Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-04-07, 14:47
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej därför att motståndet mot invandrarna maskeras med anledningar som att "parkeringsplatsen, ängen, fotbollsplanen, industritomten" eller vad det nu är "är olämplig". Isåfall hade inte Hammarby sjöstad byggts ovanpå resterna till Lugnets industriområde men deet gick för sig minsann. "Vad konstigt".

Som du förstår så handlar det inte om att bygga upp en ny "sjöstad" på parkeringen bredvid skolan utan det är baracker för flyktingar som ska spikas upp.

Det är två verksamheter (skola och flyktinganläggning) där det är viktigt att det är ordning och reda, lugnt och tryggt, men samtidigt känsliga för påverkan utifrån. Ett par hundra meter från parkeringen där de nya barackerna ska byggas, finns redan en anläggning för ensamkommande barn. Fast jag tror inte du är intresserad i sakfrågan så vi kan lämna den..

För dig verkar verkar det som att allt måste vara svart eller vitt, av eller på, och då förstår jag att från ditt perspektiv ses allt som hyckleri.
Citera
2017-04-07, 22:13
  #110
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckay
För dig verkar verkar det som att allt måste vara svart eller vitt, av eller på, och då förstår jag att från ditt perspektiv ses allt som hyckleri.

Du skäms för att vara en hycklare. Jag förstår det. Det är kanske inte det lättaste att erkänna.
Citera
2017-04-08, 22:00
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du skäms för att vara en hycklare. Jag förstår det. Det är kanske inte det lättaste att erkänna.

Haha du har genomgående anklagat mig för att både vara tome och hycklare.

Men erkänn att det är Du som både tror på tomten och röstar på SD? Jag kan inte ha fel, jag har sällan det. Hur ligger det till egentligen? Tomten? SD?
Citera
2017-04-12, 17:10
  #112
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ny mötesplats i Mörby hälsar nyanlända välkomna

Busshållplatser, Bank-ID och biografer - frågorna kan vara många som ny i Sverige. Efter påtryckningar från civilsamhället öppnar Danderyds kommun nu ett välkomstcenter för nyanlända.
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...LlFQ@xPle6xXQ/
Citera
2017-06-04, 12:38
  #113
Medlem
lakritcs avatar
EU-migranter slog läger på Danderyds golfbana

Äntligen får Danderydborna börja leva som de lär.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2017-06-04 kl. 12:46.
Citera
2017-06-04, 12:52
  #114
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckay
Haha du har genomgående anklagat mig för att både vara tome och hycklare.

Men erkänn att det är Du som både tror på tomten och röstar på SD? Jag kan inte ha fel, jag har sällan det. Hur ligger det till egentligen? Tomten? SD?

Det är väl 7K som agerar tomte och delar ut en massa pengar och bostäder utan någon som helst kontroll, så länge man inte är infödd svensk vill säga.
Citera
2017-06-20, 21:42
  #115
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Maskerat gäng misshandlade och rånade ung kille i Djursholm

En kille i 18-årsåldern ska under natten till tisdagen blivit misshandlad och rånad under en gångtunnel i Djursholms Ekeby. Förövarna ska ha varit 6-8 maskerade personer.
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...lKc4DKRYIXPHQ/
Citera
2017-06-20, 22:38
  #116
Medlem
-DaRude-s avatar
Ett framgångskoncept. Nu har ju det nya integrationsprojektet i Sverige gått av stapeln - framöver kommer vi få se vuxna män, "flyktingbarn", från Afghanistan mm som till sin stora förtjusning får umgås med unga tjejer på Djursholms ridklubb. Vänta bara.
__________________
Senast redigerad av -DaRude- 2017-06-20 kl. 22:41.
Citera
2017-06-21, 09:54
  #117
Avstängd
53280s avatar
Oh yes, öppna Pandoras ask över Danderyd , vi andra få stå ut med de kosmopolitiska piss samhället.
Citera
2017-06-21, 11:08
  #118
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Man borde fördela efter andelen miljöpartister i kommunerna. De känner minst antal invandrare själva men är mest positivt inställda, win-win alltså!
Citera
2017-06-21, 11:17
  #119
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckay
Haha du har genomgående anklagat mig för att både vara tome och hycklare.

Men erkänn att det är Du som både tror på tomten och röstar på SD? Jag kan inte ha fel, jag har sällan det. Hur ligger det till egentligen? Tomten? SD?

Förlåt mig men, idiot! Tror ni att ni kan inhämta några som helst sympatier?

Ja jag röstade på SD första gången 2010. Stor olycka att vare sig jag eller den övriga väljarkåren blev främlingsfientlig för länge sedan, 30 år tillbaka. För Sveriges fromma. Jag har ingenting att skämmas för jämfört med vad du har. Har själv aldrig fördömt kritiken mot massinvandringen, har aldrig brännmärkt folk för att "vara rasister". Skulle aldrig falla mig in.

Det allvarliga är att vara medlöpare och hycklare som du är. Du har medvetet varit med om att förstöra Sverige. Landsförräderi är du inte obekant med att ställa upp på.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback