Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 22:01
  #1
Medlem
Enok1Halvars avatar
Ja ,nån som vet varifrån i Europa (Stockholm,Köpenhamn,Munchen,Frankfurt,Amsterdam,P aris,mm)
man åker bäst och mest värde för pengarna i business klass till Bangkok,helst direkt men ok med 1 stop
Har sett att Finnair har Promo emellanåt för ca 12900-14900:- vilket väl ska anses som ett sjyst pris för Business,men vad erbjuder dom i mat och dryck, säte mm?
Finns det bättre värde via annat bolag?
Gäller avresa i November ,hemresa i Februari 2018
Tips tas tacksamt emot
Nån?
Citera
2017-02-16, 22:53
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Ska du åka från något ort i Sverige med max ett byte, eller ska du åka från valfri ort i Europa med max ett byte (vilket borde bli max två byten från Sverige)?

Thai och kanske Norwegian är de enda som kör direkt från Stockholm och Köpenhamn.

För övrigt tror jag inte att det är så lätt att redan nu köpa biljetter till februari nästa år.
Citera
2017-02-16, 23:05
  #3
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Ska du åka från något ort i Sverige med max ett byte, eller ska du åka från valfri ort i Europa med max ett byte (vilket borde bli max två byten från Sverige)?

Thai och kanske Norwegian är de enda som kör direkt från Stockholm och Köpenhamn.

För övrigt tror jag inte att det är så lätt att redan nu köpa biljetter till februari nästa år.
Från Sverige vet jag att det går dirket med Thai ,men tyvärr tokdyra på business runt 24000:-
Norwegian åkte jag med hem sist och dom har inte Business enligt mig , "bara" en typ av premium economy"
så därför frågar jag om det finns bättre värde från nån annan europastad, Som jag sa finns just nu Finnair till ok pris,, men förstår ditt svar om att det kan va svårt att just nu hitta nått med hemresa i februari, tänkte mest på erfarenhet om dessa klasser
Citera
2017-02-17, 01:17
  #4
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Ja ,nån som vet varifrån i Europa (Stockholm,Köpenhamn,Munchen,Frankfurt,Amsterdam,P aris,mm)
man åker bäst och mest värde för pengarna i business klass till Bangkok,helst direkt men ok med 1 stop
Har sett att Finnair har Promo emellanåt för ca 12900-14900:- vilket väl ska anses som ett sjyst pris för Business,men vad erbjuder dom i mat och dryck, säte mm?
Finns det bättre värde via annat bolag?
Gäller avresa i November ,hemresa i Februari 2018
Tips tas tacksamt emot
Nån?

Qatar Airways.

Jag akte ifran Kopenhamn oktober 2016.
Priset da var 16000 for oppen retur resa.

Flyg biljetter ar ju dock som farskvaror, styrs av tillgang och efterfragan.

Loungen i Doha ar riktigt bra, min enda invandnig ar att maten inte e sa bra
free flow bar men ingen "markes champagne"
Citera
2017-02-17, 01:33
  #5
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Qatar Airways.

Jag akte ifran Kopenhamn oktober 2016.
Priset da var 16000 for oppen retur resa.

Flyg biljetter ar ju dock som farskvaror, styrs av tillgang och efterfragan.

Loungen i Doha ar riktigt bra, min enda invandnig ar att maten inte e sa bra
free flow bar men ingen "markes champagne"
Loungen var i min del inte tillräckligt bra
Åkt med dom i eco men då var det sisådär,,,, 16000:-,, hmm gentemot Finnair 12900
hmmm går upp och ner ,,jag vet
får se över finns tid,, kollar bara av er erfarenhet
Citera
2017-02-17, 06:28
  #6
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Loungen var i min del inte tillräckligt bra
Åkt med dom i eco men då var det sisådär,,,, 16000:-,, hmm gentemot Finnair 12900
hmmm går upp och ner ,,jag vet
får se över finns tid,, kollar bara av er erfarenhet

Då tycker jag att du ska boka med Finnair.
Koskenkorva med samarin är deras bubbelvin i loungen på Helsinki airport
Citera
2017-08-17, 10:10
  #7
Medlem
NoHeros avatar
Jag lyckades fixa 11 000 sek för Emirates. Då inkluderade också tre inrikesflyg i Thailand samt transport till/från boenden/hotell både i Sverige och i Thailand.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2812888

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback