Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-17, 20:29
  #1
Avstängd
Jag har polisförhör om ca 2 veckor,
de har min telefon och kommer förmodligen kolla igenom den telefonen just då
problemet jag tänker är alla ens bilder,videos etc som är privata för mig, kommer dem snoka i sådant?
__________________
Senast redigerad av Amecce 2017-02-17 kl. 20:40.
Citera
2017-02-17, 20:32
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Du behöver ju inte ta med mobiltelefonen dit
Citera
2017-02-17, 20:36
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Du behöver ju inte ta med mobiltelefonen dit
Eller hur? Vet jag att jag ska på förhör så lämnar jag luren hemma och hävdar att jag inte har någon.
Citera
2017-02-17, 20:40
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eller hur? Vet jag att jag ska på förhör så lämnar jag luren hemma och hävdar att jag inte har någon.

rättare sagt borde jag korrigera min text,
dem har min telefon* men antar det är då dem börjar kolla igenom om 2veckor, eller redan nu

problemet är, jag har massor med skämmiga saker där, nakenbilder (inte mig, men runkmaterial osv) + skämmiga sms osv, så känns bara äckligt
Citera
2017-02-17, 20:44
  #5
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Jag har polisförhör om ca 2 veckor,
de har min telefon och kommer förmodligen kolla igenom den telefonen just då
problemet jag tänker är alla ens bilder,videos etc som är privata för mig, kommer dem snoka i sådant?
Ja, de kommer att kolla igenom telefonen om de tagit den i beslag för att kontrollera innehåll.

Så länge du inte har olagligt material i telefonen så behöver du knappast oroa dig, du lär inte ha värre material än de redan sett - och ovidkommande material bläddrar de över och glömmer så fort de kan.
Citera
2017-02-17, 20:47
  #6
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
rättare sagt borde jag korrigera min text,
dem har min telefon* men antar det är då dem börjar kolla igenom om 2veckor, eller redan nu

problemet är, jag har massor med skämmiga saker där, nakenbilder (inte mig, men runkmaterial osv) + skämmiga sms osv, så känns bara äckligt
Kort och gott svarar du på frågor om detta att "det är knappast relevant till varför jag är här, så jag har ingen anledning att svara på detta". De ska utreda brott. Har det inte med saken att göra är du tydlig med att du inte besvarar frågor om detta. Du behöver formellt inte svara på någon fråga alls om du inte vill.
Citera
2017-02-17, 20:48
  #7
Medlem
Står kanske något i denna tråden angående det du undrar över:
(FB) Stora tråden om polisbeslag och IT-forensik (/Mod)
Citera
2017-02-17, 20:48
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, de kommer att kolla igenom telefonen om de tagit den i beslag för att kontrollera innehåll.

Så länge du inte har olagligt material i telefonen så behöver du knappast oroa dig, du lär inte ha värre material än de redan sett - och ovidkommande material bläddrar de över och glömmer så fort de kan.

det e mer runkmaterial som sagt hahahha såna skämmiga och konstiga saker vissa men det har inget direkt med fallet o göra, men ändå skämmigt att dem får se sånt, men antar som du säger dem sett likadant/värre
Citera
2017-02-17, 20:49
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
rättare sagt borde jag korrigera min text,
dem har min telefon* men antar det är då dem börjar kolla igenom om 2veckor, eller redan nu

problemet är, jag har massor med skämmiga saker där, nakenbilder (inte mig, men runkmaterial osv) + skämmiga sms osv, så känns bara äckligt
Då är det ju en annan sak.
Citera
2017-02-17, 20:55
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då är det ju en annan sak.

oroar mig nog för mycket nu men är även rädd åka dit för en sak men plus detta, men får se
Citera
2017-02-17, 21:49
  #11
Medlem
Manboiiis avatar
Dom är nog mer vana att se värre material på telefonen.. Det sitter nån tekniker där nånstans, som har ingen aning vem du är, hans uppgift är väl bara att söka efter information om olagliga saker.

Tror inte han kommer gå till sina kollegor
"Hahahaha kolla in vad snubben har på mobilen, massa fis å bajs porr på mobilen"

Fast andra sidan hoppas jag dom gör det
Citera
2017-02-17, 21:52
  #12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Flyttar denna.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback