Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-20, 22:51
  #73
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det jag själv skrev ett antal postningar bakåt var en fortsättning utifrån följande debatt:


Finns det 5 alibabbas med varsitt 30skott magasin utanför dörren och personen på insidan har en eget automatvapen med 30-skott magasin så är det inte orimlig att personen inne i huset drar av en fet salva för att visa att det inte är ofarligt att fullfölja det där planerade våldtäktsförsöket.


Däremot är det en situation som förutsätter fullt inbördeskrig - annars skulle de 5 importerna aldrig komma på tanken att komma jagandes efter någon som inte redan gjort dem någonting.


Fetade : just av den anledningen jag //drömt att jag // skaffat automatvapen med, en hagelbössa kvar, resten sålt eller dumpat, men ångrade mig att vara försvarslös så att.........

Till mig kommer inga ensamkommande våldtäktsapor inte, mitt barn ska vara tryggt!
-Och det ser jag till själv, jag slutade lita på maktens ordning under barndomen på 80 talet!
Citera
2017-02-21, 22:38
  #74
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är inte skjutförmågan eller vapnet utan faktumet att registrerade vapenägare oftast har ett normalt liv som gör att kriminella vinner. Om jägaren skjuter nån kan du räkna med omedelbart omhändertagande och fällande dom i rekordfart. Vapnen ryker, jobbet ryker etc. Om kriminella skjuter åker de iväg på en moppe och sen har vittnena "inte sett något". Förstår du?

Jo, jag förstår ganska mycket faktiskt. Mitt svar återspeglar WallOfAdamant dystopiska framtidsvision om ett samhälle i anarki. Men rätten till nödvärn finns alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
En hund kan inte lukta till sig vapen...

Sant, men dom kan lukta sig till krutstänk och vapenfett. I praktiken är det samma sak som vapen
Citera
2017-02-23, 06:28
  #75
Medlem
Citat:
I hemlighet tillverkas illegala skjutvapen i små vapenfabriker i södra Sverige. En sådan fanns i ett uthus.
– Den här typen av vapen är populära bland kriminella, säger kriminalkommissarien Bo Lundqvist.
I ett fall avslöjade polisen 50 sådana pistoler i en hemlig vapensmedja. Tullen i Malmö har gjort flera större beslag.

Citat:
En granskning som Kvällsposten gjort visar att den här typen av vapen köps via postorder och ofta förekommer bland gängkriminella. Tullverket tog dubbelt så många gaspistoler i beslag under första halvåret 2014 som under hela 2012.

http://www.expressen.se/kvallsposten...ojad--i-uthus/
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback