Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-02-18, 16:45
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Även majoriteten kvinnor som inte har en fet plånbok lägger en stor tyngd på det, detta då kvinnor i länder där man inte kan leva på bidrag måste förlita sig på mannens inkomst under graviditeten och dom första åren efter födseln.
Kvinnor är generellt sett också väldigt materialstiska och lägger en stor tyngd på status i i-länder.



Om man måste ha en stor fitta för att föredra en kuk av storlek större (över medlet) så har majoriteten kvinnor stora fittor, då det är väl känt att majoriteten kvinnor föredrar en storlek som är en ganska bra bit över medlet, inom 16-20x13-15 (LxO) verkar vara vad dom flesta föredrar på svenska och internationella forum samt kontaktsidor.
Det har faktiskt även gjorts ett par studier om detta och samtliga har visat att den grava majoriteten kvinnor föredrar en storlek som dom flesta männen inte har, dvs, över medlet, vilket är 13-15x10-12 beroende på studie.



Jag tror inte ens att en medelstor (det vetenskapliga medlet) är något som du skulle välja om du kunde välja storleken på din partners kuk.
Hur som helst, pengar, stor kuk eller både och, är något som dom flesta kvinnor lägger en stor tyngd på.
Jag vet inte vad medelstor är egentligen, jag är inte så insatt i kukstorlekar
Citera
2017-02-18, 17:53
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Jag vet inte vad medelstor är egentligen, jag är inte så insatt i kukstorlekar

Det står i inlägget som du citerade, dvs, 13-15x10-12 (LxO) beroende på studie.
Citera
2017-02-18, 17:55
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Det står i inlägget som du citerade, dvs, 13-15x10-12 (LxO) beroende på studie.
Ah okej. Men någon jättedase vill inte jag ha i mig
Lagom, anyone?
Citera
2017-02-18, 18:33
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Observera att vårda sin kropp, gymma, injicera saker och köpa kläder och smink kostar pengar, därför blir utseende hos kvinnor också delvis ekonomiskt betingat. Ensamstående kvinna med låg inkomst har ofta små möjligheter att som 30 plussare "vårda sig" på samma sätt som kvinnor med bättre ekonomi.

Håller inte helt med, kläder och smink är inte allt. Att vårda och ta hand om sin kropp kostar inga pengar i stort sett. Det bästa för att bli och hålla sig snygg är att äta hälsosam mat och ha hälsosamt livstil. Det ger bättre och vackrare hy, hår, naglar, m.m.
Citera
2017-02-18, 21:44
  #65
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är det bara jag som är så jävla trött på alla män här på FB och i det verkliga livet som whinar över hur kvinnor är så utseendefixerade och endast går efter utseende hos män?

Jag är själv kvinna och kan inte minnas en enda gång förutom när jag var 14 att utseendet hos en kille skulle vara någon sorts dealbreaker. Jag märker att jag ofta är attraherad av killar som mina vänner aldrig skulle ta i tång med och vice versa. Jag har en kompis nu som är tillsammans med en kille jag själv aldrig hade tagit i tång med men som för henne är en tia. Och så fortsätter det.

Jag ser dagligen par gå hand i hand där kvinnan är riktigt snygg medan mannen som bäst ser ut som en medelmåtta. Jag har aldrig eller väldigt sällan sett det omvända där kvinnan är medelmåttig och mannen är vrålsnygg.

Utifrån detta kan jag dra slutsatsen om att det är ni män som är gravt störda och utseendefixerade. För er är det bara utseendet som spelar roll. För er är det väldigt viktigt om kvinnan är blond/brunhårig, har stora bröst/rumpa och ett symmetriskt/attraktivt ansikte. Det spelar ingen roll om kvinnan har andra kvaliter, är hon inte snygg i era ögon förtjänar hon inte en chans. Ni är bara ute efter en tjej som kan tillfredsställa era sexuella begär och som passar in på eran kravlista.

Sanningen är att de flesta medelmåttiga killarna knullar snygga tjejer dagligen. Om du är en medelmåttig kille utseendemässigt som har svårt med tjejer så beror det på att du antingen är socialt inkompetent/har autism, ser ner på kvinnor och det märks hos kvinnorna eller har en riktigt vidrig personlighet.

Frågor på det?

Jag känner flera autistiska kompisar som knullat mer på en månad än vad du gjort på tio år
Citera
2017-02-20, 00:08
  #66
Medlem
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Jag skiter i vad han har på kontot och vad han arbetar med. Varför tror du att jag som tjej vill bli bjuden på resor och få smycken och annat shit?

Jag delar TS uppfattning att tjejer, generellt sätt, inte dras till utseendet hos killar utan främst till deras status inom diverse sociala konstellationer. Rika män har inte heller svårt att dra till sig kvinnor. Det betyder ju inte att alla tjejer letar efter dessa egenskaper, men många gör det.
Citera
2017-02-20, 00:54
  #67
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är det bara jag som är så jävla trött på alla män här på FB och i det verkliga livet som whinar över hur kvinnor är så utseendefixerade och endast går efter utseende hos män?

Tycker inte särskilt många människor varken IRL eller på FB snackar om att kvinnor går efter utseende. Snarare är det väl tvärtom, att de flesta här inne snackar om att tjejer går efter andra egenskaper. Så förstår inte vad du är "så jävla trött på".

Med det sagt är det ju dock ändå självklart att utseende är relevant till en viss grad. Jag har inte stött på en enda tjej som ärligt sagt att längd är oviktigt hos killar. Övrigt utseende är väl mindre viktigt än längd, fast det är alltid en fördel att vara muskulös och ha ett bra utseende, man får mycket gratis på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Utifrån detta kan jag dra slutsatsen om att det är ni män som är gravt störda och utseendefixerade. För er är det bara utseendet som spelar roll. För er är det väldigt viktigt om kvinnan är blond/brunhårig, har stora bröst/rumpa och ett symmetriskt/attraktivt ansikte. Det spelar ingen roll om kvinnan har andra kvaliter, är hon inte snygg i era ögon förtjänar hon inte en chans. Ni är bara ute efter en tjej som kan tillfredsställa era sexuella begär och som passar in på eran kravlista.

Vad är det för slutsats? Ta inte såna där saker ur luften om du är ute efter diskussion snarare än provokation och dömande.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Sanningen är att de flesta medelmåttiga killarna knullar snygga tjejer dagligen. Om du är en medelmåttig kille utseendemässigt som har svårt med tjejer så beror det på att du antingen är socialt inkompetent/har autism, ser ner på kvinnor och det märks hos kvinnorna eller har en riktigt vidrig personlighet.

Trams. Hur drar du en sådan slutsats? Finns många killar som varken har social kompetens eller särskilt "bra personlighet" som träffar tjejer.
Citera
2017-02-20, 07:16
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Jag delar TS uppfattning att tjejer, generellt sätt, inte dras till utseendet hos killar utan främst till deras status inom diverse sociala konstellationer. Rika män har inte heller svårt att dra till sig kvinnor. Det betyder ju inte att alla tjejer letar efter dessa egenskaper, men många gör det.
Okej, det är ju din uppfattning.
Jag som tjej dras inte till en kille som har hög status, jag skiter faktiskt i hans status och skäms ju över kvinnosläktet som gör det.
Citera
2017-02-20, 22:07
  #69
Medlem
Overklighetss avatar
Hade de gått efter utseende så hade jag badat i brudar.
Tyvärr (för mig) så är inte det fallet. Case closed.
Citera
2017-02-21, 21:33
  #70
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag har alltid ogillat begrepp som "shill" eller "verklighetsfrånvänd" men ibland undrar man om det inte finns människor som får betalt för att sprida trams.

Sanningen är at utseende är extremt viktigt, det finns inga praktiska skäl att tro att utseende skulle spela liten roll. I princip samtliga studier bekräftar att utseende korrelerar med i princip allt bra, och fulhet med nästan allt dåligt. Det kan förvisso vara svårt att avgöra vad som orsakar vad, men sanningen är att snygga människor i genomsnitt är bättre på nästan allt bra, och mindre dåliga på nästan allt dåligt.

Eftersom tråden handlar om kvinnor, vill jag bara konstatera att kvinnor i praktiken föredrar män som är fysiskt attraktiva, längre, rikare, har bra självförtroende, hög status, sexuell erfarenhet och liknande. Påstår man annat är man inte bara ohederlig, utan man har objektivt fel.

Alla vissa kommer med förolämpningar om att människor som inser sanningen på något sätt skulle vara fula, misslyckade eller feta gör ironiskt nog inget annat än att bekräfta precis den tes som de själva försöker förneka. Varför är ful, fet och bor hemma en förolämpning, i synnerhet när det gäller män? Jo precis därför att den underförstådda implikationen är att dessa personer är oattraktiva och dåliga människor. Om flummarna faktiskt trodde på sitt eget trams skulle detta inte fungera som förolämpning.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback