Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 09:43
  #1
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Tjena

Sitter och har min morgonfilosofitimme där jag funderar på olika saker och har nyss öppnat min Granit Portiondosa. Tänkte då att man har ju läst om hur andra klagat runt lite grann när de fått halvtomma dosor, eller så har prillorna varit öppna eller något annat har varit fel och fått flera gratis dosor på det. Nu är det inget fel på min dosa, men det vet väl inte dem? Så om jag säger att jag köpte en dosa på Coop idag och i den fanns det bara sju prillor, hur kan de ta reda på att jag ljuger?
Citera
2017-02-16, 09:49
  #2
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Tjena

Sitter och har min morgonfilosofitimme där jag funderar på olika saker och har nyss öppnat min Granit Portiondosa. Tänkte då att man har ju läst om hur andra klagat runt lite grann när de fått halvtomma dosor, eller så har prillorna varit öppna eller något annat har varit fel och fått flera gratis dosor på det. Nu är det inget fel på min dosa, men det vet väl inte dem? Så om jag säger att jag köpte en dosa på Coop idag och i den fanns det bara sju prillor, hur kan de ta reda på att jag ljuger?

Dom vill nog ha foton eller exempel på det som är felaktigt så att dom kan spåra upp ev fel i produktionen.

I dagsläger är det enkelt att ta kort då dom flesta har en mobil med kamera och det går att skicka med e-post. Vill du Utföra ett bedrägeri mot dom så är det bättre att leta upp en dålig vara ta kort och skicka eller leta efter kort på nätet av en dålig vara.

Dock så är det bedrägeri med ganska hårda straff och du bör även ta en funderare på om det ör värt några dosor snus att bli fälld för bedrägeri.

Det är antagligen bättre att baka sitt eget snus för några kronor dosan..
Citera
2017-02-16, 09:51
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Tjena

Sitter och har min morgonfilosofitimme där jag funderar på olika saker och har nyss öppnat min Granit Portiondosa. Tänkte då att man har ju läst om hur andra klagat runt lite grann när de fått halvtomma dosor, eller så har prillorna varit öppna eller något annat har varit fel och fått flera gratis dosor på det. Nu är det inget fel på min dosa, men det vet väl inte dem? Så om jag säger att jag köpte en dosa på Coop idag och i den fanns det bara sju prillor, hur kan de ta reda på att jag ljuger?

Det kan de inte, utan Swedish Match ger en ny dosa eller annan kompensation för att behålla sitt goda rykte. Om de skulle vägra ge dig en ny dosa är det värre för dig - hur ska du bevisa att dosan var halvtom?
Citera
2017-02-16, 09:51
  #4
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Sprätta upp 5 av prillorna i dosan och skicka till dem. Då kommer du få ett par-fem dosor som plåster på såren.

Så gjorde jag ett par gånger i min ungdom.
Citera
2017-02-16, 11:17
  #5
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Sprätta upp 5 av prillorna i dosan och skicka till dem. Då kommer du få ett par-fem dosor som plåster på såren.

Så gjorde jag ett par gånger i min ungdom.
Det kan hända att dom blir såna. Senast när jag köpte knox blue white portion, så va en uppsprättad och hade läckt över dom andra .. mkt drygt, men orkade inte klaga. Enda gången det hänt mig.
Citera
2017-02-16, 11:57
  #6
Medlem
Nu vet jag inte hur det ser ut idag men en polare till mig satte detta i system och kunde på så vis snusa gratis i över ett år. Han använde falskt namn och olika e-postadresser och fick alltid 4-5 dosor skickade till sig, alternativt sin flickvän eller föräldrar, från Swedish Match. Detta var 3-4 år sedan.
Citera
2017-02-16, 13:17
  #7
Medlem
Jag fick faktiskt precis 6 dosor av granit pga lite snus i prillorna i den dosan jag köpte. Dem ville ha kort så jag skickade med "bevis". Dem vill även ha kort på klistermärken så dem kan spåra batchen, som tidigare nämnt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback