Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-20, 22:25
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantzman
[/b]


Det tror jag med faktiskt, historien upprepar sig oftast på ett ganska likartat sätt vare sig det gäller 1100 1600 eller 2000 talet tror jag.
När folk ruttnar ur tillräckligt kan det bli farligt. Inte bara för sk eliten utan för allt och alla tror jag!
Jag tror vi går en ganska mörk framtid till mötes, spelar ingen roll om vi snöar in på att det skulle vara pga muslimer, en galen regering som vi nu har, eller rabiata feminister eller ens militanta golden retrivers, det bubblar för mycket i världen just nu på flera håll och detta kan antagligen sluta riktigt jävla illa om det vill sig till en rejäl nedgång i tex ekonomin+

Bara lek med tanken på vad som EGENTLIGEN kan ske om pengarna i samhället tar slut!
Pensionerna kan inte betalas ut, socialbidrag stoppas helt, sjukvården blir helt obefintlig, endast dom halvdöda kan få stå i kö typ, alla bidrag till invandrarna tar slut, elen kanske börjar kosta 6 ggr så mkt, polisen kan inte komma ens till mord pga dom har fullt upp att skydda mataffärer ffrån plundring av alla som inte ätit riktig mat på några veckor, apoteken blir rensade av folk som måste ha mediciner eller vill ha droger, och folk ger sig på alla man tror kan ha matlager hemma, inga lagar kommer uppehållas, och militären kanske får hjälp av nato, eller kanske ryssland (med lite tur!) men det kommer inte hjälpa allmänheten, för eliten kommer vara dom som får allt skydd och vanligt folk kommer troligen bli till djur som gör precis vad som helst för att klara dagen för sig själva och sin familj...

Är detta helt omöjligt egentligen?
Jag tror det inte alls skulle vara så omöjligt med tanke på hur det bubblar överallt.
Det skulle inte ens behöva börja här, det kan lika bra hända om det skulle bli ett större krig nere i europa, detta kan göra att vi inte kan importera mat tex, och bara en sån sak skulle vara katastrof för sverige med tanke på den vansinniga politik som förts här så länge, att man straffat ut bönderna som annars skulle kunna försett många med mat.

Min tanke bara efter att jag läst lite i tråden, är att folk verkligen VILL ha ett krig för att försöka resa landet ur skiten vi nu sitter fast i, och som bara sänker oss mer o mer för varje dag som går.


Tack för mig.
Snart höjs räntan, det är väl det första som händer tror jag. Alla som flytt de dåliga bostadsområdena kommer få det svårt, dvs medelklassen, som står för skattebasen. Bidragstagarna som får hyran betald av samhället påverkas knappt, de kanske får det bättre till och med när affärerna rear ut allt som ingen har råd att köpa. Men det är då konsumtionen börjar minska och det går utför.
Människorna i Sverige är belånade långt över öronen. 4% i boränta och många kommer få havererad privatekonomi. Trots att det för bara 10 år sen var 6% boränta. Folk har sämre minne än guldfiskar.

Så jag tror att när räntan höjs i början på nästa år, det är då det börjar...
Citera
2017-02-20, 22:54
  #26
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Snart höjs räntan, det är väl det första som händer tror jag. Alla som flytt de dåliga bostadsområdena kommer få det svårt, dvs medelklassen, som står för skattebasen. Bidragstagarna som får hyran betald av samhället påverkas knappt, de kanske får det bättre till och med när affärerna rear ut allt som ingen har råd att köpa. Men det är då konsumtionen börjar minska och det går utför.
Människorna i Sverige är belånade långt över öronen. 4% i boränta och många kommer få havererad privatekonomi. Trots att det för bara 10 år sen var 6% boränta. Folk har sämre minne än guldfiskar.

Så jag tror att när räntan höjs i början på nästa år, det är då det börjar...


Tack, det var lite så jag med tänkte, men har lite svårt att beskriva i text ibland på svenska! ja, jag tror det börjar så. tyvärr.
Citera
2017-02-21, 12:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du är nog inte långt från sanningen.





Se klippet från FOX News idag som handlar om Trumps svar till Sverige, Sverige och europeiska eliten och deras politik som leder till nationalism - en farlig sådan. Hur eliten bittert kan få ångra att inte lyssna på sina medborgare.

Ja.
Du kanske även studerat detta klipp?
Där en rysk fd kgb-snubbe varnar väst för utvecklingen, för 30 år sedan.
Citera
2017-02-21, 12:34
  #28
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantzman
[/b]
Det tror jag med faktiskt, historien upprepar sig oftast på ett ganska likartat sätt vare sig det gäller 1100 1600 eller 2000 talet tror jag.
Det är en illusion som kommer av att vi beskriver tidigare situationer ur vårt eget perspektiv. De är lättare att förstå, och styrka vetenskapligt, om beskrivningen passar med samtida eller mer sentida händelser. Så varning för att lära av historien, även om den så klart domineras av samma oföränderliga mänskliga drifter så är kombinationerna av olika avgörande omständigheter ändlös.
Citera
2017-02-21, 18:16
  #29
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det är en illusion som kommer av att vi beskriver tidigare situationer ur vårt eget perspektiv. De är lättare att förstå, och styrka vetenskapligt, om beskrivningen passar med samtida eller mer sentida händelser. Så varning för att lära av historien, även om den så klart domineras av samma oföränderliga mänskliga drifter så är kombinationerna av olika avgörande omständigheter ändlös.


Cool tid btw för ditt inlägg!

Ja, vi får nog hoppas att människan börjar prakltisera lite mer kärlek istället för bara massa hat och galna behov av makt. Världen skulle antagligen vara en bättre plats om vi bara gick in för att försöka vara lite mer omtänksamma och snälla mot varandra istället...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback