Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-17, 14:09
  #1
Medlem
Lite halv kass rubrik men ska förklara bättre.
Jag skulle vilja skapa en formulär i php eller i html om de skulle gå.
Man ska få skriva in sitt namn, adress och olika uppgifter och i slutändan så ska en sida skapas som ska skickas till vår inkorg, lite som en beställning, själva sidan som skapas ska innehålla lite bilder och speciell css.
Skulle detta vara krångligt att koda ihop?
Jag har en sida jag gillar och skulle vilja utgå ifrån, går de att programmera in så att vissa fält av den sidan blir formulär som man kan fylla in istället?
Citera
2017-02-17, 14:13
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l1nuxfre4k
Lite halv kass rubrik men ska förklara bättre.
Jag skulle vilja skapa en formulär i php eller i html om de skulle gå.
Man ska få skriva in sitt namn, adress och olika uppgifter och i slutändan så ska en sida skapas som ska skickas till vår inkorg, lite som en beställning, själva sidan som skapas ska innehålla lite bilder och speciell css.
Skulle detta vara krångligt att koda ihop?
Jag har en sida jag gillar och skulle vilja utgå ifrån, går de att programmera in så att vissa fält av den sidan blir formulär som man kan fylla in istället?
Det du säger är att du skulle vilja ha nåt simpelt kontaktformulär, som när man skickar det, skickar ut ett html-formaterat mail någonstans, var det korrekt uppfattat?

Nej det är inte speciellt svårt att koda ihop ett formulär med några imputs, inte heller är det speciellt svårt att koda ihop ett html-formaterat mail där en del data kommer från det nyss sagda formuläret.
Citera
2017-02-17, 15:48
  #3
Moderator
Neksnors avatar
Är det inte väldigt dumt att lägga in layout/formatering i den där "beställningen"? Vad händer om du senare vill göra annat med beställningsdatan?
Citera
2017-02-19, 02:35
  #4
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l1nuxfre4k
Lite halv kass rubrik men ska förklara bättre.
Jag skulle vilja skapa en formulär i php eller i html om de skulle gå.
Man ska få skriva in sitt namn, adress och olika uppgifter och i slutändan så ska en sida skapas som ska skickas till vår inkorg, lite som en beställning, själva sidan som skapas ska innehålla lite bilder och speciell css.
Skulle detta vara krångligt att koda ihop?
Jag har en sida jag gillar och skulle vilja utgå ifrån, går de att programmera in så att vissa fält av den sidan blir formulär som man kan fylla in istället?

Utan att veta exakt vad du vill göra genom processen så rekommenderar jag att du överväger att lägga in uppgifterna i en databas när den som skriver in uppgifterna trycker på "skicka".
Kanske lägger du samtidigt in en status, t.ex. "beställd" så kan du se alla beställningar i en översikt.
När du har behandlat en beställning och trycker på "klar" så ändras status till "klar" och försvinner från din översikt över beställda. Den dyker i stället upp i listan över klara.
Kanske vill du fakturera innan du skickar till "klar och fakturerad".

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback