Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 19:48
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetkrigarN
Helt otroligt hur män i 25-30årsåldern kan ställa till med bråk på en grundskola efter lunchdags en onsdag? Har grabbarna inga jobb att gå till? Det är alltså Nordiska Motståndsrörelsen som varit i farten igen.. är det inte svenska arbetare som blir skadade för livet av bomber så är det alltså barn som blir misshandlade under skoltid.

Så dom tog ett basebpollträ från en av eleverna. Vart är misshandeln? Varför skall jag bli upprörd?
Citera
2017-02-19, 20:20
  #170
Medlem
Feroxkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Så dom tog ett basebpollträ från en av eleverna. Vart är misshandeln? Varför skall jag bli upprörd?

Ibland händer det under livet att allt inte filmas under 20 sekunder, då kan det hända att saker äger rum som inte finns filmat. Det är alltså en person som inte syns göra något i det korta filmklippet som förnärvarande är misstänkt för brott, det tyder alltså på att det äger rum brott före eller efter den filmade händelsen.
Citera
2017-02-19, 20:55
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Knivförbudet gäller generellt, inte bara på skolor. Men det finns inget som säger att en aktivist har haft med sig just en kniv då det finns många föremål som kan gå under knivlagen. Det kan även va så att man har åkt dit för träpåken, som man tog från ynglingen.

Det spelar ingen som helst roll då skolområdet är undantagen som allmän plats i ordningslagen. Det medför att du inte får ta med dig någonting som kan användas som tillhyggen. Envar får inte ens befinna sig på en skolgård utan rektorns godkännande.
Citera
2017-02-19, 21:04
  #172
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det spelar ingen som helst roll då skolområdet är undantagen som allmän plats i ordningslagen. Det medför att du inte får ta med dig någonting som kan användas som tillhyggen. Envar får inte ens befinna sig på en skolgård utan rektorns godkännande.
Som sagt så vet vi inte om någon aktivist tagit med sig ett tillhygge, det kan handla om träpåken som en elev hämtade inifrån skolan, som sedan togs av en aktivist. Det är bara det jag vill säga, om det inte inte finns andra uppgifter.
Citera
2017-02-19, 21:40
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Som sagt så vet vi inte om någon aktivist tagit med sig ett tillhygge, det kan handla om träpåken som en elev hämtade inifrån skolan, som sedan togs av en aktivist. Det är bara det jag vill säga, om det inte inte finns andra uppgifter.

Bara att NMR sätter sina stövlar utanför entrén (och då inom skolområdet) är en stor anledning till att vem som helst på skolan får avhysa dem. De har nämligen inte rätten att vara inom skolområdet.
Citera
2017-02-19, 21:48
  #174
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Bara att NMR sätter sina stövlar utanför entrén (och då inom skolområdet) är en stor anledning till att vem som helst på skolan får avhysa dem. De har nämligen inte rätten att vara inom skolområdet.
Det står i artikeln att de befann sig utanför skolan. Om detta syftar på att de att de var utanför själva byggnaden eller utanför skolområdet vet jag inte.
Citera
2017-02-19, 21:51
  #175
Medlem
Feroxkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det står i artikeln att de befann sig utanför skolan. Om detta syftar på att de att de var utanför själva byggnaden eller utanför skolområdet vet jag inte.

De befinner sig inom skolområdet.
Citera
2017-02-19, 23:53
  #176
Medlem
Mycket babbeförsvar i tråden. Bra jobbat att dom avväpnade BLATTEN, inte BARNET. Dom avväpnade en rasfrämling.
Citera
2017-02-20, 13:35
  #177
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det står i artikeln att de befann sig utanför skolan. Om detta syftar på att de att de var utanför själva byggnaden eller utanför skolområdet vet jag inte.

Det kan vara något diffust vad som ska räknas till skolområdet, i början på filmen när de delar ut flygblad står de på Blekingegatan vid nedfarten till Åsögaraget, borde räknas som utanför.

https://www.google.se/maps/@59.31043...7i13312!8i6656

Medan bråket om pinnen sker på den högra gångvägen in mot ingångarna till skolan. Här kan man möjligtvis påstå att de är inom skolområdet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback