Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 19:45
  #1
Medlem
Hej, Har haft detta problem i några månader och har testat en del saker som ej funkat. Mitt problem är alltså att ljudet i princip laggar och gör surrande,knastrande,knackande ljud eller vad man ska säga. även datorn har börjat lagga och ligger runt 70 FPS när jag ska kunna ha mycket högre. Jag märker det problem mest när jag gör flera saker samtidigt som kolla youtube och starta lol cienten ellr något. men även av att bara starta LOL så kommer detta jobbiga ljud. har även märkt att ljudet är ofta osynkat med munnen när jag kollar film/youtube. Ibland ligger även CPU väldigt högt och fattar inte vrf när det är en relativt ny dator med hyfsat bra specs. Skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med detta riktigt irriterande problem.

https://gyazo.com/617754df38c8a96b94d5f540f02f1b0d
https://gyazo.com/11ad6b48ffbae3a3d5145e5784311808

grafikkort: Nvidia 970
proccesor:hyfsat bra AMD athlon tror jag
Ram:8GB

ps: laddat ner dem nyaste drivrutinerna, fixat med ljud properties osv inget har hjälpt. kan hjälpa kortsiktigt ibland att starta om datorn men brukar komma tillbaks ganska snabbt.
Citera
2017-02-17, 14:57
  #2
Medlem
Svårt att säga vad som är fel, och vad som använder ram och CPU.
Printscreenen du skickat säger bara att en del ram används, men inte till vad.

Så länge du inte har något speciellt igång så är den RAM användningen inte normal.

Sortera den första bilden på minnes användning så blir det lite lättare att se vad som sväljer RAM.

Vet inte om jag håller med om att en AMD Athlon X4 är en hyffsad CPU, om det nu är den datorn du frågat om i en annan tråd. Men den borde inte orsaka några sådanna problem.

Sen har du 12GB RAM fördelade på 3 slots, vilket inte heller riktigt är optimalt då det rekommenderas att man kör ramminnena i par, dock fortfarande inget som borde orsaka dessa problem.

Är du säker på att du laddat hem OCH installerat drivrutiner till allt? Dvs till Grafikkort, Ljudkort, Chipset,

Skulle också kunna vara så att TRIM inte körts korrekt på SSD disken om du nu har en sådan som primär disk. Testa högerklicka på systemdisken i den här datorn > Egenskaper > Verktyg > Optimera.
Och optimera systemdisken. Windows ska köra TRIM automatiskt, men finns gott om undantag om när han skiter i det.

Men tja, problemet kan tyvärr vara lite allt möjligt från, missade drivrutiner, via virus i burken till hårdvarufel.
Citera
2017-02-17, 14:59
  #3
Medlem
askers avatar
Men din stolpe, sortera listan så att processen som använder mest minne SYNS I BILDEN.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback