Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 14:01
  #1
Avstängd
400g cocosolja
60g Sativa gräs
+40g Indica gräs

400coco 100g weed


Slowcooker. På läge LOW
8h med allt i
rör om med plastvisp och pressa efter 4h. Plastvisp=slippa repa ytan på slowcookergrytan.


sila sedan två gånger till en glasburk eller liknande.
Lägg i 1mts rapsolja eller liknande, vispa massor, rör om massor med minivisp helst i glasburken.
Låt svalna i rumstemp par timmar, ställ i kyl sedan

1g och man mår som en gud i flera timmar.
Njut av sköna 499 doser till sen.

KEEP IT COLD I VACUUMBURK, håller 1år
Citera
2017-02-16, 14:39
  #2
Medlem
GreenGreens avatar
Vilken slowcooker ?
- Grader skiljer sig mellan modeller dvs olika resultat.

Decarbat innan ?
- Dvs aktivera THC / CBD.

Citat:
1 mts rapsolja eller liknande
- Vad gör detta tillägget i den kemiska processen ?

Citat:
8h med allt i
rör om med plastvisp och pressa efter 4h.
- 8 eller 12h ? Eller ska den gå 8h i slowcooken + vila med produkt 4h eller hur är tanken ?

Många kritiska punkter som inte finns med, följer man ditt recept till punkt och pricka så tror jag tyvärr inte på en positiv utgång och bortkastad produkt.
Citera
2017-02-16, 14:51
  #3
Medlem
Blaze.s avatar
Hade testat detta om jag hade massor från egna plantor men att slänga 12500 spänn på 25st 4g påsar hos langaren lockar inte.

Eget recept?
Citera
2017-02-16, 14:53
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGreen
Vilken slowcooker ?
- Grader skiljer sig mellan modeller dvs olika resultat.

BILLIG random varuhus

Decarbat innan ?
- Dvs aktivera THC / CBD.

nej

- Vad gör detta tillägget i den kemiska processen ?

MENAR DU OLJAN? den gör att det hela tål förvaras längre, och det gör det hela mjukare och lättare använda som smör på macka exempelvis. Det är ett annorlunda fett än cocos, den är verksam sprida cannabis vidare i lätt annorlunda intag, olika fetter transporterar olika i kroppen

- 8 eller 12h ? Eller ska den gå 8h i slowcooken + vila med produkt 4h eller hur är tanken ?

8h, vispa mitten av tiden 4h efter

Många kritiska punkter som inte finns med, följer man ditt recept till punkt och pricka så tror jag tyvärr inte på en positiv utgång och bortkastad produkt.

produkten är bästa om bra grönt används

svarat alla dina frågor i fält
__________________
Senast redigerad av tokodlaren 2017-02-16 kl. 14:57.
Citera
2017-02-16, 15:24
  #5
Medlem
GreenGreens avatar
Du hade fått en sjukt mycket mer potent produkt om du decarbat innan, kommer du inte upp i en viss temp frigörs inte all THCA/CBDA till THC/CBD. En slowcooker kommer inte upp i rätt temp.

Jag gillar inte att fumla runt med billiga slow cookers med 100g produkt, har man pengarna rekommenderar jag en sous vide. 100% kontroll på grader med en diff på 0,1C och tidsinställbar och fördelen att det i princip blir en luktfri process. Rejäl win i långa loppet.

Riktigt schysst knep där med matoljan, att jag inte själv tänkte skillnaden mellan smör och margarin att bre på mackan
Citera
2017-02-17, 10:35
  #6
Avstängd
Det med lite matolja i är riktigt bra knep få det lätt att bre, och öka hållbarheten även

Ska kolla med tempen nästa gång, mitt fräste till och små bubbla efter 4h.
Det kändes jäkligt varmt.
Det är även otroligt potent, det måste garanterat ha blivit decat väldigt bra.

Återkommer när jag gör det nästa gång och mäter tempen.

Tror det var 121grader för att få perfekt decat gräset ?

Finns det prisvärda Sous Vide ni rekommenderar annars?


Det jag gillade med denna är just effekten, av två olika sorter bra gräs, riktigt bra.
Våga testa själva med 2olika sorter. Mitt går på hela kroppen och huvudet, en sköön effekt, varar länge, slår ganska snabbt efter 15-20minuter
__________________
Senast redigerad av tokodlaren 2017-02-17 kl. 10:41.
Citera
2017-02-17, 21:27
  #7
Medlem
GreenGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokodlaren
Det med lite matolja i är riktigt bra knep få det lätt att bre, och öka hållbarheten även

Ska kolla med tempen nästa gång, mitt fräste till och små bubbla efter 4h.
Det kändes jäkligt varmt.
Det är även otroligt potent, det måste garanterat ha blivit decat väldigt bra.

Återkommer när jag gör det nästa gång och mäter tempen.

Tror det var 121grader för att få perfekt decat gräset ?

Finns det prisvärda Sous Vide ni rekommenderar annars?


Det jag gillade med denna är just effekten, av två olika sorter bra gräs, riktigt bra.
Våga testa själva med 2olika sorter. Mitt går på hela kroppen och huvudet, en sköön effekt, varar länge, slår ganska snabbt efter 15-20minuter
Om du decarbar weedet i ugnen innan, så slipper du så hög temp när du ska köra oljan

Sous Vide går max upp till 99C men det räcker om gräset är decarbat innan blandning med olja. Att göra en riktigt snabb och elak green dragon är fullt möjligt haha

Sous vide går väl på 1800kr och uppåt, anova tycker jag är stabil, bra fäste och effektiv. Men den billigaste räcker för syftet, ingen av maskinerna ska diffa mer än 0,1C.

Kolla runt lite på youtube för mer info Sjukt bra i köket haha.
https://www.youtube.com/watch?v=Q9e31BfMNPk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback