Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-17, 00:01
  #1
Medlem
Hej Flashback!

Ville föra lite dagbok över min första kur med Anavar & Clenbuterol.

Jag bor utomlands - vet inte reglerna i Sverige men här är det lagligt att använda

Startvikt 73kg, body fat ca 27%
Målvikt 61kg, body fat 17%

Dag 1:
10mg Anavar och 20mcg Clen klockan 07.30.
Extremt trött idag - tvärtemot vad jag förväntade mig av clen? Fick kämpa för att hålla mig vaken på jobbet och la mig nästan och sov på lunchrasten. Skumt.
Vet inte om jag bara var överkänslig men kände mig extremt rastlös och som om jag hade ångest? Kändes också som att jag blev lättare andfådd från enkla saker som att gå i rulltrappan?

Tränade klockan 19.30. Underkropp och lite rygg. Legpress, leg extension, kickback, sumo squats på smith machine, squats, deadlifts. Back row med cable. En timme totalt sedan 30min circuit med focus på balans men även ben/rygg igen. Dålig energi. Avslutade på legpressen igen och benen skakade.

Dag 2:
5mg Anavar och 20mcg Clenbuterol kl 07.30.
Bestämde mig för att dela min Anavar på två. Fortfarande trött idag men mindre, ingen ångest.
5mg Anavar kl 19.30.
Hade lite lätta handskakningar när jag skulle äta idag. Inget allvarligt. Även benen skakar när jag står i vissa positioner för länge.
Citera
2017-02-17, 00:14
  #2
Medlem
Kungkrans avatar
Vad är ditt mål?
Citera
2017-02-17, 00:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Vad är ditt mål?

Med min kur eller mer långsiktigt? Under de här 12 veckorna vill jag gå ner iaf 8% body fat. Minst.
Ska träna vikter 4 gånger i veckan och en dag liss.

Långsiktigt vill jag ner till ca 15% body fat. Har bara varit 19% som lägst men vill absolut ner mer än så.
Citera
2017-02-17, 00:28
  #4
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyre2.0
Med min kur eller mer långsiktigt? Under de här 12 veckorna vill jag gå ner iaf 8% body fat. Minst.
Ska träna vikter 4 gånger i veckan och en dag liss.

Långsiktigt vill jag ner till ca 15% body fat. Har bara varit 19% som lägst men vill absolut ner mer än så.


Jo med din kur såklart.

Hur ser dina måltider ut och vad består dem av?

Lätta vikter och fler repetioner!
Citera
2017-02-17, 00:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Jo med din kur såklart.

Hur ser dina måltider ut och vad består dem av?

Lätta vikter och fler repetioner!

Frukost alltid samma, runt 07.00 1 scoop protein, 30g havregryn, en msk jordnötssmör, 1/2 banan och mandel/hasselnötsmjölk.

Runt 9-10 ett ägg, 2 äggvitor och en halv Avocado. Om jag ska träna lägger jag till lite sötpotatis.

Lunch 130g kyckling, blomkålsris och lite broccoli (träningsdagae äter jag sötpotatis istället för blomkålsris)

Snack, vanligtvis en snickers protein eller, äggvitor eller en äggvitemuffin

Middag... här går det alltid fel och jag äter oftast en vanlig snickers eller reeses peanut butter cup 😩
Citera
2017-02-17, 01:40
  #6
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyre2.0
Frukost alltid samma, runt 07.00 1 scoop protein, 30g havregryn, en msk jordnötssmör, 1/2 banan och mandel/hasselnötsmjölk.

Runt 9-10 ett ägg, 2 äggvitor och en halv Avocado. Om jag ska träna lägger jag till lite sötpotatis.

Lunch 130g kyckling, blomkålsris och lite broccoli (träningsdagae äter jag sötpotatis istället för blomkålsris)

Snack, vanligtvis en snickers protein eller, äggvitor eller en äggvitemuffin

Middag... här går det alltid fel och jag äter oftast en vanlig snickers eller reeses peanut butter cup 😩

jaja en snickers är inte hela världen under perioden du kurar, se de som bra, men att ersätta hela måltiden är ju fel..

Låter bra, kmr följa, har du tänkt posta bilder också?
Citera
2017-02-17, 02:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
jaja en snickers är inte hela världen under perioden du kurar, se de som bra, men att ersätta hela måltiden är ju fel..

Låter bra, kmr följa, har du tänkt posta bilder också?


Ja det kommer bilder.. men om någon vecka eller så 🙈

Alltid för trött och seg/lat för att äta på kvällen... trots att jag har matlåda i kylen. Men om man ser lite resultat hoppas jag bli inspirerad
__________________
Senast redigerad av Pyre2.0 2017-02-17 kl. 02:09.
Citera
2017-02-17, 02:09
  #8
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyre2.0
Ja det kommer bilder.. men om någon vecka eller så 🙈

Alltid för trött och seg/lat för att äta på kvällen... trots att jag har matlåda i kylen. Men om man ser lite resultat hoppas jag kanske inspirerad

Absolut, bara så kroppen hänger med när du slarvar lite
Citera
2017-02-17, 12:52
  #9
Medlem
läs på om hur du kombinerar taurine och koffein med clen, du får ut så mycket mer av kuren

jag är själv ingen expert på clen men det är vad alla säger som jag har pratat med om det

var försiktig med doseringar också, clen kan man dö utav vid fel doseringar även om man har ganska stort marginal
Citera
2017-02-17, 16:40
  #10
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Inte så konstigt att du är trött och hängig med den kosten? Även om du ska gå ner i vikt så kommer du behöver få i dig näring och när du dessutom får i dig nästan lika stor mängd kalorier i form av socker från snickers-barsen som du får av den mat du äter (en tredjedel iaf vilket ändå är för mkt) så är det klart du får svårt med blodsockernivåerna och den allmänna energinivån.
Sen skall man inte glömma att anavar gör dig trött och clen gör dig flåsig.

Styr upp kosten nu när du gör en satsning mot ditt mål. Det är ju rätt oseriöst annars om du ska gå å dopa dig men inte har disciplin nog att sköta kosten.. Det kommer enbart resultera i en ansträngning på ditt system och din kropp.

Lycka till annars!

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-02-17, 18:28
  #11
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Inte så konstigt att du är trött och hängig med den kosten? Även om du ska gå ner i vikt så kommer du behöver få i dig näring och när du dessutom får i dig nästan lika stor mängd kalorier i form av socker från snickers-barsen som du får av den mat du äter (en tredjedel iaf vilket ändå är för mkt) så är det klart du får svårt med blodsockernivåerna och den allmänna energinivån.
Sen skall man inte glömma att anavar gör dig trött och clen gör dig flåsig.

Styr upp kosten nu när du gör en satsning mot ditt mål. Det är ju rätt oseriöst annars om du ska gå å dopa dig men inte har disciplin nog att sköta kosten.. Det kommer enbart resultera i en ansträngning på ditt system och din kropp.

Lycka till annars!

Mvh,

-Alfred

Kan bara instämma med föregående talare.
Citera
2017-02-18, 00:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Inte så konstigt att du är trött och hängig med den kosten? Även om du ska gå ner i vikt så kommer du behöver få i dig näring och när du dessutom får i dig nästan lika stor mängd kalorier i form av socker från snickers-barsen som du får av den mat du äter (en tredjedel iaf vilket ändå är för mkt) så är det klart du får svårt med blodsockernivåerna och den allmänna energinivån.
Sen skall man inte glömma att anavar gör dig trött och clen gör dig flåsig.

Styr upp kosten nu när du gör en satsning mot ditt mål. Det är ju rätt oseriöst annars om du ska gå å dopa dig men inte har disciplin nog att sköta kosten.. Det kommer enbart resultera i en ansträngning på ditt system och din kropp.

Lycka till annars!

Mvh,

-Alfred


Hey. Tack för tipsen du har rätt - varför utsätta kroppen för det här om jag inte fixar maten...

Har varit mycket bättre idag!
10am Frukost min vanliga shake men med hel banan istället (totalt 600kcal!)

2pm Lunch kyckling & vanligt ris

5pm Tränade chest & legs. Gick hyfsat men galet mycket träningsvärk i benen från i onsdags - och jag får sällan träningsvärk 🤔

7pm Proteinshake efteråt

8pm Middag. Kyckling, blomkålsris och broccoli

10pm Kvällssnack 100g low fat cottage cheese
__________________
Senast redigerad av Pyre2.0 2017-02-18 kl. 00:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback