Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-17, 02:01
  #1
Medlem
Tja Drogakuten, har en grabb här som tagit mdma för första gången ikväll. När vi sitter i bastun börjar han dricka väldigt mycket och vad jag misstänker överhettad.

Tror det blivit så att kroppen är överhettad och inte släpper ut något vatten för att kyla ner sig själv. Dvs han har massa piss men kan inte släppa ut det.

Nu ligger han i en säng och försöker slappna av men går inge bra. Snabba svar tack
Citera
2017-02-17, 02:31
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Satte ni er i bastu efter ni har tagit MDMA? God damnit dagens ungdomar alltså...

Han kommer pissa när han behöver pissa. Jag tror att han mår dåligt för att han drack för mycket vatten för snabbt och satt dessutom i en varm jävla bastu.
Citera
2017-02-17, 02:40
  #3
Medlem
Tack för rådet, ringde ambulans men det har löst sig nu!!
Citera
2017-02-17, 08:57
  #4
Medlem
Audacias avatar
Vid urinretention (svårigheter att kissa), så kan man testa att låta vattenkranen rinna, ta en dusch och rikta dusch-handtaget försiktigt riktas mot buken och/eller mot könet i några minuter.

Till syvende och sist, sitter man tillräckligt länge på toaletten, och inte har något fysiologiskt hinder eller svårt medicinskt problem, så kommer kisset komma ut till slut!
Om det börjar göra ont, riktigt ont, då kan det vara aktuellt att ringa sjukvårdsupplysningen och stämma av med dem. Jag menar, om man bara vill, så är det enkelt löst på sjukhuset med en kateter om inget annat funkar!
Citera
2017-02-17, 09:37
  #5
Medlem
Kajahs avatar
Måste tyvärr också framhäva hur urbota korkat det var att sätta sig i en bastu efter att ha tagit MDMA. Gör inte detta ungdomar. Tänk efter lite.
Citera
2017-02-17, 09:57
  #6
Medlem
MyLittleTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Måste tyvärr också framhäva hur urbota korkat det var att sätta sig i en bastu efter att ha tagit MDMA. Gör inte detta ungdomar. Tänk efter lite.

Är nyfiken på varför bastu + mdma är en dålig sak. Vill du förklara kortfattat?
Citera
2017-02-17, 10:08
  #7
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyLittleTony
Är nyfiken på varför bastu + mdma är en dålig sak. Vill du förklara kortfattat?
Mdma stör kroppens temperaturreglering, att då sätta sig i en varm bastu ökar risken för överhettning. Det kan bli riktigt farligt
Citera
2017-02-18, 06:05
  #8
Medlem
shUbR3s avatar
"Jag har en grabb här som testar första gången"
Ja, om det nu inte är första gången för dig så borde du väl förstå att kroppens temperatur ändras och sätta sig i en bastu är ju bara rent korkat, hoppas ambulansen kom och dina föräldrar fick reda på att pojkvask
Citera
2017-02-18, 07:35
  #9
Medlem
Rudeknugens avatar
Läser ni inte på om drogerna ni tar innan ni provar dem för första gången? Idioti
Citera
2017-02-18, 11:53
  #10
Medlem
Jojo förfan, läst på som fan så vi som testat tidigare. Vi var noga och sa det till varann mycket också men när det slog på så tänkte man inte mycket på det. Idioti utan tvekan.
Citera
2017-03-17, 20:12
  #11
Medlem
snuptiks avatar
Att pissa under peaken på e är för mig nästan omöjligt. Ganska svårt, men det går om man sitter ner å fokuserar i lugn och ro. Jag brukar kissa innan det kickar i förebyggande syfte. Samma med sex. Ligga är det sista jag tänker på mitt i allt serotoninflum.

Angående värmeslag så hände det nån gång att jag som färsk inte visste hur jag fysiskt skulle reagera och kroppen tolkade det väl som ett förgiftningssymtom. Blev tokvarm men oförmögen att svettas eller kylas ner. Rosa stjärnor 2004 så det var rena äkta puckar. Löste sig med en cigg i vinterkylan + bro talk så hade jag helt glömt all oro.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback