Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 19:13
  #1
Avstängd
Fick mitt konto spärrat efter vad jag misstänker berodde på att moderatorer inte delade mina åsikter... Ställde frågor till moderatorerna kring detta via ett alternativt konto, något som ledde till en längre avstängning med hänvisning till att det är förbjudet med multipla konton.

Dock står det i regelverket att det är tillåtet med multipla konton förutsatt att man inte interagerar i diskussioner man i ett annat konto redan deltar.

Vad jag vet har jag inte deltagit i någon trån med användarnamnet Uploaded... Den användaren har jag enbart använt för att söka svar och förklaring till min avstängning. Att för den sakens skull bli avstängd för användning av multipla London känns lite sisådär...

Skulle vilja att ni berättar vilka regelbrott "Uploaded" begått.

Flashback påstår sig vara "yttrandefrihet på riktigt", jag tror många med mig inte håller med om det...

Personligen har jag trots allt aldrig någonsin spärrats på något forum förutom Flashback. Toleransen här tycks vara kusligt låg mot användare som inte är SD eller främlingsfientliga.

Det är även illa att "diktatorer" kan avgöra straff utan att den åtalade kan göra sin röst hörd. För det är ju så jävla illa att man som avstängd inte kan kontakta moderatorer om man inte har ett alternativt konto.

Men vad hjälper ett alternativt konto, när moderatorer gärna stänger av det med i strid mot regelverket.

Yttrandefrihet på riktigt.... Yea Right!
Citera
2017-02-16, 20:15
  #2
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Fick mitt konto spärrat efter vad jag misstänker berodde på att moderatorer inte delade mina åsikter... Ställde frågor till moderatorerna kring detta via ett alternativt konto, något som ledde till en längre avstängning med hänvisning till att det är förbjudet med multipla konton.

Dock står det i regelverket att det är tillåtet med multipla konton förutsatt att man inte interagerar i diskussioner man i ett annat konto redan deltar.

Vad jag vet har jag inte deltagit i någon trån med användarnamnet Uploaded... Den användaren har jag enbart använt för att söka svar och förklaring till min avstängning. Att för den sakens skull bli avstängd för användning av multipla London känns lite sisådär...

Skulle vilja att ni berättar vilka regelbrott "Uploaded" begått.

Flashback påstår sig vara "yttrandefrihet på riktigt", jag tror många med mig inte håller med om det...

Personligen har jag trots allt aldrig någonsin spärrats på något forum förutom Flashback. Toleransen här tycks vara kusligt låg mot användare som inte är SD eller främlingsfientliga.

Det är även illa att "diktatorer" kan avgöra straff utan att den åtalade kan göra sin röst hörd. För det är ju så jävla illa att man som avstängd inte kan kontakta moderatorer om man inte har ett alternativt konto.

Men vad hjälper ett alternativt konto, när moderatorer gärna stänger av det med i strid mot regelverket.

Yttrandefrihet på riktigt.... Yea Right!
Regelbrottet som begåtts är brott mot regel 1.07. Ur regeln "Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin."

För att citera ur regelförtydligandet :
"Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning."
https://www.flashback.org/regler

Du har när du var avstängd haft aktivitet och postat inlägg i delforum som inte var Feedback. När du är avstängd så är det inte okej. Och vrid inte på sanningen. Du sökte inte alls enbart efter svar kring din avstängning, då hade du t ex inte postat i politik inrikes eller "klimat miljö och geovetenskap".
Citera
2017-02-17, 00:31
  #3
Medlem
SvartaBjorns avatar
Följdfråga:

Jag tolkar regeln som att det från ett alternativt konto är OK att kontakta moderatorer eller admins (plural alltså).
För det är väl inte så strikt att endast EN moderator (singular) får kontaktas?

Antar att det kan finnas fall då man vill ha en "second opinion".
Citera
2017-02-17, 08:55
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Följdfråga:

Jag tolkar regeln som att det från ett alternativt konto är OK att kontakta moderatorer eller admins (plural alltså).
För det är väl inte så strikt att endast EN moderator (singular) får kontaktas?

Antar att det kan finnas fall då man vill ha en "second opinion".

Nej, du kan kontakta flera. Dock är det bra om du i så fall i Pm:et skriver att du gjort det (vilka du har kontaktat) så dubbelarbete kan undvikas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback