Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-17, 13:48
  #13
Medlem
Willcoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graaan
Om man som jag är ny på det här med att gå ut själv, och inte känner sig helt bekväm med det, så rekommenderar jag schyssta hotellbarer. Där finns ofta folk som är i stan på egenhand pga jobb eller dylikt, vilket gör att man inte känner sig lika uttittad om man sitter själv.

Känns det inte stelt att sitta på ett hotell och dricka bärs? Visst att det finns många som smiter ner på ett glas eller två för att fördriva tiden lite men dessa är ju på genomresa bara.
Men du kanske har rätt, man kanske ska börja lågt och testa med en av dessa barer på något najs hotell innan man ger sig på dom mer etablerade haken?
Är som sagt också ny med detta att gå ut ensam och frågor man aldrig funderat över tidigare poppar upp. Men samtidigt så har ju dagens samhälle blivit lite mer avspänt mot människor som kanske inte gör precis som alla andra. Man kan ju vara ganska precis som man vill utan att någon dömmer än så länge man inte är otrevlig eller dryg...
Nä, det blir till att testa nu i helgen och funkar det inte riktigt eller känns ok så får man ge sig på det igen efter ett par dagar. Tänker inte ge upp bara så där!

Anledningen till att gå ut själv för mig är att få lite nya perspektiv och kanske träffa på lite nytt folk. Blir lätt att man skärmar av sig om man sitter och trycker i en grupp.
Men om jag vänder på saken så skulle inte jag eller någon av mina polare neka en människa som gått ut själv sällskap om denne sökte kontakt. Så länge det är en trevlig person så är alla välkomna att hoppa in i gemenskapen och jag tror gott om dom flesta människor så jag utgår från att dom flesta tänker samma sak.
Sen finns det ju givetvis situationer som inte lämpar sig för att någon utomstående kommer och liksom tränger sig på, det fattar jag ju också.

Men men, wish me luck!
Citera
2017-02-17, 14:23
  #14
Medlem
Manu79s avatar
sergels torg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback