Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 14:39
  #1
Medlem
Som alla vet att det är många som utger sig vara syrisk för att få uppehållstillstånd. Och de fortsätter att komma till Sverige, and det här varför tror jag att de föredrar Sverige.

Jag ska prata om mina personliga erfarenheter, som jag har observerat, och vänner från Tyskland uttalade sig om detta till mig.

I Sverige:
  1. De familjer jag känner som är många på asylboende kan inte prata arabiska.
  2. Det tog 3 år till att de upptäcktes att de är inte syriska.
  3. De Försätter att få stöd från ideella organisationer (pengar och advokat) trots att de ideella organisationer var medvetna om att de är ljuger och inte syriska.
  4. De försätter att bo gratis på asylboende ( den regel ändrats nu, om man får avslag man måste lämna asylboende) och de fortsätter att få daglig ersättning från Migrationsverket.
  5. De familjer får flygbiljett och pengar då kan de resta tillbaka till sitt hemland (de Jag känner från Azerbajdzjan) (inte säker på det men har hört).
  6. De ska inte dömas i sitt hemland, kanske för de resa tillbaka som turister, 3 år avslappning.
  7. På deras Facebook bor de jättebra, och de ser ut som rika människor.
  8. De svenska folket här fortsätter att ha kontakt med de, och vill hjälpa dem att komma tillbaka hit men den här gången på lagligt sätt.

I Tyskland:
  1. Den mannen som min vän känner kan arabiska och kommer från Algeriet.
  2. Det tog 5 månader till att han upptäcktes att han är inte syrisk.
  3. Den mannen fått inga hjälp alls
  4. Den mannan häktat på fängelse till utvisning.
  5. Den mannen fått inga pengar och utvisas som en kriminell.
  6. Mannen kan döms i sitt hemland för att utge sig vara syrisk.
  7. Han var jättefattig mina vänner i Tyskland vet ingenting om honom pga han är fattig.
  8. Inga från de tyskarna fråga om honom.

NU frågor är:
  • Varför finns många som kan inte arabiska och utger sig vara syriska bor på asylboende och det tar lång tid?
  • Varför behandlas de inte som kriminella och informera polisen där om fusket på nationalitet?
  • Varför kan de komma tillbaka till Sverige? (här ska mannen gifta sig med en svensk tjej)
  • Varför betala inte de tillbaka pengarna som har fått och boende för är de rika i sitt hemland?
  • Sverige och Tyskland är ju europeiska länder, varför är det den stor skillnaden?
__________________
Senast redigerad av idkidkidk 2017-02-18 kl. 15:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback