Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-19, 21:55
  #37
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Filmandet kan förstås ha mer betydelse än respektlöshet, vilket kan skönjas i konversationens:

P: Tänker du på han som ligger ner?
Det är det jag gör, det är precis det jag gör.


Film är bra mot fler Osmo Vallo-fall. Från polisens sida vill man inte ha den mediestorm det blev från vaktingripandet i Malmö och troligen är man även trött på alla som ställer sig i en ring med varsin mobiltelefon. Införandet av kroppskameror på polis är mig veterligen redan i gång och redan nu används det vid demonstrationer. Ett rättssäkrare läge för alla parter.

Framgår ganska tydligt att det är TS respektlösa beteende polisen stör sig på, och det med all rätt. Dom filmningar som skett av poliser och ordningsvakter har ju i dom flesta fall talat till deras fördel snarare( även fast filmaren tror något annat) så det är knappast där skon klämmer. Ja vi får se hur lång tid det tar, innan alla rättshaverister börjar skrika över " kontrollsamhälle".

Citat:
TS frågeställning är om polisen gjorde rätt eller inte. Polisen har bett folk att inte stå att filma där och är sur över filmningen. Därefter hotar polis med att ta mobiltelefonen i beslag p.g.a. filmningen, d.v.s. ett censurliknande syfte som polis inte ska ägna sig åt. TS har uppenbarligen sin mobiltelefon kvar vilket talar för att mobiltelefonen inte var värd att beslagta och att skriva protokoll för.

Nej, han säger att uttryckligen att om den utgör bevis så får han ta den i beslag.

Citat:
Jag undrar vad som skulle ha stått i protokollet? "Beslagtagen p.g.a. att vittne lagligen på allmän plats filmat ett ingripande och inte följt det fotoförbud jag under fem sekunder hittat på."

Har betydelse för utredningen av brott, om den utgör bevis hade det stått.
Citera
2019-07-03, 18:07
  #38
Medlem
Såg precis videon! Fuck the polisen är korrupt
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback