Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 02:21
  #1
Medlem
Hej!

Har länge drömt om att få besöka alla delstater i USA. Har rest en del i landet men är fortfarande långt ifrån alla 50. Kanske larvigt att prata om "regler" i detta sammanhang men kan tycka att man ska ha sovit minst en natt i varje delstat för att den ska räknas.

Tillämpar man den regeln har jag besökt 10 stycken, 20% av målet, får ändå ses som en bra början.

Diskussionsunderlag:

* Någon som delar denna dröm? Någon som haft förmånen att besöka många av de Amerikanska delstaterna? Någon som tillochmed har varit i alla 50?

* Hur många "resor" borde man dela upp detta äventyr i? Att under en sammanhängande period försöka bocka av alla 50 känns orealistiskt.

* Vilka är egentligen de "tråkigare" delarna av USA? Dvs. delstater utan direkta sevärdheter eller vackra städer/natur?

* Andra tankar/funderingar/berättelser om detta ämne välkomnas självklart enormt.
Citera
2017-02-16, 03:54
  #2
Medlem
wargars avatar
Jag delar inte din drom om att besoka alla 50 delsatater men daremot hade jag valdigt garna gjort en road trip coast till coast. Tror det skulle vara sjukt haftigt. Nu galler det vall bara att spara ihop lite pengar sa att man kan kopa en hoj om jag aker ensam eller en bil om man aker flera nar man val ar pa plats.

For att svara pa din fraga tycker jag 10st lite langre resor dar du besoker fem delstater per resa later ganska rimligt beroende pa din ekonomi samt tillgang till tid.
Citera
2017-02-21, 12:05
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Hej!

Har länge drömt om att få besöka alla delstater i USA. Har rest en del i landet men är fortfarande långt ifrån alla 50. Kanske larvigt att prata om "regler" i detta sammanhang men kan tycka att man ska ha sovit minst en natt i varje delstat för att den ska räknas.

Tillämpar man den regeln har jag besökt 10 stycken, 20% av målet, får ändå ses som en bra början.

Diskussionsunderlag:

* Någon som delar denna dröm? Någon som haft förmånen att besöka många av de Amerikanska delstaterna? Någon som tillochmed har varit i alla 50?

* Hur många "resor" borde man dela upp detta äventyr i? Att under en sammanhängande period försöka bocka av alla 50 känns orealistiskt.

* Vilka är egentligen de "tråkigare" delarna av USA? Dvs. delstater utan direkta sevärdheter eller vackra städer/natur?

* Andra tankar/funderingar/berättelser om detta ämne välkomnas självklart enormt.

Jag skulle absolut gärna se alla staterna, dock känns "sova en natt i varje stat" ungefär lika givande som att bara ha kört igenom dom. Ska man "ha besökt" staten i fråga så måste man ju räkna med minst en vecka, men gärna mer. En dag är ju ingenting och känns mer som en ursäkt för att få säga att man "bott i alla staterna".
Citera
2017-02-26, 16:16
  #4
Medlem
Tjejen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Hej!

Har länge drömt om att få besöka alla delstater i USA. Har rest en del i landet men är fortfarande långt ifrån alla 50. Kanske larvigt att prata om "regler" i detta sammanhang men kan tycka att man ska ha sovit minst en natt i varje delstat för att den ska räknas.

Tillämpar man den regeln har jag besökt 10 stycken, 20% av målet, får ändå ses som en bra början.

Diskussionsunderlag:

* Någon som delar denna dröm? Någon som haft förmånen att besöka många av de Amerikanska delstaterna? Någon som tillochmed har varit i alla 50?

* Hur många "resor" borde man dela upp detta äventyr i? Att under en sammanhängande period försöka bocka av alla 50 känns orealistiskt.

* Vilka är egentligen de "tråkigare" delarna av USA? Dvs. delstater utan direkta sevärdheter eller vackra städer/natur?

* Andra tankar/funderingar/berättelser om detta ämne välkomnas självklart enormt.

min bucketlist är att checka av alla delstater och jag har även en kompis som jag "tävlar mot"om vem som hinner checka av alla före, men han är ju intresserad av NFL så för honom är det lite enklare att checka av vissa delar på kartan pga fotbollsmatcher än vad jag har, så han ligger faktiskt lite före mig... men inte för länge
Min nästa resa blir det nog att förhoppningsvis checka av 8- 10 delstater under 22 dagar. För mig handlar det ju inte om att jag bara varit där/sovit en natt utan man vill ju också utforska och det kan ju bli väldigt intensivt så det är ju egentligen bättre att dela upp det hela, men mycket beror ju på vad man isf är intresserad av - jag kan tänka mig att vissa stater som jag inte är lika nyfiken på klarar man av på 1 dag, medans de man är mer intresserad av spenderar man längre tid i.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2812584

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback