Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 20:27
  #1
Medlem
Convoys avatar
Så jävla trött på att SVT Play länkar när man läser på Flashback eftersom att det inte verkar gå att länka till en specifik tid.

Kolla bara in denna tråden där en användare anger hur många minuter det är kvar av klippet som tidsangivelse... som gjort för att misstolkas.
(FB) SVT censurerar Leif GW Persson

MEN jag vill minnas att någon här på flashback har länkat till en specifik tid till SVT Play och då tänker jag mig att det kanske finns någon standard suffix som fungerar? Alltså typ "&t=30s" på slutet (jag kan inte sånt här).

Några idéer? For the greater good
Citera
2017-02-16, 20:36
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Det går att göra så på Youtube (genom att högerklicka och välja "kopiera länk vid aktuell tid") med såvitt jag vet finns det inte en sådan funktion på SVT Play. Användaren som anger hur många minuter som det är kvar på klippet och inte hur många minuter som gått på klippen när den aktuella delen sker är en inkompetent internetanvändare. Det vanliga sättet att ange en tidpunkt i en video är att berätta hur många minuter som gått och inte hur många minuter som är kvar.
Citera
2017-02-17, 18:14
  #3
Medlem
Convoys avatar
En snäll användare satt på lite kunskap.

Man kan länka till en exakt tid i sekunder genom att lägga till följande på slutet:

Kod:
?position=[SekunderFrånStart]&start=auto
Exempelvis, du vill länka 44min in i ett klipp:
44*60=2640
Kod:
?position=2640&start=auto
Ett riktigt exempel:
Kod:
http://www.svtplay.se/video/12400190/veckans-brott/veckans-brott-sasong-14-avsnitt-6?position=2640&start=auto
Citera
2021-10-23, 12:28
  #4
Medlem
Synd att det inte längre fungerar...
Citera
2021-10-23, 12:50
  #5
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmbrg
Synd att det inte längre fungerar...
Fungerar för mig.
https://www.svtplay.se/video/3258806...567&id=8M33zG2

Klippet börjar nio minuter in på Svenska nyheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback