffordshire Bull terrier. Eller rättare "gällde" eftersom idioter förstört aven staffarna genom skitavel och felbehandling.

En RENRASIG registrerad pitbull är avlad för fight med andra hundar men också för att vara mkt förarvek, följsam, snäll och lätthanterlig i kontakt med människor. Tyvärr är det mkt sällsynt med renrasiga pitbulls i Europa. Däremot förekommer allsköns jävla pitbull/amstaff/straff/bullterrierblandningar, ofta med ännu fler raser (ex.rottweiler, cane Corso, boxer, bulldogg) inblandade. Dessa mixer KAN vara livsfarliga. Det som gör mixerna extra farligaste att de till drygt 80 % ägs av kriminella, arbetslösa, mentalsjuka, kukfixerade och/eller på annat sätt retarderade slashasar som inte birde ha djur över huvud taget, och allra minst hundar av kamphundsmix som de inte kan handskas med och uppfostra på rätt sätt.

Personligen tycker jag att det syns på både hund och ägare om hunden man möter är vettig eller inte. Om man uppfattar hunden som förtäckt aggressiv och ägaren som en nollkollare gör man helt rätt i att försöka ta en annan väg utan att väcka hundens uppmärksamhet. Risken är dock att man börjar smyga och på sätt visar hunden att man känner sig obekväm... Bye bye.
Citera
2017-03-19, 21:50
  #55
Medlem
Hursomhelstings avatar
Förr har jag blivit förbannad eller rättare sagt på senare tid över WT trenden att ha hunden lös och de äger alltid argument för att allt är andras fel om något tråkigt händer och det händer, då hade jag stor hund med pondus vilket gjorde saken enklare och jag har sparkat en o annan lös hund och min hund tog också för sig, och? WT kan bara ett språk, maktens, med skräck i blicken tog de sin byracka o gick utan ett ord.

Nu har jag en liten sällskapshund och måste tänka i andra banor, så i princip dagligen ser jag lösa stora hundar i skogen och lite överallt och då måste jag tyvärr ta mig ur och välja annan väg då ägaren gärna skiter i allt ansvar, En liten hund hur stabil den än är, är liten och därmed sårbar och dessutom kan attacker o skador sätta spår i psyket på dem så att de blir antingen rädda eller aggressiva mot en del hundar som de förknippar med händelsen.

Fan här om veckan hade jag två stora lösa vita doggar typ Amstaff efter i ett motions område, jag kom i kors med dem på ett gärde o hundarna sprang 300 meter ut ifrån ägaren, jag backade tillbaka in i skogen i tron att de inte skulle upptäcka oss men de kom och stötte stånds skall och min lille skit ville mopsa emot och skällde, det var det de ville ha att kunna följa ljudet, fick tyst på min hund och i rask takt tog jag mig ut mot bebyggelsen hörandes hur de två flåsade runt i snåren och stötte skall för att få en pejling.

Hörde jag ägaren kalla? Nej Hörde jag ägaren vissla? Nej

Det är så en del WT rastar sin hundar, det är kul!

Faktiskt så vore en liten pistol trevligt att ha, skulle inte tveka en sekund, när ägaren äntligen är framme så är jag borta.
Citera
2017-08-30, 10:40
  #56
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Haha, ja, det kan kännas lite överdrivet. Pit Bulls kallas ju inte nanny dogs för intet, liksom. Men det spelar ingen roll för huvudargumentet: kritiken mot lösa hundar (i detta fall "mördarmaskiner").

Vet om att jag håller på med necromancy nu. Jag bryr mig verkligen inte om hundar. Men jag stör mig som satan på just detta. Hela "nanny dog"-grejen är påhittat av dogmen från Louisiana som vill motverka hundraslagar och antihundkampslagstiftning. Därför har dom upprättat diversa lobbyorgan som skickar ut historiarevisionism och semantisk förvirring. Precis som "gameness" är "målriktadhet, engagement" osv. istället för "testad vilja att scratcha efter break i en hundkamp". Pitbulls är inte "nanny dogs", utan de är avlade sedan 1840talet, utvalda utifrån karakteristiker som "gameness" och annat som dogmen/hundkämpare bryr sig om. Flera av dessa dogmen hade hundar som slaktade barn. Pitbulls jaktdriv och attackvilja är olik andra hundrasers, och de är INTE säkra omkring barn. Dessutom kan du inte läsa av dem, efter som man genom avl har bortselekterad just kropsspråket, då det förbättrar deras kampegenskaper. Så sluta använda denna dogman-propaganda. Om du vill att pitbullrasen ska "gillas", så propagera istället för att man tar hand om dem som just genetiskt betingade kamphundar.
Citera
2017-09-07, 19:44
  #57
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vet om att jag håller på med necromancy nu. Jag bryr mig verkligen inte om hundar. Men jag stör mig som satan på just detta. Hela "nanny dog"-grejen är påhittat av dogmen från Louisiana som vill motverka hundraslagar och antihundkampslagstiftning. Därför har dom upprättat diversa lobbyorgan som skickar ut historiarevisionism och semantisk förvirring. Precis som "gameness" är "målriktadhet, engagement" osv. istället för "testad vilja att scratcha efter break i en hundkamp". Pitbulls är inte "nanny dogs", utan de är avlade sedan 1840talet, utvalda utifrån karakteristiker som "gameness" och annat som dogmen/hundkämpare bryr sig om. Flera av dessa dogmen hade hundar som slaktade barn. Pitbulls jaktdriv och attackvilja är olik andra hundrasers, och de är INTE säkra omkring barn. Dessutom kan du inte läsa av dem, efter som man genom avl har bortselekterad just kropsspråket, då det förbättrar deras kampegenskaper. Så sluta använda denna dogman-propaganda. Om du vill att pitbullrasen ska "gillas", så propagera istället för att man tar hand om dem som just genetiskt betingade kamphundar.
Hehe, lite trådnekrofili livar alltid upp. Jag hatar hundar, så mig behöver du inte övertyga om något.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback