Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-17, 17:19
  #1
Medlem
un1amouss avatar
Hur vill ni att en podcast som levererar spök/skräkhitorier ska se ut?

Vad för typ av historier, ljudeffekter, berättarröst osv.
Är det att föredra att ett avsnitt kommer ut varje vecka eller varannan?

Jag tycker att Creepypodden är ett föredömme även om de gott kunde ge oss tätare avsnitt.
Paranormalia anserjag vara lite amatörmässig.
No Sleep och knife point horror är klart bäst i alla avseenden..

Vad tycker ni?
Citera
2017-02-17, 17:34
  #2
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av un1amous
Hur vill ni att en podcast som levererar spök/skräkhitorier ska se ut?

Vad för typ av historier, ljudeffekter, berättarröst osv.
Är det att föredra att ett avsnitt kommer ut varje vecka eller varannan?

Jag tycker att Creepypodden är ett föredömme även om de gott kunde ge oss tätare avsnitt.
Paranormalia anserjag vara lite amatörmässig.
No Sleep och knife point horror är klart bäst i alla avseenden..

Vad tycker ni?

Knife point horror, är nog bra historier men han är så jävla tråkig att lyssna på så att jag inte kan koncentrera mig och då hänger jag inte med alls.
Av dom engelska jag lyssnar på så föredrar jag No sleep.

Av dom svenska så är ju såklart creepy podden allra bäst följt av de första 20 avsnitten av Paranormalia som i sin tur följs av Död mans pod som har några riktigt bra avsnitt men verkar mer inrikta sig till barn.

Det ska vara måttligt med ljudeffekter och det ska vara en låg brummande bas av nåt slag i bakgrunden samt till exempel telefon signal om det ringer, trädsus om det är utomhus, steg osv men det får inte överrösta berättelsen..

Mina åsikter bara!

Har någon fler tips på bra podcaster i samma tema förutom de fem nämnda?
Citera
2017-02-20, 23:45
  #3
Medlem
Anything ghost är bra

Sorkin som gör knifepoint horror har en kanal på youtube också! Han har lagt upp någon enstaka historia där.

Hann nån nämna the nosleep podcast?
Citera
2017-02-21, 03:40
  #4
Medlem
Har börjat lyssna på paranormalia men bara jag som tycker många av historierna känns lite som om dom riktar sig till typ tolvåringar medan creepypodden känns lite vuxnare? Snubben som läser upp historierna har också lite konstig intonation ibland och ibland fattar man inte att historien har slutat och att han är inne på nästa. Men överlag rätt ok.

Lyssnade på ett avsnitt av nosleep podcast. Sämsta skiten i alla kategorier. Har aldrig varit med om sämre röstskådespeleri och uppläsarens ansträngt "buuu vad läskig jag låter"-röst är bara pinsam. Nej creepypodden är hittils bäst. Den har något svenskt stramt över sig och det uppskattar jag väldigt mycket.
Citera
2017-02-21, 19:16
  #5
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Har börjat lyssna på paranormalia men bara jag som tycker många av historierna känns lite som om dom riktar sig till typ tolvåringar medan creepypodden känns lite vuxnare? Snubben som läser upp historierna har också lite konstig intonation ibland och ibland fattar man inte att historien har slutat och att han är inne på nästa. Men överlag rätt ok.

Lyssnade på ett avsnitt av nosleep podcast. Sämsta skiten i alla kategorier. Har aldrig varit med om sämre röstskådespeleri och uppläsarens ansträngt "buuu vad läskig jag låter"-röst är bara pinsam. Nej creepypodden är hittils bäst. Den har något svenskt stramt över sig och det uppskattar jag väldigt mycket.
Jo som sagt, paranormalia har en del riktigt bra avsnitt i början, exempelvis, Lillebror och dolda rum.
Sen blir det ojämn kvalitet men jag lyssnar ändå.

Nosleep är också väldigt ojämn, vissa avsnitt är riktigt medryckande och vissa är skräp sen är det för mig lite annorlunda att lyssna på engelska, kräver betydligt mer koncentration, så det blir när suget är för stort och jag har lyssnat på alla svenska podcaster.

Spöktimmen är en ny favorit med två nördiga tjejer som faktiskt lyckades skrämma mig lite men då var klockan halvtre på natten i mitt kolsvarta sovrum iofs..

Som en skräckpods-narkoman så kan jag nöja mig med fultjack(nosleep) men vill helst ha rent outspätt apoteks Morfin (Creepypoden)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback