Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 11:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Marina Abramović är en av världens mest kända performancekonstnärer och har haft en karriär i över 40 år. Det är på grund av detta (och inte minst hennes nya utställning på Moderna Museet) som hon blir omskriven och intervjuad, inte för att hon skulle vara inblandad i några skumma konspirationer. Att du känner henne som "#PizzaGate-damen" och tror att hon är en satanistisk pedofildemokrat avslöjar bara att du har en foliehatt och noll koll på modern konst. Kul dock att Abramović fortfarande kan provocera reaktionära töntar med sin konst och sin person.

Och du tror att "Spirit Cooking" är en ordinär middagsbjudning som Marina påstod i Skavlan?
Hon gav inte intrycket att vara den som ägnar sig åt middagsbjudningar och matlagning.
Citera
2017-02-23, 13:01
  #14
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Och du tror att "Spirit Cooking" är en ordinär middagsbjudning som Marina påstod i Skavlan?
Hon gav inte intrycket att vara den som ägnar sig åt middagsbjudningar och matlagning.

Jag förstår att du insinuerar något, men jag begriper inte riktigt vad. Varför skulle hon inte kunna ha middagsbjudningar och laga mat? Hon har väl också vänner och behöver själv äta ibland.
Citera
2017-02-23, 19:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag förstår att du insinuerar något, men jag begriper inte riktigt vad. Varför skulle hon inte kunna ha middagsbjudningar och laga mat? Hon har väl också vänner och behöver själv äta ibland.
jag tror att spirit cooking är något helt annat än matlagning..
__________________
Senast redigerad av Vastmanlanning 2017-02-23 kl. 19:23. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-02-24, 16:00
  #16
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
jag tror att spirit cooking är något helt annat än matlagning..

Jo, så mycket förstod jag. Men vad menar du att det är då?
Citera
2017-02-24, 19:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jo, så mycket förstod jag. Men vad menar du att det är då?

Jag tror att "Spirit cooking" är någon typ av ritual.
Spirit betyder ande. Jag tror att "Spirit cooking" är en ritual där någon typ av "andlighet" ingår.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback