Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-17, 20:25
  #25
Avstängd
Det optimala till en liten planta är 12liter jord. 3gallons för odling i tält

Stora plantor minst det dubbla, minst 24l för optimal odling i tält.

Dessa värden bör man gå efter om man vill se sunda fina plantor, och kunna få ut bra styrka, kunna få ut det dom har potential till.

Det här är allmänna tumregel jag läst ifrån ganska många sidor.

Utöver det rekommenderas 600w hps minst.
Det behövs stark ljus för att få ut bra HÖGA värden THC och CBD
__________________
Senast redigerad av tokodlaren 2017-02-17 kl. 20:27.
Citera
2017-02-17, 23:44
  #26
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokodlaren
Det optimala till en liten planta är 12liter jord. 3gallons för odling i tält

Stora plantor minst det dubbla, minst 24l för optimal odling i tält.

Dessa värden bör man gå efter om man vill se sunda fina plantor, och kunna få ut bra styrka, kunna få ut det dom har potential till.

Det här är allmänna tumregel jag läst ifrån ganska många sidor.

Utöver det rekommenderas 600w hps minst.
Det behövs stark ljus för att få ut bra HÖGA värden THC och CBD

Som jag tidigare skrivit i många trådar, LED har nått en nivå som utklassar de flesta HPS lampor. Själv ägare till följande märke som endast givit "over expectation" vid varje grow (Snackar bättre kvalitet på trikomer, starkare gräs i allmänhet och bättre bag appeal):

http://www.budmaster.co.uk/budmaster...row-light.html

Kostar inte mycket att driva per månad, men krossar min 1000w hps lampa varje gång, och man slipper cooltube och kan dumpa jorden helt och hållet som medium. Detta samt att man uppnår sjuka resultat i DWC är värt varenda peng i min värld. Testa, och du kommer aldrig återgå till "HPS".
__________________
Senast redigerad av TokayGeck 2017-02-17 kl. 23:57.
Citera
2017-02-17, 23:58
  #27
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klittermaja
Bara jag som läste kukstorlek?

+1 Ha Ha.....
Citera
2017-02-18, 04:57
  #28
Medlem
32 cm är väl standard för en FB-kruka? Se till att plantera säden djupt i hålet bara.
Citera
2017-02-18, 08:21
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Som jag tidigare skrivit i många trådar, LED har nått en nivå som utklassar de flesta HPS lampor. Själv ägare till följande märke som endast givit "over expectation" vid varje grow (Snackar bättre kvalitet på trikomer, starkare gräs i allmänhet och bättre bag appeal):

http://www.budmaster.co.uk/budmaster...row-light.html

Kostar inte mycket att driva per månad, men krossar min 1000w hps lampa varje gång, och man slipper cooltube och kan dumpa jorden helt och hållet som medium. Detta samt att man uppnår sjuka resultat i DWC är värt varenda peng i min värld. Testa, och du kommer aldrig återgå till "HPS".

Sjukt fet lampa.
Undrar vad en sån kostar om ett år?
För det är nyhet den där och extra dyr nu?
Citera
2017-02-18, 22:56
  #30
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Försöker förstå vad du menar. Auto? Jag har själv fått ut över 150g på 1 auto i DWC, kan inte säga att jag får ut mycket mer vid en photo planta

Håller med. Folk underskattar Autos. Tror nog det handlar mycket om att folk sitter och läser på internet och har noll erfarenhet av bra autos, eller noll erfarenhet överhuvudtaget.

Jag hade ett rullande 120x120x200 tält med 600w HPS förut. Med autos så kan du trycka in många ta dom som är klar, samtidigt plantera några medans det är slutet på vissa. Du behöver inte bry dig om olika tält med olika ljus-schema. Vissa tar fan knappt 2 månader och blir bra som fan. Så lätt att ha ett tält och bara ösa plantor in i det. 2 veckor innan skörd så hade jag redan en pågående ersättare. När jag väl kasta in ersättaren i tältet så är det knappt 1,5 månad kvar. Hade mellan 6-16 plantor samtidigt i tältet. Totalt 25st när jag överlappa.
__________________
Senast redigerad av sluskjohan 2017-02-18 kl. 23:08.
Citera
2017-02-27, 16:25
  #31
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokodlaren
Sjukt fet lampa.
Undrar vad en sån kostar om ett år?
För det är nyhet den där och extra dyr nu?

Ingen nyhet, bra kvalitet, bland de bästa du kan köpa. Värt varenda krona, håller säker 7 - 12 år.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback