Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-24, 03:18
  #13
Medlem
f30malmos avatar
Min erfarenhet är att själva utövandet nästan fungerar som en drog.

Säkert förekommer droger, men inte för min del i det sammanhanget.
Citera
2017-02-24, 20:17
  #14
Medlem
Scratchbites avatar
Njae... BDSM är farligt och man kan permanent skada eller döda sin partner av misstag om man är en oförsiktig klant. Säkerhet är grunden till ALLT.

Även om du har något ofarligt som kink så gissar jag att risken för att droppa ökar om du inte varit helt 'där' under din session eller att dina hormoner varit rubbade av drogerna. (drops betyder att adrenalin och andra hormoner som har varit höga under sessionen störtar och man kan bli tillfälligt deprimerad för att de faller långt under vad som är normalt för dig.)
Citera
2017-02-25, 00:15
  #15
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Med tanke på vad som pågår så är nog droger vanligt. För att utstå
Du vet tydligen ingenting om varken BDSM eller droger.
För att utstå vad? Du har verkligen inte fattat grejen.
Citera
2017-04-20, 11:42
  #16
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Du vet tydligen ingenting om varken BDSM eller droger.
För att utstå vad? Du har verkligen inte fattat grejen.

Agree!
Inte fattat grejen.
Citera
2017-04-20, 20:17
  #17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Som topic.

Hur vanligt är det med droger inom bdsm? Med tanke på vad man får stå ut med så är väl droger rät vanligt? Och vilka typer av droger förekommer vanligast?

Beteendet BDSM kan delas upp i olika grupper;

1) de kollektivistiska nördarna på BDSM-scenen. Dessa må ha diagnoser (såsom aspergers, bipolär och borderline) men är så moralistiska så de dricker knappt ens alkohol.

2) människor som främst kännetecknas av psykosociala problem som pga drogernas inverkan blir benägna att skjuta fram sina gränser inom sex och därför börjar med BDSM.

Som du förstår har dessa två grupper fundamentalt olika syn på droger. Det går därför inte att generalisera kring "inom bdsm" såsom du formulerade frågan.

Om man ändå ska försöka krysta fram ett svar på frågan så måste du definiera hur mycket bdsm något ska vara för att det ska kallas bdsm. Säkert hälften av befolkningen tänder ju på dominans i någon form, om det än bara handlar om att män ska vara stora och starka och kvinnor små och fnittriga. Om detta accepteras som kriterie blir svaret att väldigt få av bdsm-utövarna använder knark. Men även om man definierar bdsm-folket som de som någon gång utövar något som de själva kallar för bdsm, skulle det vara max 2-10% av dessa som någon gång använder droger. Och jag skulle inte säga att bdsm-utövandet gör en person mer benägen att använda droger, utan isåfall är det antingen 1) drogerna som gör att personen vill prova bdsm eller 2) att personen är experimentell och därmed är mer benägen dels att prova droger och dels att prova bdsm.

Det är alltså absolut INTE så att om någon av okänd anledning provar bdsm, så kommer den snart behöva droger för att "stå ut". BDSM är ju enligt psykiatrin oftast inte sjukligt att utöva. Man utövar det för att man tänder på det. Varför tänder man på sånt undrar säkert många. Det kan hända att det bisarra eller tabubelagda i sig utgör en betingning. Det enda "behöver droger" jag kan komma på är om en person börjat med BDSM och ser en sport i att klara mer och mer smärta, en sådan person skulle möjligtvis bli benägen att "dopa" sig med smärtstillande medicin eller droger. Men det låter väldigt långsökt och ovanligt. Det vanligaste sättet att utdela smiskning är stegvis ökande och då framkallar kroppen endorfiner som i sig är en starkare painkiller än många droger.
Citera
2017-04-26, 18:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Som topic.

Hur vanligt är det med droger inom bdsm? Med tanke på vad man får stå ut med så är väl droger rät vanligt? Och vilka typer av droger förekommer vanligast?

Som många redan påpekat, så är det en riktigt dålig ide att exempelvis vara hög som ett hus och anse att det är dags för lite shibari (att binda sin partner), eller att gå på syra och försöka piska bort draken som kommer ut genom partnerns rygg...

Något/några glas vin är väl helt okej, men båda bör vara jävligt medvetna om vad som pågår. Nu är jag ingen storkonsument av droger, men för mig går det fetbort i samband m BDSM.
Citera
2017-04-27, 03:09
  #19
Medlem
kinky_Ms avatar
Droger och BDSM är inte en bra kombination. Ibland direkt farlig. Flera har dödats under sexlek. Oftast kvävda.
Efter sessionen kan man ta en joint eller annat men under akten måste man ha full kontroll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback