Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 13:07
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ingen som spelat dem gamla Digimon world spelen och är sugen på detta? Spelade digimon world 2003 på gamla ps1 och gillade det och hade inte spelat något mer digimon spel sen dess förrän digmon story cyber sleuth som jag spelade förra året och gillade skarpt. Så har sett fram emot detta ett tag nu och införskaffade igår. Finns på ps4/psvita. Ett jrpg med fokus på att fånga och träna sina digimon. Ja ett pokemon på konsol helt enkelt.
Citera
2017-05-13, 17:48
  #2
Medlem
Verkar inte vara så jätteintressant, hade varit bättre om de gjorde om Digimon World 1. Detta skall vara ett lik av en remake, men de har lagt till de där "nya" konstiga Digimonen. Jag kollade på ett gameplay, och jag tycker fortfarande att Digimon World 1 är det bösta av alla Digimonspel serierna.

Sedan kom de nya spelen, som inte var särskitl bra och som dessutom innehöl en massa lustiga nya Digimpn.

Diginon World 1 var det bästa, med storyn och all spel innehåll.

Det de borde ha gjort var att göra en lik av den, på riktigt, fortsätta hålla ungefär en sama lik grafik modell, fast kanske bättre möjligtvis. Fanns inte för annolunda animering. Och sedan lägga till Digimon som inte fanns på Digimon 1, men det betyder inte att jag skulle vilja ha de nya/senast skapdade Digimonen.

Det hade nog blivit ett mycket bra spel. Med att lägga till ny story mer eller mindre, bygga upp staden få Digimon till staden "File City" och många fler och kanske även lägga till nya platser m.m.

Digimon World 1, var den absoluta bästa spelet. Riktigt underbart spel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback